به گزارش راهبرد معاصر، یکی از قوانینی که در طرح سینمای آنلاین برای نمایش فیلمها در نظر گرفته شده نمایش سی روزه آنها بر بستر آنلاین توسط سرویسهای ویاودی است. خروج و طلا دو فیلم سینمایی که فیلمهای اول و دوم اکران آنلاین بودهاند، حالا با پشت سر گذاشتن سی روز از نمایش و فروش بیش از 281 هزار و 560 بلیط در مجموع دو فیلم و دو پلتفرم، به شبکه نمایش خانگی وارد میشوند.
همچنین این دو فیلم روی هم رفته بیش از چهار میلیارد و دویست میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشتند که با وجود تعطیلی سینماها به رونق این صنعت و برگشت آنی سرمایه سینماگران منجر شده است.
از طرفی با توجه به معیارهای تعیین تعداد تماشاگر در شبکه نمایش خانگی و درنظر گرفتن 2/5 تماشاگر به ازای هر بلیط، در مجموع برآورد میشود که بیش از هفتصد هزار تماشاگر این دو اثر را به کمک طرح اکران آنلاین تماشا کردهاند. با این حال افزایش تعداد تماشاگران این دو فیلم و تمام فیلمهایی که در طرح اکران آنلاین حضور دارند پس از پایان دوره سی روزه نمایش ادامه خواهد داشت، چرا که پس از پایان اکران آنلاین، فیلمها با طی روندهای اجرایی به بخش شبکه نمایش خانگی نماوا و فیلیمو نیز اضافه خواهند شد.
به این ترتیب پس از تماشاگرانی که با خرید بلیط آنلاین این فیلمها را تماشا کردند، سایر کاربران سرویسهای ویاودی نیز میتوانند با گذشت چند روز دسترسی درون پلتفرمی به این دو محتوا را داشته باشند.
منبع: تسنیم