جزییات حذف کنکور از زبان وزیر علوم-راهبرد معاصر
زمان خداحافظی دیوید تیلور مشخص شد! سپاه پاسداران بیانیه صادر کرد: جزئیات برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهید سردار نیلفروشان بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عکس | واکنش صاحب خانه‌ای که یحیی السنوار در آن به شهادت رسید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود کشف غار ماقبل تاریخ در گیلان ناترازی مسکن به ۷ میلیون واحد رسید وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست محسن رضایی: ایران به دنبال جنگ نیست قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳/ سقف مقاومتی سکه شکست خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرمای شدید و بارش در این مناطق بهترین بازیکنان تاریخ از نگاه مارکا | مسی در پله اول؛ مارادونا پنجم وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در استان گلستان ثبت ۲ شکایت جواد نکونام از استقلال + جزئیات

جزییات حذف کنکور از زبان وزیر علوم

حذف کنکور موضوعی است که امروز وزیر علوم در آخرین روز برگزاری کنکور درباره آن صحبت کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 22
کد خبر: ۵۵۹۰۵

به گزارش راهبرد معاصر حذف کنکور در آخرین روز برگزاری کنکور سراسری پر دردسر 99  موضوع صحبت وزیر علوم بود.در حال حاضر کنکور عملا برای 15 درصد داوطلبان کنکور است و 85 درصد از ظرفیت دانشگاه ها قابلیت پذیرش بدون کنکور را دارند.

غلامی گفته امکان حذف کنکور در رشته های پرطرفدار وجود ندارد اما برای حذف کنکور در رشته های دیگر نیاز به همکاری وزارت آموش و پرورش است.  « آموزش و پرورش باید برای  حذف کنکور سه سال آخر تحصیلی دانش آموز را به صورت امتحان نهایی و با ارزیابی یکسان برگزار کند تا دانشگاه ها بتوانند نتیجه تحصیل سه سال دانش‌آموزان را کنار هم قرار دهند و با دقت بیشتری انتخاب کنند.»

گویا سال گذشته وزارت علوم به همراه وزیر آموزش و پرورش  این موضوع را پیگیری کرده و به این راهکار رسیده است.  در غیر این صورت ارزیابی امتحانات نهایی به تنهایی نمی تواند دقت لازم را برای رشته های پر طرفدار فراهم کند.

منصور غلامی گفته  فقط ارزیابی امتحانات نهایی سال آخر دبیرستان دقت لازم را برای رشته های پرطرفدار فراهم نمی کند. به عنوان مثال، به یک رشته محل ۵۰ نفر ظرفیت اختصاص می یابد، اما ناگهان ۲۰۰ نفر شرایط مشابه برای پذیرش در آن رشته دارند که هیچ راهی برای انتخاب آنها نیست و باید کنکور برگزار شود.

 

 حذف کنکور

وزیر علوم تاکید کرد: تا زمانی که این مسأله به صورت استاندارد برطرف نشود، سازمان سنجش و آموزش کشور نمی تواند کاری انجام دهد.

 

این مقام مسوول وزارت علوم همچنین با اشاره به رشته های پرطرفدار دانشگاه ها خاطرنشان کرد: ضرورت برگزاری آزمون برای رشته های پرطرفدار مثل مهندسی، پزشکی و علوم انسانی در دانشگاه های بزرگ مطرح است؛ اما در سایر دانشگاه ها امکان پذیرش بدون آزمون وجود دارد. همانطور که این امر سال گذشته هم انجام شد و امسال فرایند ثبت نام در پذیرش بدون آزمون تا هفته اول شهریور ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه داوطلبان به هر دلیلی تمایل به ثبت نام در آزمون دارند، گفت: با این حال، اگر فردی به هر دلیل مانند مشغله کاری امکان شرکت در کنکور را ندارد و در شهرستان محل زندگی وی، دانشگاه یا رشته پرطرفدار وجود ندارد، در پذیرش بدون آزمون ثبت نام کند.

 

 

جزییات حذف کنکور از زبان وزیر علوم

غلامی با یادآوری اختصاص ظرفیت ۹۱۲ هزار نفری برای پذیرش بدون آزمون، تاکید کرد: رقابت در کنکور برای ۱۵۰ هزار صندلی صورت می گیرد؛ مشکل داوطلبان نداشتن اعتماد کامل به سیستم پذیرش بدون آزمون است.

 

به گفته وزیر علوم، افرادی که از آزمون خود راضی نیستند امکان ثبت نام در فرایند پذیرش بدون آزمون را دارند.

 

کنکور سراسری دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی ۹۹ از ۲۹ مرداد آغاز شد و امروز با برگزاری کنکور زبان های خارجی به پایان رسید.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار