معرفی سامانه سناد ابتدایی schsnd.medu.ir-راهبرد معاصر

معرفی سامانه سناد ابتدایی schsnd.medu.ir

سامانه سناد ابتدایی schsnd.medu.ir برای ثبت و نگه داری اطلاعات دانش آموزان معرفی شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 04
کد خبر: ۴۸۹۱۱

به گزارش راهبرد معاصر،  سامانه ای که وظیفه جمع آوری اطلاعات دانش آموزان را در تمامی مقاطع تحصیلی دارد سامانه  سناد می باشد که در ادامه این خبر به بررسی و معرفی معرفی سامانه سناد ابتدایی schsnd.medu.ir می پردازیم.  

 

اخیرا آدرس های سامانه سناد تغییر کرده است. با توجه به تغییر در آدرس های سامانه سناد در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم، می توانید برای ورود به سامانه سناد از آدرس های جدید سامانه سناد استفاده نمایید.  در این خبر آدرس سامانه سناد سال 99 ابتدایی اعلام شده است. سامانه دانش آموزی مدارس برای ورود به سیستم مدیران سناد و بخش دانش آموزی و اداری در اختیار عموم قرار داده شده است.

 

معرفی سامانه سناد ابتدایی schsnd.medu.ir

 

سامانه سناد دانش آموزی ابتدایی به نشانی schsnd.medu.ir وب سایتی برای ثبت و نگه داری اطلاعات دانش آموزان مدارس است که امکانات مختلفی در دوره ابتدایی دارد . وظیفه ثبت و مدیریت این اطلاعات و وظایف دیگری هم چون تعریف کلاس و غیره به عهده مدیران مدارس می باشد که می بایست با ورود به پنل کاربری خود ، این موارد را در سناد ابتدایی انجام دهند.

 

سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان که به اختصار سناد نامیده می شود ، بانکی اطلاعاتی می باشد که اطلاعات تمامی دانش آموزان سراسر کشور در آن قرار دارد . این سامانه که برای تمامی مقاطع دوره ابتدایی به آدرس schsnd.medu.ir​ تعریف شده است ، امکاناتی شامل ثبت نام دانش آموزان ، اصلاح مشخصات ، کلاس بندی و غیره را داراست که مدیران مدارس می توانند به این بخش ها دسترسی پیدا کرده و تغییرات لازم را اعمال نمایند .

 

از آن جایی که سامانه سناد ابتدایی بخش های زیادی دارد ، استفاده از پنل کاربری مراحل خاص خودش را دارد و ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد . بنابرین به منظور سهولت مدیران محترم مدارس ، نحوه ورود به سامانه سناد ابتدایی و استفاده از تمام امکانات آن برای دوره ابتدایی به صورت راهنمای تصویری آمده است.

 

راهنمای تصویری سامانه سناد ابتدایی

به منظور استفاده از تمامی امکانات سامانه سناد ابتدایی ، مدیر محترم می بایست به پنل مدرسه خود در سامانه سناد ابتدایی به نشانی schsnd.medu.ir وارد شود که بدین منظور نیاز به کد مدرسه ، کد ملی مدیر و کلمه عبور دارد که در ادامه می توانید راهنمای تصویری ورود به سامانه سناد را در دوره ابتدایی مشاهده نمایید .

 

ورود به پنل مدرسه در سامانه سناد

برای ورود به پنل مدرسه ابتدا وارد سایت schsnd.medu.ir شده و وارد بخش ورود مدارس سناد شوید.

 

معرفی سامانه سناد ابتدایی schsnd.medu.ir

بعد از کلیک بر روی ورود به بخش مدارس با پر کردن فیلتر ( کد مدرسه ، کد ملی مدیر و کلمه عبور ) می توانید وارد پنل سامانه سناد شوید . در صورتی که برای مدرسه مورد نظر از طرف منطقه ، استان یا خود مدرسه کاربری تعریف نشده باشد ، می بایست کد و رمز مدرسه ( دریافتی از سیستم یونیت ) را وارد نمایید .

 

معرفی سامانه سناد ابتدایی schsnd.medu.ir

 

اگر در هنگام وارد شدن به پنل مدرسه با کاربری تعریف شده ، رمز عبور خود را فراموش کرده اید ، با کلیک بر روی گزینه فراموشی رمز عبور می توانید رمز خود را تغییر داده و وارد مدرسه شوید . بعد از ورود به پنل مدرسه به منظور دسترسی به قسمت های مختلف پنل از منوهای سمت راست استفاده نمایید .

 

قدم اول در شروع سال تحصیلی و انجام عملیات ثبت نام و کلاس بندی دانش آموزان تعریف رشته پایه های مدرسه در سامانه سناد می باشد که برای اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید .

 

امکانات سامانه سناد ابتدایی

به منظور استفاده از امکانات سامانه سناد ابتدایی ، پس از ورود به پنل مدرسه خود در schsnd.medu.ir ، می توانید از منوی سمت راست صفحه برای دسترسی به این امکانات که شامل ویرایش اطلاعات دانش آموزان ، اصلاح دین و ثبت ارزشیابی برای دانش آموزان اقلیت و غیره می باشد استفاده نمایید که در ادامه به شرح برخی از این امکانات در سامانه سناد ابتدایی پرداخته ایم .

 

 

معرفی سامانه سناد ابتدایی schsnd.medu.ir

 

ویرایش اطلاعات شناسنامه ای دانش آموزان

ویرایش اطلاعات شناسنامه ای کاربر، دبیر، والدین و دانش آموزانی در قسمت مدیریت اطلاعات شناسنامه ای امکان پذیر است که در مدرسه مورد نظر وجود داشته باشند . اگر فرد در مدرسه مورد نظر وجود نداشته باشد امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه ای را در سامانه سناد نداشته و با خطای ذیل مواجه میشود :

 

اصلاح دین و ثبت ارزشیابی برای دانش آموزان اقلیت

برای ثبت مذهب دانش آموز در سامانه سناد از منوی مدیریت دانش آموزان گزینه اصلاح اطلاعات شناسنامه ای و جستجوی کد ملی دانش آموز مورد نظر می توانید مذهب را انتخاب نمایید .

 

لازم به ذکر است برای دانش آموزان اقلیتی که درس هدیه های آسمانی کتاب قرآن برای آن ها ارزشیابی شده است می بایست ابتدا در قسمت ثبت ارزشیابی ، موارد ارزشیابی شده به طور کامل از قسمت پاک کردن ارزشیابی ، پاک شده و سپس از قسمت مدیریت اطلاعات شناسنامه ای مذهب دانش آموز را اصلاح و مجدد اقدام به ثبت ارزشیابی برای دین و کتاب مربوطه نمایید .

 

معرفی سامانه سناد ابتدایی schsnd.medu.ir

هم چنین در صورتی که مدیر مدارس متوسطه می باشید توصیه می کنیم برای مطالعه نحوه ورود به سامانه سناد برای دوره متوسطه و استفاده از دیگر امکانات آن اعم از مدیریت درخواست هدایت تحصیلی ، صدور کارت شناسنامه ای و غیره به مقاله زیر مراجعه نمایید .

 

در صورت وجود هرگونه سوال درباره نحوه ورود به سامانه سناد ابتدایی می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید . هم چنین برای اطلاع از آخرین اخبار مدارس توصیه می کنیم عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنید .

 

شایان ذکر است سامانه سناد به منظور استفاده مدیران طراحی شده است و دانش آموزان عزیز برای استفاده از امکاناتی هم چون دریافت کارنامه ، آزمون مشاوره ای و غیره می بایست به سایت همگام مراجعه کنند که اطلاعات آن در مقاله زیر آمده است .

 

تاریخچه سامانه سناد

این سامانه که به اختصار به نام سناد شناخته شده است در آدرس http://snd.medu.ir از تابستان سال 1390 راه اندازی شده و وظیفه جمع آوری اطلاعات دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش و ثبت نام آنها در مدارس کل کشور را به عهده دارد.
سامانه دانش آموزی سناد

 

این سامانه در سال 1390 با تحت پوشش قراردادن ثبت نام دانش آموزان سراسر کشور در دوره های آموزشی مختلف از پیش دبستان تا پیش دانشگاهی و فنی حرفه ای و کاردانش، برای اولین بار در کشور توانست حدود سیزده میلیون دانش آموز را به صورت متمرکز ثبت نام نماید.

 

این پروژه برای سال دوم با انجام برخی تغییرات و بهینه سازی ها، از اردیبهشت ماه 1391 اقدام به ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی 91-92 نموده و توانسته است منبع اطلاعاتی سیستم های ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش باشد. این سیستم برای سال های 92 و 93 نیز با تحت پوشش قراردادن بسیاری موارد توسعه ای در حوزه فرآیندهای مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

سیستم های متعددی به عنوان زیر سیستم های سامانه سناد از جمله سامانه ثبت نام المپیادهای علمی کشور و جشنواره جوان خوارزمی تهیه و تولید شده اند. همچنین سیستم هایی مانند سامانه جامع امور شاهد و ایثارگران ، سامانه فروش و توزیع کتاب های درسی ، پرتال همگام ، سامانه دانش آموزی ، سیستم های دانش آموزی و سیستم های ساماندهی نیروی انسانی (بکفا) از سناد تغذیه اطلاعاتی می شوند.

 

سوالات متداول درباره سامانه سناد

1- سامانه سناد به منظور استفاده چه کسانی می باشد ؟

 همان طور که در این مقاله به آن اشاره شده است ، سامانه سناد به منظور استفاده مدیران و مدیریت امور مختلف مدارس می باشد .

 

2- سامانه سناد دوره ابتدایی چه امکاناتی دارد ؟

 سامانه سناد امکانات مختلفی از قبیل ، ثبت نام ، مدیریت کلاس ها و غیره دارد که می توانید اطلاعات بیشتری راجع به این امکانات در این مقاله کسب نمایید .

 

3- مدیران مدارس ابتدایی چگونه می توانند وارد سامانه سناد شوند ؟

 به منظور ورود به سامانه سناد ، به کد ملی مدیر ، کد مدرسه و رمز عبور نیاز است که نحوه ورود به سامانه سناد دوره ابتدایی همراه با راهنمای تصویری در این مقاله آمده است .

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار