ارزش پرتفوی صندوق دارا یکم امروز ۶ تیر ۹۹-راهبرد معاصر

ارزش پرتفوی صندوق دارا یکم امروز ۶ تیر ۹۹

طبق آخرین محاسبات ارزش پرتفوی صندوق دارا یکم امروز ۶ تیر ۹۹ که با نماد دارا یکم از روز چهارشنبه جاری قابل معامله خواهد بود به حدود ۴٫۵ میلیون تومان رسیده است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 26
کد خبر: ۴۷۸۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، طبق آخرین محاسبات ارزش پرتفوی صندوق دارا یکم امروز ۶ تیر ۹۹ که با نماد دارا یکم از روز چهارشنبه جاری قابل معامله خواهد بود به حدود ۴٫۵ میلیون تومان رسیده است. آن طور که تاکنون اعلام شده است، اگر متقاضیان واحدهای این صندوق را از بانک‌ها خریده باشند و اکنون کد بورسی دارند می‌توانند از پنل معاملات آنلاین کارگزاری تغییر ناظر بدهند تا این سهام وارد سبد بورسی آنها شود.

 

اما آنها که هنوز کدبورسی ندارند و واحدهای صندوق ETF را خریداری کرده بودند اکنون ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و سپس به دفاتر پیشخوان یا سایت بانک قرض الحسنه مهر ایران یا اپلیکیشن سیگنال احراز هویت مراجعه کنند و پس از این مرحله،با مراجعه به یکی از کارگزاری‌ها، برای افتتاح حساب معاملات آنلاین اقدام کنند.

 

پذیره نویسی صندوق دارا یکم

پذیره نویسی صندوق دارایکم از تاریخ 99/02/14 آغاز و تا روز 99/01/03 ادامه یافت . در این پذیره نویسی هر کد ملی حداکثر 2میلیون تومان می توانستند سفارش گذاری نمایند. طبق آمار اعلام شده بیش از 3میلیون و 481هزار نفر اقدام به خرید 5.8 هزار میلیارد تومان از نخستین صندوق سرمایه گذاری دولتی کردند تا بزرگترین صندوق ایران تشکیل شود.


نقدشوندگی صندوق دارا یکم

صندوق دارایکم از نوع ETF یا صندوقهای قابل معامله در بورس است به همین دلیل افرادی که کد بورسی دارند می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 تا 12:30 نسبت به فروش واحدهای صندوق خود به قیمت روز اقدام نموده یا درصورت تمایل واحدهای بیشتری از این صندوق را خریداری نمایند.

 

وجوه حاصل از فروش واحدهای صندوقهای ETF را بلافاصله می توان در دیگر سهام بورسی سرمایه گذاری کرد اما برای برداشت وجه پس از ثبت درخواست برگشت وجه در پلتفرم معمالاتی حداکثر 72 ساعت بعد این وجوه به حساب فرد واریز می گردد.

 

صندوقهای ETF فاقد محدودیت دامنه نوسان بوده و در مواقعی که ممکن است خریداری برای واحدهای صندوقها وجود نداشته باشد طبق اساس نامه و امیدنامه صندوق دارا یکم، مدیر صندوق نسبت به خرید واحدها مطابق با سازو کار اقدام و نقدشوندگی صندوق را حفظ می نماید. جهت تامین منابع بازخرید واحدها، 5% منابع حاصل از پذیره نویسی به این موضوع اختصاص یافته است.


انجام معاملات بر روی واحدهای صندوق

طبق خبرها قرار بود چهارشنبه 4 تیر99 خرید و فروش واحدهای صندوق دارا یکم آغاز شود اما با توجه به رفع پاره ای مشکلات، این بازگشایی به هفته بعد موکول گردید.

 

ارزش پرتفوی صندوق دارا یکم امروز ۶ تیر ۹۹

قيمت خريد تجارت 104 تومان
قيمت روز تجارت 270 تومان
درصد وزنی در صندوق : 23
درصد تغيیر:159%
قيمت خريد صادرات 107 تومان
قيمت روز صادرات:262 تومان
درصد وزنی در صندوق : 19
درصد تغيیر: 144%
قيمت خريد بانک ملت : 1045 تومان
قيمت روز بانک ملت: 2432 تومان
درصد وزنی در صندوق : 53
درصد تغيیر: 132%
قيمت خريد بيمه اتکايي امين: 593 تومان
قيمت روز بيمه اتکايي امين:802 تومان
درصد وزنی در صندوق : 2
درصد تغيير 35%
قيمت خريد بيمه البرز 765 تومان
قيمت روز بيمه البرز: 1575 تومان
درصد وزنی در صندوق : 3
درصد تغيير: 105%

میزان رشد:
حدود 125 درصد

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار