حملات شديد هريس به ترامپ-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

حملات شديد هريس به ترامپ

کاملا هریس، معاون جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا به انتقاد شديد از عملکرد ترامپ پرداخت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 28
کد خبر: ۵۶۶۲۲

به گزارش راهبرد معاصر کاملا هریس، معاون جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا گفت: ترامپ بی کفایت است.
هریس گفت: واقعیت این است که به روشی انسانی با زندگی سیاه پوستان در آمریکا رفتار نشده است. ما همچنان باید به وعده‌های خود درباره عدالت برابر تحت قانون عمل کنیم. ما زمانی می‌توانیم این کار را انجام دهیم که در کنار هم جمع شویم و یک اصلاحات قابل توجه در بخش پلیس اجرا کنیم. ما باید این موضوع را به رسمیت بشناسیم که نژادپرستی سیستمیک وجود دارد و با آن برخورد و رسیدگی کنیم.
هریس گفت: ما تنها زمانی به این موفقیت خواهیم رسید که در کنار هم جمع شویم. ما راهی طولانی در کشور خود پیش رو داریم تا یک اتحاد کامل ایجاد کنیم. هم اکنون باید گام بعدی را به جلو برداریم. علاوه بر نژاد پرستی و بی عدالتی ما باید با یک بحران دیگر هم مقابله کنیم. آن موضوع همه گیری کرونا است که جان بسیاری از افراد را گرفته است. آماری که در این رابطه داده می‌شوند، نادرست هستند. در حدود ۶ میلیون مورد از ابتلا به کرونا گزارش شده است. ۱۸۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. بیش از ۵۰ میلیون نفر تنها در سال جاری بیکار شده اند. ما باید آنچه را که در کشورمان می‌گذرد ببینیم و بشنویم. ما شاهد عاجز شدن بسیاری در آمریکا هستیم. برخی از خانواده‌ها در خودرو‌های خود می‌خوابند و در محل توزیع کمک‌های غذایی صف می‌کشند. بسیاری نمی‌توانند اجاره خود را پرداخت کنند. مادران و پدران در حال نابود شدن هستند. آن‌ها در حین کار کردن در خانه در حال کمک کردن به آموزش آنلاین فرزندان خود هستند. صاحبان کسب و کار‌های کوچک که موتور‌های اقتصاد کشورمان هستند هر روز در حال تعطیل کردن محل کسب و کار خود هستند. ما شاهد جان باختن بسیاری از پرستاران در ماه‌های اخیر بوده ایم. معلوم نیست تا کی این وضعیت ادامه خواهد داشت. بسیاری از خانواده‌ها به خاطر از دست دادن مادربزرگ‌های خود عزادار هستند. آن‌ها در خانه‌های سالمندان بوده اند و نتوانسته اند در سه ماه اخیر آن‌ها را ببینند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از خانواده‌های لاتین تبار و سیاه پوست و بومی در حال از دست دادن جان خود بر اثر کرونا هستند. این واقعیت حال حاضر آمریکا است. واقعیتی که در کنگره این هفته جمهوری خواهان کاملا غایب بود. زیرا برخلاف کنگره دموکرات‌ها که به طور شفاف به چالش‌های پیش روی کشورمان نگاه داشت، کنگره جمهوری خواهان تنها برای یک هدف طراحی شده بود و آن دنباله روی از خودخواهی دونالد ترامپ بود. تا او احساس خوبی داشته باشد. اما در اینجا مطلبی وجود دارد. او رئیس جمهور آمریکا است. اما وضعیت موجود به سلامتی و رفاه مردم آمریکا مربوط می‌شود. دونالد ترامپ از هر لحاظ شکست خورده و ناکام بوده است. دونالد ترامپ ریاست جمهوری را درک نمی‌کند. او تنها به خود فکر می‌کند. اما او باید به شما و تمامی ما فکر کند. او باید به مردم فکر کند. من به عنوان یک نماینده و یک وکیل زمانی که من در یک دادگاه سخنرانی کردم گفتم که کاملا هریس برای مردم است. به همین خاطر من امروز اینجا ایستاده ام تا برای مردم صحبت کنم. ما حقیقت را می‌دانیم. دونالد ترامپ در رابطه با بسیاری از مسائل اساسی و وظیفه‌هایی که برعهده رئیس جمهور آمریکا است شکست خورده است. او در حفاظت از مردم آمریکا شکست خورده است.
هریس گفت: ترامپ نشان داد درباره رفاه مردم آمریکا بی تفاوت است. او به همه گیری بی توجهی نشان داد. او به ویرانی اقتصاد ما بی توجهی نشان داد. او به آسیب‌هایی که به جوامع رنگین پوست ما وارد کرد بی تفاوت بود. هدف او نهادینه سازی نژاد پرستی برای نسل‌ها است. او درباره هرج و مرج که زندگی عادی ما را تحت تاثیر خود قرار داده، بی تفاوت بوده است. او رفتن به مدرسه را برای بسیاری از فرزندان ما غیرممکن ساخته است. او زندگی عادی را برای آن‌ها غیرممکن ساخته است. او هرگز به قسمی که به عنوان رئیس جمهور در برابر خدا و کشور برای حفاظت از آمریکا در برابر تهدید‌های عیان و نهان خورده، پایبند نبوده است. این وظیفه وی است. او متعهد است که از ما محافظت کند. او به روشی بسیار بد از قبل شکست خورده است.
وی گفت: در اینجا مطلبی وجود دارد. بی کفایتی دونالد ترامپ مطلب جدیدی نیست. این موضوع همیشه وجود داشته است. اما در ماه ژانویه امسال وضعیت بسیار مرگبار شد. این زمانی روی داد که تهدید ویروس جهان را در معرض خطر قرار داد. ترامپ تهدید را نادیده گرفت. اما جو بایدن در این رابطه هشدار داد. این وضعیتی بوده که تاکنون ادامه داشته است. ترامپ به ما می‌گوید نگران نباشید و ویروس ناپدید می‌شود و یک معجزه روی می‌دهد. وي افزود: ترامپ هیچ برنامه‌ای ندارد. او هنوز هم هیچ برنامه‌ای ندارد. ما باید مطلبی را درباره این همه گیری بدانیم. شما نمی‌توانید با توئیت آن را متوقف کنید. شما نمی‌توانید آرزو کنید که روزی آن نابود شود. این ویروس از ما دور نمی‌شود. اگر شما آن را آسان بگیرید و به آن توجه نکنید آنگاه تبعات آن فاجعه بار خواهد بود.
هریس گفت: اگر آن را ساده بگیرید دیگر شانسی نخواهید داشت. رئیس جمهور ترامپ از ابتدا روشی اشتباه را در پیش گرفت و سپس او دوباره و دوباره اشتباه کرد. تبعات این موضوع فاجعه بار بوده است. به همین دلیل ترامپ نتوانسته است که با این بحران مقابله کند. او به جای حل مشکلات به دنبال حل مشکلات بازار سهام است. او بار‌ها درباره این موضوع توئیت زده است. او می‌داند اگر دولتش بر روی این ویروس تمرکز کند این موضوع به بازار سهام و شانس وی برای انتخاب مجدد آسیب می‌زند. این موضوع برای وی مهمتر از نجات جان آمریکایی هااست.
وی گفت: دوم اینکه در حالی که ما نیاز داریم دونالد ترامپ در رابطه با دولت چین سختگیر باشد او سکوت اختیار کرده است. در ۲۲ ژانویه او از شفافیت دولت چین تمجید کرد. او گفت که چین با تمام قدرت برای کنترل ویروس کرونا تلاش کرده است و آمریکا از شفافیت و تلاش‌های آن‌ها حمایت می‌کند. اما چینی‌ها شفاف نبودند. آن‌ها از دسترسی بازرسان مرکز کنترل بیماری‌های ما به کشورشان جلوگیری کردند. آن‌ها به این اطلاعات برای نجات جان مردم آمریکا نیاز داشتند. دولت ترامپ سکوت اختیار کرد و گفت که این یک تصمیم مرگبار است. در ۱۶ ماه مارس در تماس تلفنی با فرمانداران کشور او اعلام کرد که وظیفه اش ارسال تجهیزات محافظ شخصی به کارگران نیست. او گفت که خودشان باید این تجهیزات را برای خود فراهم کنند. در آن زمان تنها ۵ هزار نفر در آمریکا به ویروس مبتلا شده بودند. امروز در حدود ۶ میلیون نفر مبتلا شده اند. حتی حالا ۸ ماه پس از این بحران دونالد ترامپ هنوز هم مسئوولیت پذیر نیست. او هنوز هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد. دیگر کشور‌های جهان همانند کشور ما نیستند. ما به یک رئیس جمهور با کفایت نیاز داریم. 
هریس گفت: سیاست را کنار بگذارید. کارشناسان را ساکت نکنید. به عموم اطلاعات مورد نیازشان را بدهید و زدن ماسک را اجباری کنید. این برعهده همگان است که از همدیگر محافظت کنند. در اینجا یک واقعیت وجود دارد و آن این است که باراک اوباما و جو بایدن برنامه‌ای برای پیش بینی داشتند که بر اساس آن بیماری‌های در حال ظهور را از جمله در چین پیش بینی می‌کردند. من بار دیگر تکرار می‌کنم که ما برنامه‌ای برای پیش بینی بیماری‌های نوظهور در چین داریم. ترامپ جلوی این برنامه را گرفت. بر اساس آن برنامه طرح‌هایی برای ارتقاء بهداشت خانه‌هاي سالمندان در نظر گرفته شده بود. دونالد ترامپ آن‌ها را از بین برد. پیش از شیوع ویروس ترامپ کشور ما را آسیب پذیر کرد. پس از شیوع او در مقابله با آن شکست خورد. او همچنان وضعیت را روز به روز بدتر می‌کند.
وي گفت: درست در همین هفته وزارت امنیت اجتماعی اعلام کرد که کاهش منابع این وزارتخانه می‌تواند سبب تبعات زیادی شود. اجازه بدهید شفاف باشم. اگر طرح‌های دونالد ترامپ عملیاتی شوند منابع مالی که شما برای پرداخت هزینه‌های خود به آن‌ها نیاز دارید و دارو‌های خود را خریداری کنید متوقف خواهند شد. بسیاری از افراد در این بحران آسیب دیده اند. این غیرقابل تصور است. در میانه بحران بهداشت و سلامتی او با اقدامات خود وضعیت را بدتر می‌کند. ترامپ و رفتارهایش عوض نمی‌شوند. ما یک شانس داریم که این اشتباهات را جبران کنیم و آمریکا را در مسیری بهتر و رو به جلو قرار دهیم. 

 

خبرگزاری صدا وسیما

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار