تاخیر در آغاز فعالیت ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس ۶ شهرستان خوزستان شناسایی باند ۵ نفره کلاهبردار در شبکه‌های اجتماعی افشاگری استاندار تهران درباره صدور پروانه‌های محرمانه در حریم پایتخت شرط جدید معافیت از سربازی اعلام شد ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۵ تمدید شد+ جزئیات جزئیات آزمون انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق سال ۱۴۰۴ قوه قضاییه: شایعات پیرامون برخی مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات کذب است؛ بازداشت یا کشف فساد نداشته‌ایم دستگیری مرد آبادانی که فیلم کتک زدن پدرش در فضای مجازی وایرال شد+ عکس جزئیات معافیت سربازی در قانون جوانی جمعیت/ چه کسانی مشمول هستند؟ تأخیر در آغاز فعالیت ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس خوزستان یکشنبه ۱۱ آبان پیش‌بینی ایلان ماسک از آینده گوشی‌های هوشمند داوطلبان آزمون استخدامی ایثارگران بخوانند / تمدید مهلت ثبت‌نام + جزئیات  ورود سامانه بارشی جدید به شمال کشور؛ هشدار سرمازدگی در ۱۳ استان آخرین وضعیت پرونده اعضای باند خرید و فروش کودکان در تهران ماجرای فروش سکه‌های تقلبی در شهرری بازداشت مأمور پلیس در ارتباط با تیراندازی مرگبار در هرمزگان / ماجرا چه بود؟
شهردار تهران

اداره پایتخت به تنهایی امکانپذیر نیست

شهردار تهران با تاکید بر بکارگیری ظرفیت شبکه ریلی برای ایجاد تعادل در توسعه و تولید ثروت گفت: در اداره کلانشهر تهران به عنوان پایتخت نیازمند کمک دولت هستیم.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 08
کد خبر: ۵۸۱۸۹

به گزارش راهبرد معاصر پیروز حناچی در آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ مترو و توسعه شمالی خط هفت گفت: اصلی ترین معضل کلانشهرها به ویژه تهران تمرکز جمعیت و فعالیت است. اکثر کلانشهرها با این مشکل مواجه هستند و راه حل آن استقرار جمعیت در مساحت بیشتر است. بر همین اساس همه کلانشهرها تلاش می کنند این معضل را از طرف مختلف حل و فصل کنند.

 

وی با اشاره به اتصال هشتگرد به شبکه مترو و همچنین اتصال متروی پروند و پردیس در آینده گفت: در حال حاضر ۲۴۰ کیلومتر خط قابل بهره برداری و درون شهر ایجاد شده و همین میزان نیز در دستور کار است که ۴۰ کیلومتر آن همین خط ۱۰ مترو است.

 

وی ادامه داد: این خط ۴۳ کیلومتر با ۳۵ ایستگاه دارد و طراحی و برنامه ریزی آن در این دوره پیگیری شده، این خط بخشی از سیاه چاله های تهران را هدف قرار داده است و بخشی از آن به خاک سفید متصل می شود و به این ترتیب شبکه حمل و نقل ریلی به آن محدوده می رسد. هر چند که نمایشگاه های سنگین از تهران خارج می شود و به شهر آفتاب می رود، اما نمایشگاه های تخصصی در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود. لذا این محدوده نیازمند بکارگیری حمل و نقل ریلی است.

 

شهردار تهران تاکید کرد: تعادلی در محدوده حمل و نقل میان حمل و نقل شخصی و حمل و نقل ریلی ایجاد خواهیم کرد. همچنین در این خط ایستگاه های میانی با اتصال به سایر خطوط موجب افزایش بهره وری حمل و نقل ریلی خواهد شد. فرصت های زیادی در زمانی که پول داشتیم از دست دادیم و امروز در شرایط سختی هستیم لذا باید مکانیزم های دیگری برای تامین مالی مترو ایجاد کنیم.

 

وی ادامه داد: مترو موضوعی حاکمیتی است و حمل و نقل و آلودگی هوا مشکلاتی هستند که به عنوان دو خواست مردم تهران باید نسبت به حل و فصل آن اقدام کنیم. حمل و نقل و شهرسازی دو بال یک مجموعه هستند که به یکدیگر کمک می کنند. ما در محدوده منطقه ۲۲ بارگذاری ۴۵۰ هزار نفری را در برنامه داریم، اما برنامه ای برای حمل و نقل ریلی آن نداشته ایم که با اجرای این پروژه این امر محقق خواهد شد.

 

حناچی با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت های شبکه ریلی برای ایجاد تعادل و توسعه و تولید ثروت استفاده می کنیم، افزود: اداره کلانشهر تهران به عنوان پایتخت به تنهایی توسط مسئولین محلی امکانپذیر نیست. این مسئله ای حاکمیتی است و حل معضلاتی همچون آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل ریلی باید با کمک مجموعه دولت انجام شود. در همین راستا برنامه ای برای برقی کردن و هیبریدی کردن تاکسی ها و اتوبوس های شهری داریم و برنامه ای هم برای موتورسیکلت ها با همکاری دولت در حال پیگیری است.

 

همشهری

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار