اعلام شرایط سنجش سلامت و ثبت‌نام نوآموزان خارجی در مدارس-راهبرد معاصر
احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در تهران علت مسمومیت تعدادی از اهالی رضوانشهر چه بود؟ تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریورماه چه تعداد زائر ایرانی در عربستان حضور دارند؟ ۴ تذکر ضروری درباره "بار حجاج ایرانی" در فرودگاه مدینه سامانه ثبت‌نام اسکان تابستانه فرهنگیان باز شد واکنش وزارت بهداشت به سخنان ظریف درباره واکسن کرونا رصدعملیات بازرسی مقر منافقین درفرانسه به‌طور زنده توسط ایران مذاکره با طرف عربستانی برای مشارکت حجاج ایرانی در انتخابات اعلام زمان انتخاب رشته دانش‌‌آموزان+ جزئیات تشکیل پرونده قضائی برای سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور/ شناسایی اموال مالک کوروش کمپانی جزییات پرداخت «بیمه سلامت» بابت هزینه دستگاه، نوار و سوزن تست قند خون توضیح هواشناسی درباره افزایش اشعه UV در کشور هشدار سازمان بازرسی به شبکه بانکی درباره نرخ سود سپرده‌ها دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد امروز منتشر می‌شود

اعلام شرایط سنجش سلامت و ثبت‌نام نوآموزان خارجی در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با بیان اینکه سامانه سنجش سلامت به مدت محدود برای نوآموزان جامانده باز شده است گفت: برای ثبت‌نام و سنجش سلامت اتباع خارجی، وزارت آموزش و پرورش بدون دستور وزارت کشور نمی‌تواند ثبت‌نامی انجام دهد و این کار زمانی میسر می‌شود که این افراد مدارک هویتی یا همان «کد یکتا» را داشته باشند.
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۰۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 27
کد خبر: ۲۴۷۲۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ مسعود بهرامی با بیان اینکه در شهرستان‌های استان تهران در آخرین زمان اعلام شده سنجش، تعداد انگشت شماری به مراکز مراجعه می‌کردند گفت: از ۱۱۲ تا ۱۱۵ هزار دانش‌آموز براساس آمار تا این لحظه ۹۵ هزار دانش‌آموز سنجش شده‌اند و مابقی دانش‌آموزان نیز جامعه اتباع هستند که تعیین تکلیف نشده‌اند.

وی با بیان اینکه برای ثبت‌نام و سنجش سلامت نوآموزان اتباع، وزارت آموزش و پرورش بدون دستور وزارت کشور نمی‌تواند کاری انجام دهد افزود: طی یک ماه گذشته دستورالعملی از طرف آموزش و پرورش جهت تعیین تکلیف امور اتباع در آموزش و پرورش اعم از سنجش و ثبت نام و دیگر موارد به صورت پیش نویس در اختیار وزارت کشور قرار گرفت که درحال بررسی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با بیان اینکه برای ثبت‌نام در مدارس و سنجش سلامت نوآموزان اتباع خارجی، مدارک هویتی نیاز است ادامه داد: این مدارک شامل کدملی یا شناسه اتباع است و به محض ارائه مدارک هویتی، این افراد وارد مرحله ثبت‌نام می‌شوند.

بهرامی با بیان اینکه یک دستورالعمل جامع و مشترک برای تمام امور اتباع در دستگاه‌ها در حال نوشته شدن است گفت: سال گذشته حدود ۱۱۰ هزار دانش‌آموز تبعه در مدارس شهرستان‌های تهران تحصیل کردند و امسال هم پیش‌بینی می‌شود همین تعداد در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل شوند.

وی در پایان اظهار کرد: برای این دانش آموزان مدرسه مستقل وجود ندارد و در مدارس عادی و کنار هموطنان ایرانی مشغول تحصیل هستند.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش نوبت‌گیری سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، برای آخرین بار فعال و والدین تا ۱۰ تیر با مراجعه به سایت my.medu.ir می‌توانند جهت نوبت‌گیری و انجام فرایند ارزیابی که از ۱۱ تا ۲۵ تیر انجام می‌شود اقدام کنند.

‌نوآموزان مشمول برنامه سنجش متولدین دوم مهر ۱۳۹۶ تا اول مهر ۹۷، دانش آموزان پیش‌دبستانی متولدین دوم مهر ۱۳۹۷ تا اول مهر ۱۳۹۸ و پیش‌دبستانی دوم نیز متولدین دوم مهر ۱۳۹۸ تا اول مهر ۹۹ هستند و متولدین سال‌های دیگر در سنجش سال تحصیلی ۱۴۰۴ـ۱۴۰۳ باید شرکت کنند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده