ارزش صندوق etf دارا یکم امروز سه شنبه 8 مهر-راهبرد معاصر

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز سه شنبه 8 مهر

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز سه شنبه 8 مهر مشخص شد و آنالیز قیمت هر سهم سهام دولتی در این خبر ارائه می شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020 September 29
کد خبر: ۶۰۹۵۵

راهبرد معاصر در بسته خبری امروز ارزش صندوق etf دارا یکم ، قیمت های هر سهم سهام دولتی و صندوق دارایکم را آنالیز کرده و بررسی های صورت گرفته را به مخاطبان ارائه می کند. در این خبر ارزش صندوق etf دارا یکم امروز سه شنبه 8 مهر را می خوانید.

 

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز سه شنبه 8 مهر 99

 

امروز بازار در چهارمین روز کاری خود با ریزش ۲۳ هزار واحدی شاخص رسید و به این ترتیب شاخص کل به عدد ۱ میلیون و ۴۹۲ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن هم ۳هزار و ۸۰۰ واحد افت کرد.

 

همچنین قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با افزایشی 6.02 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته 18 هزار و 924 تومان معامله شد تا ارزش 200 واحد از اولین ETF دولتی به 3 میلیون و 784 هزار و 800 تومان افزایش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با 10 درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل به 19 هزار و 635 تومان افزایش یافت.

 

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز سه شنبه 8 مهر 99

 

همه ۴ نماد صندوق پالایشی یکم، شامل شبندر، شبریز، شپتا و شتران منفی بوده است. ارزش سهام پالایش یکم به ازای هر سهم، ۱۱۴۴۵ تومان بود که نمادها به طور میانگین ۳.۶۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد.

 

معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با کاهش ۲۳ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۲ هزار واحد ایستاد.

 

جدول زیر نوسانات اولین صندوق پالایش یکم (ارزش دارا دوم ) را نشان می دهد که در آن سهام شرکت هایشبندر، شبریز، شپنا و شتران را نشان می دهد.

نام شرکت سهام

ارزش هر سهم امروز 8 مهر

(ریال)

میزان تغییرات نسبت به

 

روز قبل

قیمت تخفیفی هر سهم

(ریال)

شبندر(شرکت پالایش نفت بندر عباس) 37,630 4.85%- 27520
شبریز(پالایش نفت تبریز) 30,290  4.96% – 30200
شپنا (پالایش نفت اصفهان) 24,210 4.98%- 24430
شتران(پالایش نفت تهران) 22,320  0%  25130

 

30٪ تخفیف در صندوق ETF دولتی پالایش یکم اعلام شد

به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی ، شورای وزیران مصوبه مربوط به میزان تخفیف برای انتقال سهام متعلق به دولت را در قالب  ارزش دارا دوم قابل معامله در بورس اصلاح کرد.

 

سهام قابل انتقال به صندوق پالایش یکم قابل معامله صنایع پالایش نفت ، شامل سهام باقیمانده متعلق به دولت در شرکتهای پالایش نفت تبریز ، پالایش نفت بندرعباس ، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران 30 درصد است.

 

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز سه شنبه 8 مهر 99

 

پیش از این ، تخفیف برای صندوق 20٪ بود. اما با ادامه روند نزولی در بازار سرمایه ، هیئت دولت رقم تخفیف ذکر شده را افزایش داده تا همچنان جذاب باقی بماند و آسیبی به سهامداران نرساند. گفتنی است که پس از فروپاشی اخیر ، فقط 20٪ از واحدهای صندوق دارا دوم به حدود 4 میلیون نفر منتقل شده است.

 

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز سه شنبه 8 مهر 99

 

هشدار رئیس کل بانک مرکزی به سهامداران پالایش یکم

به زودی پشیمان می شوند کسانی که برای نوسان سهام خود از بازار سرمایه وارد بازار ارز شده اند.افرادی که در مهر ماه سال ۹۷ ارز خریداری کردند دو سال منتظر ماندند تا به قیمت خرید خود برسند. بزودی شاهد اتفاقات خوبی در بازار سرمایه و ارز خواهیم بود.

 

دومین سهام  پالایش یکم چقدر محبوب هستند؟

داوود رزاقی در مورد اینکه چه تعداد از مردم از صندوق پالایش یکم ( دارا دوم ) استقبال کرده اند ، گفت: بر اساس اشتغال در شرایط اولیه ، حدود چهار میلیون نفر از واحدهای صندوق پالایش یکم ارزش واحدهای خریداری  شده 13 هزار تومان یعنی حدود 10 هزار میلیارد تومان از طریق کارگزاری‌های بورسی و 3 هزار میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی توسط مردم خریداری شده است. البته آمار نهایی پس از مغایرت رسمی بورس اعلام خواهد شد.

 

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز سه شنبه 8 مهر 99

 

مدیر صندوق پالایش یکم ( ارزش دارا دوم ) درباره میزان فروش واحدهایپالایش یکم گفت: حجم صندوق پالایش یکم که از سهام دولت باقیمانده در چهار پالایشگاه تهران ، اصفهان ، بندرعباس و تبریز تشکیل شده است.

 

وی در مورد تخفیف صندوق پالایش یکم گفت: تاکنون که به ما رسما اطلاع داده شد ، 20 درصد تخفیف برای مردم در نظر گرفته شده و برای هر کد ملی تا سقف 5 میلیون تومان در نظر گرفته شده است ، البته در صندوق پالایش یکم ( ارزش دارا دوم ) تا سقف 3 میلیون تومان می‌توانستند خریداری کنند.

 

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز سه شنبه 8 مهر 99

 

رزاقی با بیان اینکه هفته گذشته رئیس جمهور اعلام کرد که واحدهای صندوق پالایش یکم با 30 درصد تخفیف برای مردم در نظر گرفته می شود گفت: “من این را نیز شنیده ام اما هنوز مصوبه ای دریافت نکرده ایم و اکنون 20٪  اولیه تخفیف رسمی است.

 

بزرگترین صف فروش در بازار بورس

خودرو: 880 میلیون
خساپا: 830 میلیون
خگستر: 825 میلیون
وپارس: 600 میلیون
شپنا: 280 میلیون
ثامید: 225 میلیون
ذوب: 150 میلیون
خپارس: 148 میلیون
فولاد: 140 میلیون

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده