میزان سودسازی شستا از عرضه اولیه سیتا-راهبرد معاصر

میزان سودسازی شستا از عرضه اولیه سیتا

این روزها شستا با رشد خوب خود کام سهامدارانش را شیرین کرده است. دو دلیل اصلی اقبال بازار به این شرکت نیز عرضه اولیه سیتا و همچنین خبر امروز وزیر اقتصاد مبنی بر عرضه 21 زیرمجموعه دیگر شستا در سال جاری می باشد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 30
کد خبر: ۴۸۴۳۳

به گزارش راهبرد معاصر،  سود حاصل از عرضه سیتا ، برای شستا حدود 32 تومان به ازای هر سهم خواهد بود که پس از عرضه طی شفاف سازی از سوی شستا افشا خواهد شد. اما این پایان ماجرا نیست. ارزش روز سیتا در حال حاضر بیش از 23 هزار میلیارد تومان میباشد. بنابراین احتمالا پس از یک رشد خوب، شستا در قیمت های بالاتر اقدام به عرضه بیشتر این سهم روی تابلو خواهد کرد.

 

شایان ذکر است NAV تحلیلی با NAV روز هر شرکت که اکثر افراد توجه ویژه ای به آن دارند، متفاوت است. در واقع NAV روز هر سهم با توجه به اینکه ارزش روز را نشان می‌دهد و بازار همواره آینده را میخرد، فاقد ارزش می‌باشد. NAV تحلیلی فرآیند بسیار پیچیده ای بوده و از ارشگذاری تحلیلی زیرمجموعه ها حاصل می شود. برای مثال در زمان عرضه #شستا و #صبا عده ای با محاسبه ارزش روز، آن ها را گران معرفی کردند. در حالی که این شرکت ها مطابق با ارزش تحلیلی رشدهای خیره کننده ای را پشت سر گذاشتند.

 

به هر حال امروز آخرین NAV (خالص ارزش دارایی ها) مربوط به سیتا را در کانال ارائه خواهیم داد. و در روزهای آینده با تکمیل ارزشگذاری زیرمجموعه ها، NAV تحلیلی سهم را که پتانسیل رشد آن را مشخص خواهد کرد، به همراه تحلیل زیرمجموعه های سیمانی شرکت خدمتتان ارائه خواهیم داد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار