جوزپ بورل: اتحادیه اروپا درباره تحریم ترکیه به توافق رسیده است-راهبرد معاصر

جوزپ بورل: اتحادیه اروپا درباره تحریم ترکیه به توافق رسیده است

رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که بروکسل درباره تحریم ترکیه به دلیل ادامه عملیات اکتشاف و حفاری در مدیترانه به توافق رسیده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 28
کد خبر: ۵۶۷۰۷

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، جوزپ بورل مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که توافقی بین اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه ترکیه ایجاد شده است.

وی گفت که توافق‌نامه‌ای غیررسمی میان وزیران خارجه اتحادیه اروپا طی نشست غیررسمی آن‌ها در برلین حاصل شده که براساس آن طرف‌ها با اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل ادامه عملیات اکتشاف و حفاری منابع انرژی در شرق دریای مدیترانه موافقت کرده‌اند.

تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه آنکارا بخش کشتیرانی ترکیه را هدف قرار می‌دهد. جوزپ بورل همچنین از ترکیه خواسته تا از اقدامات یک‌جانبه خودداری کند.

وی همچنین اظهارات هایکو ماس، وزیرخارجه آلمان را تایید و اعلام کرد که تحریم‌ها علیه آنکارا باید در نشست اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر به تصویب برسد. ماس پیش از این هم از اقدامات آنکارا شدیدا انتقاد و تاکید کرده بود که روابط با ترکیه بالاتر از حالت تنش است.

وزیر خارجه آلمان که در اوایل هفته در آتن و آنکارا حضور داشت، طی سفر خود تلاش کرد تا با سران ترکیه و یونان رایزنی کند و از تنش‌ها در منطقه شرق دریای مدیترانه بکاهد. آتن خواستار توقف فوری عملیات ترکیه در اکتشاف و استخراج منابع انرژی در شرق دریای مدیترانه است، رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرده است که در برابر قلدری‌های اروپا در دریای مدیترانه تسلیم نمی‌شود.

خبرگزاری صدا وسیما

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده