شیوه‌نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید-راهبرد معاصر
داروی جدید در آزمایش‌ها، ممکن است روند پیشرفت بیماری پارکینسون را کند کند قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است خبر جدید وزیر ارشاد درباره هنرمندان ممنوع الفعالیت سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ قصاص برای عامل جنایت در بازی خرس وسطی فیلم / گل اول مس رفسنجان به پرسپولیس در دقیقۀ ۴ پیاده‌روی روزانه می‌تواند افسردگی را کاهش دهد لحظهٔ هجوم خودرو به میان جمعیت در آلمان با دست‌کم ۱۱ کشته + فیلم وقوع زلزله ۴ ریشتری در هفتکل ایران ۱۵ - ۱۱ پرتغال/ صعود واترپلو ایران به نیمه نهایی سطح ۲ کاپ جهانی  برتری استقلال مقابل آلومینیوم در ۴۵ دقیقه اول  تساوی یک نیمه‌ای هوادار و نساجی ترکیب آلومینیوم و استقلال اعلام شد

شیوه‌نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید

شیوه‌نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید 99-1400 با توجه به ادامه دار بودن شیوع کرونا در کشور به ادارات کل استان آموزش و پرورش ابلاغ شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 17
کد خبر: ۵۵۲۴۳

به گزارش راهبرد معاصر شیوه‌نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید از سوی مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و بر اساس آن به دلیل ادامه دار بودن شیوع بیماری کرونا  باید اقدامات متناسب با توجه به وضعیت سفید، زردو قرمز انجام گیرد.

بر اساس این شیوه نامه در شهرهای با وضعیت قرمز آموزش به صورت کاملا غیر حضوری  با استفاده از فضای مجازی شاد، تلویزیون و سایر روش های پیش بینی شده انجام می شود. در شهرای با وضعیت زرد از تلفیق روش حضوری و غیر حضوری برای آموزش استفاده می شود به این معنی که دو یا سه روز اموزش حضوری در مدرسه برای هر دانش آموز باید ارائه شود و آموزش مجازی شامل بقیه روزها برای مقطع ابتدایی و برای مقطع متوسطه یک تا دو روز در هفته برگزار شود.

اما در شهرهای با وضعیت سفید حضور داشن آموزان به صورت تمام وقت و مجابل با جدول برنامه های درسی خواهد بود استفاده از برنامه شاد فقط برای انجام فعالیت های آموزشی مکمل است.

 

شیوه‌نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید

 

جزئیات شیوه بازگشایی مدارس

 

در بخش سیاست های اجرایی مهم ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و شبکه سازی، تعامل و نظارت، دو سیاست دیگر مورد تاکید قرار گرفته که از این جمله است:

- گروه بندی مخاطبان: باید تعداد دانش آموزان و معلمانی که با هم در یک زمان و مکان در تماس چهره به چهره هستند تا حد امکان به حداقل ممکن برسد. برای تحقق این امر باید دانش آموزان به نحوی گروه بندی شوند که فاصله اجتماعی مورد تاکید در دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود.

همچنین دانش آموزانی که در یک روز در کلاس نیستند باید به نحوی مدیریت شوند که مشغول به انجام کارهای مرتبط با برنامه درسی خود باشند. معلمان باید برنامه هایی را تهیه کنند که بتوانند از طریق آن متناسب با حضور دانش آموزان در کلاس و در فضای مجازی، فعالیت های یادگیری آنها را پوشش دهند.

- فرصت ها و قالب های عرضه آموزش: آموزش در سه وضعیت محتمل به یک یا ترکیبی از فرصت های زیر عرضه خواهد شد:

الف-آموزش حضوری در کلاس و مدرسه

ب- آموزش در بستر شبکه اجتماعی دانش آموزان

ج- آموزش در مدرسه تلویزیونی ایران

د- آموزش تجمیعی همراه با ارسال بسته های یادگیری خودآموز

ه- سیستم های مدیریت یادگیری ویژه مدارس خاص که مورد تایید و نظارت آموزش و پرورش است.

 

بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید

۱۰ وظیفه مدرسه

مدرسه رکن اصلی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده و عنصر کلیدی تداوم و استمرار آموزش و یادگیری در طول سال تحصیلی در وضعیت‌های سه گانه و روش‌های آموزشی مختلف محسوب می‌شود و متشکل از تمام معاونان، مربیان، معلمان، شورای مدرسه، انجمن اولیا و مربیان، شورای دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و انجمن اسلامی دانش‌آموزی است که با مسئولیت مدیر مدرسه علاوه بر وظایف قبلی عهده‌دار مسئولیت‌های زیر است:

۱. حضور مداوم و فعال مدیر و تمام همکاران در شبکه آموزش دانش‌آموزی شاد به عنوان بخشی از محیط کار.

۲. شناسایی، ثبت نام، آموزش و نگهداشت تمام دانش آموزان مدرسه و عضویت آنها در شاد.

۳. اصلاح اطلاعات و مشخصات همکاران و دانش‌آموزان مدرسه در سناد برای تشکیل کلاسها در بستر شاد.

۴. تعیین روش دسترسی دانش آموزان به هر یک از روش‌های آموزشی متناسب با شرایط و اقتضائات هر کدام از آنها.

۵. پایش مستمر کیفیت ارتباط و تعامل دانش‌آموزان با معلمان و دبیران و کنترل مستمر و مداوم جریان آموزش تک تک دانش آموزان با روش‌های ذکر شده در وضعیت‌های سه‌گانه.

۶. تعامل و ارتباط بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان با استفاده از فرصت‌های مختلف حضوری، غیرحضوری و مجازی.

۷. ضدعفونی مستمر کلاس‌ها، سرویس‌های بهداشتی و محیط مدارس با مشارکت اولیا و نهادهای مسئول.

۸. نظارت بر وضعیت بهداشتی سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزی و توجیه والدین.

۹. تعامل مستمر با راهبران آموزشی، کارشناسان معین و مسئولان ادارات آموزش و پرورش.

۱۰. حضور مستمر مدیر و کارکنان اجرایی مدرسه در محل کار در تمام روزهای کاری هفته در تمام و وضعیت‌ها.

شیوه‌نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید

مطالب مرتبط
ارسال نظر