خبر خوب/ بسته های بلند مدت ایرانسل فعال شد-راهبرد معاصر

خبر خوب/ بسته های بلند مدت ایرانسل فعال شد

با پیگیری های وزیرارتباطات شب گذشته بسته های بلندمدت ایرانسل بازگردانده شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 17
کد خبر: ۵۵۱۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ بسته های بلند مدت ایرانسل فعال شد و حالا باید منتظر ماند و دید که همراه اول چه زمانی بسته های بلندمدت خود را برمی گرداند. چندی پیش دو اپراتور بزرگ کشور اقدام به حذف بسته های بلندمدت خود کردند که واکنش های زیادی را در پی داشت و سرانجام با پیگیری رسانه ها و وزیر ارتباطات قرار شد اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بسته های خود را برگردانند. ایرانسل شب گذشته بسته های بلندمدت خود را فعال کرد و باید منتظر ماند و دید که همراه اول چه زمانی بسته های بلندمدت خود را بر می گرداند. جزئیات بیشتر از بسته های اینترنت را در ادامه بخوانید.

 

ایرانسل بسته‌های بلند مدت را بالاخره بازگرداند

 

این در حالی است که دو اپراتور ایرانسل و همراه اول چندی پیش بسته های بلند مدت خود را حذف کرده بودند. اما حالا با پیگیری‌های بسیار وزیر ارتباطات این بسته‌ها برگشتند.

 

ایرانسل بالاخره بسته‌های بلندمدت را بازگرداند|خبر فوری

 

باید دید اقدام همراه اول چگونه خواهد بود؟ همچنین خسارت وارده به مشتریان بر اثر گرانفروشی به کجا خواهد رسید.

 

 

 

خبر خوب/ بسته های بلند مدت ایرانسل فعال شد

 

 

در ابتدای راه، زمانی که تب کرونا داغ بود و قرنطینه خانگی و در خانه ماندن‌ها خیلی شدیدتر از امروز بود، اپراتورها و کسب‎وکارهای اینترنتی برنامه‎های مختلفی برای نگه داشتن شهروندان در خانه داشتند. اما با آغاز موج دوم شیوع دوم کرونا دیگر خبری از این برنامه‎ها نیست و در این میان اما اپراتورها کار عجیبی انجام دادند. شبانه، بسته‌های بلندمدت خود را حذف کردند و با تعریف بسته‌های گران قیمت کوتاه‌مدت، عملا قشر متوسط و ضعیف جامعه را نشانه رفتند؛ قشری که این روزها همه چیزش به اینترنت وابسته است و اتفاقا کسب و کارش هم رونقی ندارد که برای دریافت ۲ گیگ اینترنت یک ماهه که چند روز بیشتر دوام نمی‌آورد، مبلغ ۱۷ هزار تومان پرداخت کند. گرانی یک‌شبه اینترنت، بدون اعلام قبلی، بدون برگزاری جلسه و بدون دریافت تاییدیه از رگولاتوری جزو عجیب‌ترین کارهایی بود که از اپراتورها سر زد.

 

به نظر می‎رسد، سود اپراتورها از بسته‌های اینترنت آنقدر دلچسب و قابل توجه است که تهدید جریمه دو میلیارد تومانی هم نتوانست مانع از اجرای سیاست‎های آنها برای تغییرات بسته‎های اینترنتی شود. به هر حال، این روزها که به لطف کرونا مصرف اینترنت در بین شهروندان بیش از گذشته شده، فرصت خوبی برای اپراتورها شده تا کاربران را مجبور به پذیرش هرگونه تغییراتی کنند. 

 

در همین مدت که انواع کمپین‎های همدلی برای حمایت از کسب‎وکارها و شهروندان برای گذراندن دوران سخت کرونا راه‎اندازی شده، ایرانسل و همراه اول در کنار گران کردن بسته‎های اینترنتی، اقدام به تغییراتی در برخی از بسته‎ها کرده‎اند. طوری که بسته‎های پرکاربرد و محبوب در بین کاربران مانند بعضی بسته‌های بلندمدت، به شکل کامل حذف شده‎اند. 

 

حذف بسته‌های بلند مدت ایرانسل و همراه اول؛ 7.5 گیگابایت یک ماهه 40 ...

 

به عبارتی، بسته‌های بلندمدت مانند شش ماهه و یک‌ساله که عمدتا از حجم اینترنت بالایی برخوردار بودند حذف شده یا مقدار حجم ارائه شده در آنها کاهش نسبی داشته است. به نظر می‎رسد این دو اپراتور از هرگونه ابزار اعم از نوع بسته، دوره استفاده بسته، حجم آن و در نهایت قیمت آن استفاده کرده‎اند تا بتوانند درآمدشان را افزایش دهند. در این راستا، پیمان قره‌داغی، مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، اواسط تیر ماه در گفت‎وگو با «ایسنا»، اعلام کرد: بعضی از بسته‌های پرمصرف از برخی درگاه‌ها حذف شده است. البته این اقدام که از سوی اپراتورهای غالب و بدون کسب تاییدیه سازمان انجام شده، تخلف است و به همین خاطر به اپراتورها اخطار دادیم که بسته‌ها دوباره هم در پرتال و هم اپلیکیشن‌ اپراتورها قرار گیرد. اپراتورها برای ارائه تعرفه‌های قبلی از رگولاتوری تاییدیه گرفته بودند و نباید تعرفه‌های مورد تایید سازمان را حذف می‌کردند.  به اعتقاد وی، اپراتورها می‌توانستند این تعرفه‌ها را از ابتدا تعریف نکنند، اما اگر تعریف کردند، باید سرویس‌شان را ادامه می‌دادند. اگر قرار باشد بسته‌های جدیدی تعریف شود یا بعضی از بسته‌ها از مدار خارج شود و اپراتورهای غالب حتی اگر بخواهند کمتر از سقف، تعرفه بدهند هم باید از سازمان تاییدیه بگیرند که دراین مورد رگولاتوری تاییدیه‌ای برای حذف بسته‌ها نداشتیم. سقف تعرفه اپراتورها هم تا ۴۲ هزار تومان به ازای هر گیگابایت اینترنت برای سیم‌کارت‌های دائمی و 63 هزار تومان برای سیم‌کارت‌های اعتباری است و اگر بخواهند بالاتر از سقف تعرفه بدهند هم برخورد می‌شود.

 

به هر حال، تهدید سازمان رگولاتوری هم تاثیرگذار نبود تا اپراتورها از این تخلف دست بکشند یا از موضع خود عقب‌نشینی کنند. به گفته معاون وزیر ارتباطات به دلیل برنگشتن تعرفه اینترنت به حالت اولیه از سوی اپراتورها و تداوم تخلفی که صورت گرفته است، صبح روز شنبه جریمه دو میلیارد تومانی به دو اپراتور ایرانسل و همراه اول ابلاغ شد. جریمه نقدی قدم اول برای برخورد با تخلف صورت گرفته است و در صورت استمرار این مساله، قطعا روال‌های دیگر را در پیش خواهیم گرفت. تعلیق، کاهش مدت اعتبار پروانه و مواردی از این دست، مصوبه‌های قانونی است که می‌توان با استناد به آنها تخلفات را پیگیری کرد. وی افزود: از جزئیات اقدامات صورت گرفته در دادگستری با خبر نیستم، اما روال‌های قانونی پیگیری خواهد شد.

 

اخبار همراه اول - آخرین و جدیدترین خبر های همراه اول

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده