جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد

سود ارسال پیامک تبلیغاتی به جیب چه کسانی می رود؟

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از سال ۱۳۹۰ تا کنون ممنوع است و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز وعده برخورد با متخلفان را می‌دهد؛ اما برخی معتقدند پیامک‌های تبلیغاتی برای مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه درآمدزاست.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - 2020 September 28
کد خبر: ۶۰۸۱۲

به گزارش راهبرد معاصر مخاطبان می‌گویند دلیل اینکه ارسال این پیامک‌ها هنوز ادامه دارد این است که شرکت مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه از این راه درآمد کسب می‌کند. به اعتقاد آنها این شرکت‌ها‌ در ازای دریافت پول، امکان ارسال پیامک‌های انبوه را فراهم می‌کنند و به همین دلیل برخورد قاطعی با آنها ندارد.

از طرفی برخی دیگر از مخاطبان از این گلایه می‌کنند که اپراتورهای تلفن همراه درآمد دیگری از فروش شماره‌ها به شرکت‌های تبلیغاتی کسب می‌کنند. یعنی در عین حال که مخابرات ارسال پیامک تبلیغاتی را ممنوع کرده که خود از ارسال پیامک و فروش بانک اطلاعاتی کاربران کسب درآمد می‌کند.

مخاطبان همچنین از این موضوع که کاربران ناچارند برای ثبت هر یک سرشماره مزاحم وقت بگذارند و با سامانه 195 تماس بگیرند گلایه دارند. به گفته آنها پیامک‌های تبلیغی به حدی زیاد است که گاه پیام‌های اصلی در میان آنها گم می‌شود.

با وجودی که اکنون راه‌هایی برای مسدودسازی پیامک‌های تبلیغی وجود دارد، این جریان نه تنها متوقف شده است که فعالان این اکوسیستم راه‌هایی نیز برای دور زدن فهرست سیاه مخابرات هم یافته‌اند و به راحتی هم آنها را تبلیغ می‌کنند؛ از جمله ضبط و پخش پیام‌های صوتی.

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز، تعدادی از پیام‌های تبلیغی را که آسایش آنها را مختل کرده است برای این رسانه ارسال کرده‌اند که در تصویر زیر می‌بینید.

 پیامک تبلیغاتی

 

تجارت نیوز

ارسال نظر
آخرین اخبار