علت توقف تولید پژو ۴۰۵ چیست؟-راهبرد معاصر
چه خودرو‌هایی شرایط فروش خارج از سامانه را دارند؟ سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عرضه اولیه سهام زاگرس دارو پارسیان در فرابورس ایران + جزییات وزیر نیرو: ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان آتی وارد شبکه می‌شود طرح فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۳ + جدول و شرایط شرایط پیش فروش سایپا برای متقاضیان سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول ممنوعیت فروش خودرو‌های وارداتی خارج از سامانه زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سرقت رمزارز در ۲۰۲۴  ۴۴ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند  قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ قیمت مصوب میوه شب یلدا اعلام شد/ قیمت هندوانه، انار، خرمال، موز و نارنگی یارانه آذر واریز شد / دهک‌های چهارم تا نهم حسابشان را چک کنند شرایط فروش فوق العاده خودرو چانگان CS۳۵ تیپ ۳ واریز سود به بیش از ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت خاتمه یافت وزیر کار: ناترازی‌ها بیشتر از آنکه به شرایط امروز مربوط باشد، ریشه در برخی تصمیمات گذشته دارد

علت توقف تولید پژو ۴۰۵ چیست؟

مراسم پایان تولید خودرو پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی با هدف اجرای استانداردهای زیست محیطی کشور در شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد و پس از این به منظور جایگزینی ظرفیت خالی ایجاد شده از حذف پژو ۴۰۵، تولید پارس از ۱۳۰ دستگاه در روز به ۲۰۰ دستگاه در روز افزایش می‌یابد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 12
کد خبر: ۴۵۶۸۷
تعداد نظرات: ۵ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، در مراسمی در روز ۲۲ خردادماه تولید خودروی پژو ۴۰۵ با حضور معاون مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت و قائم مقام و معاون اجرایی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شرکت ایران خودرو خراسان متوقف شد.

 

در این مراسم امیر جعفرپور معاون مدیرکل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت، ۲۷ سال تولید پژو ۴۰۵ در گروه صنعتی ایران خودرو را روز به روز رو به بهبود دانست و گفت: ارتقاء از استاندارد یورو۴ به یورو۵ و از سوی دیگر الزام رعایت استانداردهای ۸۵گانه ملی که به خودروسازها ابلاغ شده، هزینه‌های تمام شده محصول را بالا می برد که باعث شده تولید این‌گونه خودروها صرفه اقتصادی نداشته باشد. از سوی دیگر توجه گروه صنعتی ایران خودرو به مسایل زیست محیطی و تولید محصولات کم مصرف باعث توقف تولید این محصول شده است.

 

جعفرپور افزود: داخلی سازی ۵۰درصدی خودروهای تولیدی در گروه صنعتی ایران خودرو در سه سال گذشته به بیش از ۹۰درصد در حال حاضر رسیده است که این مهم برای محصول جدید K132 به ۵/۹۲ درصد می رسد و بزودی با همکاری شرکت های دانش بنیان قطعات باقی مانده هم داخلی سازی خواهند شد و نهایتا تا سال ۱۴۰۰ خودکفایی در صنعت خودرو سازی را جشن خواهیم گرفت.

 

معاون مدیرکل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت در پایان سخنان خود شرکت ایران خودرو خراسان را چابک ترین و پرتلاش‌ترین شرکت در بین شرکت های تابعه گروه صنعتی ایران خودرو دانست و افزود: این تلاش باعث شده ایران خودرو خراسان تولید و عرضه با کیفیت ترین خودروهای گروه صنعتی و کشور را در کارنامه خود داشته باشد.

 

سعید تاجیک قائم مقام مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز در این مراسم گفت: تمام محصولات تولیدی ایران خودرو خراسان دارای استاندارد یورو۵ است. فقط خودرو پژو ۴۰۵ دارای استاندارد یورو۴ بود که آن هم امروز تولیدش متوقف می‌شود. از رده خارج کردن محصولات با مصرف زیاد سوخت و سطح استانداردهای زیست محیطی پایین می‌تواند نقش بسزایی در کاهش میزان آلایندگی محیط زیست و هوای شهرها داشته باشد.

 

بیژن زاهدی فرد مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان نیز توقف تولید پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی را در راستای اجرای استانداردهای زیست محیطی کشور و به هدف تولید خودرو کم مصرف با آلایندگی کمتر و توجه به نوسازی سبد محصول بر اساس خواست مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو دانست.

 

زاهدی فرد گفت: در این شرکت خودروهای شاسی بلند هایما اس۷ و هایما اس۵ با موتور توربو شارژ و از خانواده پژو، خودروهای ۴۰۵ بنزینی، ۴۰۵گازسوز و SLX با موتور TU5 و پژو پارس تولید می شود که از امروز تولید پژو ۴۰۵ بنزینی با موتورXU7 متوقف می‌‌شود.

 

وی افزود: به منظور جایگزینی ظرفیت خالی ایجاد شده از حذف پژو ۴۰۵، تولید پارس از ۱۳۰دستگاه در روز به ۲۰۰ دستگاه در روز افزایش می‌یابد.

 

مدیرعامل ایران خودرو خراسان افزود: قصد داشتیم به‌منظور جایگزینی خودرو ۴۰۵ یک خودرو جدید به خط تولید اضافه کنیم اما مشکلات غیر قابل پیش بینی که ویروس کرونا در سراسر جهان به‌وجود آورد باعث شد این امر به تاخیر بیفتد، ولی تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا پایان سال جاری و نهایتا ابتدای سال آینده، این خودرو جدید را به سبد محصولات ایران خودرو خراسان اضافه کنیم./تجارت نیوز

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
عباس عاشق جی ال ایکس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
من اگه قرار باشه پژو پارس یا ۴۰۵ sLX رو که موتور ۲۰۶ روش باشه بخرم اصلا نمی خرم به جاش خود خود پژو ۲۰۶ رو میخرم سوار میشم اتاقشم از اینا سبک تره و اصالتشو داره. استاندارد هم هست. یعنی چی ۴۰۵ تی یوفایو؟؟
ایرانخودرو فقط خرابکاری بلده و بس . چهارتا کپی برداری از فیس ماشینای دیگه و هی گذاشتن موتور یه ماشین رویه ماشین دیگه اونم ماشین بیست سی سال پیش اسمش خود کفائی نیست.
چهارصدو پنج با موتور دویست و شیش که دیگه نمیشه بهش گفت چهارصدو پنج. اینم یه آشغال مثل آردی میمونه
قیمتاروهم ماشالله اونقدر بالا کشیدن که ما حتی توان اینکه از پشت شیشه نمایشگاه به ماشینا نگاه کنیم هم نداریم
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
0
0
به نظرم همه مردم حق دارن خودرو باکیفیت باقیمتی که توان خرید داشتن باشن سوار بشن..متاسفانه مادهه شصت ازخیلی چیزها تو این انقلاب محروم شدیم خصوصا ماشین که عشق دل هر جوونه..امیدوارم ازما که گذشت برای نسل آیندمون شرایط بهتر بشه عقده های دل ما به دل نسل جدید نمونه..به امید اینده بهتر..موفق باشید..انقلاب برای ما همش سختی ومصیبت بود..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
موتورش رو رو پارس معمولی میندازن اتاقشم که رو است ال ایکس میندازن چرا پس دیگه تولید نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
0
0
اون داداشی کا میگه متورش رو پارسو فلان چنان بهش بگین اون زمانی پژو تولید میشد پارس کجا بود پرشیا کجا بود برو یه سر بزن ببین اصالتی که پرو ۴۰۵ glxداره هیچ کدوم ندارن
ماهان
France
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
0
0
این استاندارد مستاندارد همش الکیه چون واسشون نمیصرفه بیان بفروشند ۲۵۰تومن به قیمت کارخانه به همین خاطر تولیدش قطع کردن