رونمایی از گیربکس بومی شناور‌های گشتی، جستجو و نجات-راهبرد معاصر
عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور از سمت خود کنار رفت؟ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا مشخص شدند جمعی از مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند علم‌الهدی: اول باید دین مردم را مدیریت کنیم و بعد دنیای آنان را پیام توئیتری پزشکیان به السیسی خطیب نماز جمعه تهران: بسترسازان نابودی زیرساخت‌های سوریه پاسخگوی امت اسلامی باشند الحاق شناور‌های بسیار پیچیده و تسلیحات ویژه به نیروی دریایی ارتش فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی: آخرین نفری که خط مقدم نبرد با تکفیری‌ها در سوریه را ترک کرد یک پاسدار بود /برای ارتش سوریه جهاد معنایی نداشت ادای احترام فرمانده کل سپاه پاسداران به مقام شهید سلیمانی لاریجانی: یکی از راهبرد‌های دشمن این است که القاء کند همه خسته هستند و نباید به مردم کاری داشت ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی تا بهمن‌ماه تغییر کرد+ جزئیات نماینده مجلس: حتی فقیرترین کشور‌های آفریقایی هم این حد از کاهش ارزش پول را ندارند وزرای کار و دادگستری وارد شیراز شدند عملیات مشترک مرزبانان ایران و عراق در مقابله با سلاح‌های غیرمجاز

رونمایی از گیربکس بومی شناور‌های گشتی، جستجو و نجات

گیربکس بومی شناور‌های گشتی، جستجو و نجات با حضور وزیر دفاع در نمایشگاه نهضت قطعه سازی رونمایی شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 03
کد خبر: ۵۷۴۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ گیربکس بومی شناور‌های گشتی، جستجو و نجات با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع در نمایشگاه نهضت قطعه سازی رونمایی شد.

 

امیر حاتمی در آیین رونمایی از این دستاورد طی سخنانی اظهار کرد: در سال مزین به شعار جهش تولید و با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت شتابنده در راستای بومی سازی محصولات دفاعی و نظر به نقش کلیدی سامانه‌های قوای محرکه در تولید شناور‌های نظامی و غیرنظامی تندرو، سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در راه دستیابی به خود کفایی در طراحی و تولید این زنجیره مهم و حیاتی و رفع گلوگاه‌های سامانه قوای محرکه شناور، موفق به بومی سازی گیربکس دریایی شد.

 

وزیر دفاع با بیان اینکه در صنایع کشتی سازی یکی از حوزه‌های اصلی و گلوگاه‌های مهم، سامانه‌های قوای محرکه و زیر مجموعه‌های آن شامل موتور، گیربکس و سامانه رانش است گفت: کشور‌های غربی طی دهه‌های گذشته و به روش‌های مختلف از ورود این سامانه‌ها به جمهوری اسلامی ممانعت می‌کردند و در نهایت همین تحریم‌ها برای سیستم دفاعی کشور فرصتی را فراهم آورد تا با تکیه بر ظرفیت و توانمندی بومی این محصولات را به مرحله تولید برسانند.

 

امیر حاتمی رفع گلوگاه‌های موجود در تأمین انواع سامانه‌های انتقال قدرت شناورها، دستیابی به فناوری و دانش طراحی و ساخت سامانه‌های هیدرولیک، کلاچ و سایر اجزای سیستم انتقال قدرت، صرفه جویی ارزی و اقتصادی کشور و همچنین ایجاد چرخه تأمین قطعات را از مهمترین اهداف تولید گیربکس دریایی برشمرد.

 

امیر حاتمی با بیان اینکه تولید محصولات حوزه قوای محرکه و رانش دریایی به دلیل نیازمندی‌های این حوزه به زیرساخت‌های عمیق دانشی و همچنین هزینه‌های سرمایه‌ای سخت افزاری و نرم افزاری از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است گفت: متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با تحقیق گسترده در این حوزه و با توجه به نیاز مبرم حوزه نظامی و غیر نظامی به این سامانه‌ها موفق شدند طی ۱۲ ماه گیبرکس ۱۶۵۰ اسب بخار را طراحی و تولید کنند.

 

وی به قابلیت‌های این گیبربکس در حوزه نظامی گفت: نیرو‌ها و یگاه‌های نظامی در حوزه رزم، مأموریت و صحنه نبرد نیازمند استفاده از شناور‌های سبک، تندرو، جستجو و نجات با قدرت مانور بالا هستند و این سیستم رانش نیاز نیرو‌های مسلح را تأمین خواهد کرد.

 

وزیر دفاع در تشریح قابلیت این سیستم رانش در حوزه غیر نظامی گفت: از این سیستم می‌توان در شناور‌های غیر نظامی مانند شیلات، سازمان اداره و بنادر و برخی از واحد‌های امنیتی و حفاظتی ساحلی نیز بهره برد.

 

وزیر دفاع گیربکس دریایی را یک واسط اصلی و ضروری بین تولید توان موتور و واحد پیشران بیان کرد و افزود: طراحی و انتخاب یک گیر بکس مناسب از ضروریات یک شناور است چرا که قادر است بوسیله اجزای تشکیل دهنده خود انتقال حرکت و گشتاور محور محرک را به سایر محور‌های ضروری انتقال دهد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر