اعلام نرخ مصوب بلیط اتوبوس برای سفر‌های اربعین به مرز چذابه مبلغ و شرایط وام اربعین دانشجویی اعلام شد + جزئیات زمان شارژ کالابرگ الکترونیک دهک‌های چهارم تا هفتم اعلام شد شرایط خرید ارز اربعین در «بله» اعلام شد آخرین قیمت‌ها در بازار تجاری/ دلار توافقی چند شد؟ دادستان کل کشور: افزایش قیمت برنج در شرایط فعلی به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست جزئیات دریافت تسهیلات مسکن کارگری واریز حقوق تیر بازنشستگان از فردا یکشنبه ۲۹ تیر خرید طلای آنلاین شرطی شد + جزئیات قیمت سکه امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ / نیم سکه چند شد؟ قیمت طلا امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ / طلای ۱۸ عیار چقدر افزایش داشت؟ عبور مصرف برق از ۸۰ هزار مگاوات / استان‌های پر مصرف کدام‌اند؟ قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه پارسیان، امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۴ آبفا: ذخایر سد‌های تهران در پایین‌ترین وضعیت خود قرار دارد/ مجتمع‌های مسکونی چند طبقه، مخزن و پمپ نصب کنند

۸۰ درصد بار ریلی کشور مواد معدنی است

معاون فنی و زیربنایی راه آهن‌جمهوری اسلامی ایران ‌گفت: ۸۰ درصد حمل بار راه آهن کشور به حمل مواد معدنی اختصاص دارد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 17
کد خبر: ۵۰۹۶۰

به گزارش راهبرد معاصر سید مصطفی داودی روز جمعه در حاشیه بازدید از خط ریلی بافق - زرند - کرمان ضمن اشاره به توسعه خطوط فرعی در استان افزود: ما برای توسعه این خطوط نیاز به توسعه خطوط ریلی اصلی داریم که در حال حاضر ظرفیت خطوط اصلی راه آهن در کرمان با بار محوری ۲۰ تن و ظرفیت تعریف شده کشوری ۲۵ تن می‌باشد.

داودی یکی از موارد پیشرفت صنایع و معادن عظیم  را توسعه و ایجاد بستر زیر ساخت‌های حمل بار و مواد اولیه دانست و افزود: حمل بار در مقیاس بالا فقط از طریق راه آهن توجیه فنی و اقتصادی دارد و راه آهن استان کرمان در ایجاد بسترهای لازم برای صنایع موجود در این استان عملکرد قابل قبولی داشته است.

او با اشاره به اختصاص ۸۰ درصدی حمل بار راه آهن کشور به حمل مواد معدنی و از طرفی معدن خیز بودن استان کرمان گفت: هم اکنون کار اتصال مجموعه‌های عظیم صنعتی از جمله فولاد زرند، فولاد بوتیا، گل گهر سیرجان و مجتمع جلال آباد به راه آهن سراسری در حال انجام و  برخی از آن‌ها به پایان رسیده است.

داودی گفت: طبق تفاهم ایجاد شده بین مسئولان استان کرمان و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، این تعهد ایجاد شده که خطوط ریلی استان کرمان بازسازی و توسعه یابد.

او ضمن درخواست از مسئولان استانی برای همکاری و مساعدت‌های لازم در زمینه توسعه ریلی گفت:  طی دو سال آینده شاهد تحول شگرفی در توسعه راه آهن استان کرمان خواهیم بود.

 

ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار