تاکتیک جدید کاخ سفید در سوریه-راهبرد معاصر

تاکتیک جدید کاخ سفید در سوریه

امریکا که به دلیل حمایت از کردهای سوری از ترکیه فاصله گرفته و همزمان نتوانسته دولت سوریه را براندازد، اکنون با طرح دیگری راهبردهای خود در سوریه را پی می گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 16
کد خبر: ۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از راشاتودی، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ارتش ایالات متحده در اطراف شهر حسکه در کمپ آوارگان یک اردوگاه نظامی تاسیس کرده و به شبه نظامیان ضد دولت سوریه، آموزش می دهد تا به وسیله آن ها، گروه جدیدی موسوم به "ارتش جدید سوریه" بوجود بیاورد. بنا بر گزارش وزارت دفاع مسکو، این گروه قرار است در جنوب دمشق استقرار یابد و از آن نقطه به مواضع دولت هجوم آورد.


با توجه به مخالفت های صریح دولت اردوغان با حمایت امریکا از کردهای سوری و فاصله گرفتن این عضو ناتو از کاخ سفید و نزدیک شدنش به روسیه، به نظر می رسد اکنون دولت واشنگتن در صدد است با انتقال حمایت های خود به گروهی جدیدالتاسیس، هم آنکارا را تحبیب نماید، هم اهرم فشاری در مقابل نفوذ منطقه ای ایران داشته باشد و هم گزینه براندازی دولت دمشق را زنده نگه دارد. 


گفتنی است به تازگی در جلسه مسئولین امریکایی "تفرقه میان ایران، ترکیه و روسیه" یکی از راه های پیروزی در سوریه عنوان شده و در این راستا، می توان احتمال داد تحبیب ترکیه همسو با همین تفکر انجام گیرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده