عمل به فرامین و هشدارهای رهبری بر همگان واجب است / تضعیف قوا ، بازی در زمین دشمن است-راهبرد معاصر

عمل به فرامین و هشدارهای رهبری بر همگان واجب است / تضعیف قوا ، بازی در زمین دشمن است

کارشناس مسائل رسانه با تاکید بر این‌که تضعیف قوا ، بازی در زمین دشمن است، گفت: عمل به فرامین و هشدارهای رهبری بر همگان واجب است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020 October 29
کد خبر: ۶۴۷۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛  بیانات اخیر رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا از اهمیت فوق‌العاده‌ای در شرایط کنونی برخوردار بود. ایشان نسبت به تخریب و توهین به رئیس جمهور هشدار دادند و آن را حرام دانستند.

 

مصطفی هدایی، کارشناس مسائل سیاسی امروز در جمع فعالان فضای مجازی و رسانه استان تهران به این موضوع پرداخت.

 

وی اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است و عمل به فرامین و هشدارهای ایشان بر همگان از جمله مسئولان قوای مختلف واجب است. در چند ماه گذشته متاسفانه برخی از سیاسیون متوجه اظهارات و موضع‌گیری‌های خود نبودند و علیه یکدیگر سخنانی بر زبان راندند که بیشتر مورد استفاده دشمنان و رسانه‌های ضدانقلاب و معاند قرار گرفت.

 

هدایی گفت: دشمن مترصد است تا بین مسئولان جمهوری اسلامی اختلاف ایجاد شود و آن‌ها از این شکاف برای رسیدن به مقاصد شوم خود سوءاستفاده کنند. ما در شرایط حساسی از لحاظ اقتصادی و معیشتی قرار داریم. شیوع ویروس منحوس کرونا نیز بر بحرانی شدن شرایط افزوده و عبور از چنین چالش‌ها و تنگناهایی تنها با اتحاد و همدلی قوا و نهادهای حاکمیتی حاصل می‌شود. بنابراین تضعیف قوا بازی در زمین دشمن است و نباید فرصتی به دشمن غدار و فریبکار برای به ثمر رساندن نقشه‌های شوم داد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبل نیز کشور شاهد اختلاف و درگیری قوا به‌ویژه قوه مقننه و مجریه بود. این لفاظی‌ها و دهان به دهان گذاشتن‌ها تا جایی پیش رفت که آقایان احمدی‌نژاد و لاریجانی، روسای قوا با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند و یکشنبه سیاه را رقم زدند. موضوعی که با واکشن رهبر انقلاب اسلامی روبه‌رو شد و تذکره‌های لازم را دادند. اما چرا با وجود چنین سوابقی همچنان شاهد رد و بدل شدن الفاظ نامناسب از سوی مسئولان علیه یکدیگر هستیم. مسئولان که در اطاعت از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی باید از هم سبقت بگیرند ولی متاسفانه در رقابت‌های سیاسی و حزبی، این امر نادیده گرفته می‌شود.

 

وی با بیان این‌که موضوع استیضاح رئیس جمهور و طرح آن از سوی برخی با الفاظ نامناسب و حتی رکیک، اصل موضوع انتقاد از عملکرد دولت را به حاشیه برد، گفت: تا جایی که تا به امروز در دوره رهبری امام خامنه‌ای مرسوم بوده، ایشان حمایت از دولت‌ها تا دقیقه آخر ماموریت‌شان را وظیقه خود می‌دانند و حتی در صورت عملکرد نه چندان مطلوب، تلاش دارند با ارائه برنامه و رهنمود کردن دولت، راه را برای مدیریت بهتر و کارآمدتر فراهم سازند. حتی ایشان در دوره اخیر اختیارات به مراتب بیشتری نسبت به روسای جمهور قبلی در اختیار دولت تدبیر و امید قرار داده‌اند تا دولت بتواند از گردنه مشکلات موجود عبور کند. از سوی دیگر در تحلیل سیاسی چرایی عدم موافقت ایشان با استیضاح دولت باید به‌دنبال مصلحت‌های راهبردی در حال حاضر و آینده بود. این‌گونه تصور کنید اگر دولت کنونی به خاطر عملکردش استیضاح شود، این امر در آینده به رویه‌ای تبدیل خواهد شد که مجلس با کوچکترین مشکلی قصد استیضاح رئیس جمهور آینده را خواهد داشت و حتی امکان دارد استیضاح به ابزاری برای رقابت‌های حزبی و جناحی تبدیل شود. در این صورت دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و باید با ثبات مدیریتی در دستگاه اجرایی برای همیشه خداحافظی کنیم.

 

هدایی افزود: تدبیر رهبر معظم انقلاب در چنین موضوعی، مثال‌زدنی و افتخار آفرین است. ایشان با تدبیرترین و کاربلدترین مدیر سیاسی جمهوری اسلامی هستند که با علم مدیریت و حکمرانی کاملاً آشنا هستند. باید برای این نوع حکمرانی فوق‌العاده، دوره تدریس مدیریت رهبر انقلاب در جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها گذاشته شود. به نظر بنده اتاق‌های فکر دانشگاهی به‌ویژه دانشکده‌های مدیریت، می‌توانند پژوهش‌ها، کتب و مقالات بسیاری از علم مدیریت رهبر انقلاب احصاء کنند و برخی از آن‌ها را به زبان‌های خارجی ترجمه و در اختیار مردم سایر کشورها قرار دهند. دوره رهبری ایشان مملو از قله‌های اوج تدبیر، صلابت، مصلحت، عزت بخشی به کشور و حکمت است. مردم و مسئولان جمهوری اسلامی باید از داشتن چنین رهبری به خود ببالند و برای طول عمر و سلامتی شان به درگاه خداوند متعالی دست به دعا بردارند.

 

وی افزود: رهبر انقلاب به خوبی و با داریت مانع از ادامه اختلافات سیاسی در شرایط کنونی شدند و کسانی نیز که ناآگاهانه وارد بازی استیضاح و توهین شده بودند، به اشتباه شان پی بردند و آن را اعلام هم کردند. هرچند دولت حسن روحانی عملکرد خوبی در زمینه‌های اقتصادی و دیگر بخش‌ها ندارد ولی عملکرد باید مورد نقد سازنده و راهگشا قرار گیرد و توهین و تهمت زنی در این بین نمی‌تواند راهگشا باشد. از سوی دیگر دولتی که نتوانسته به بسیاری از وعده‌های خود عمل کند، منتظر آن است تا زمین بازی را عوض کند و به جای پاسخگویی، مظلوم نمایی کند. از این رو نباید بستر را برای چنین گریزهایی فراهم کرد و ضمن نقد و دعوت دولت به پاسخگویی، نمایندگان می‌توانند با وضع قوانین و طرح‌هایی، مسیر را برای گشایش‌های اقتصادی و حل مشکلات فراهم سازند.

 

این کارشناس مسایل سیاسی در پایان گفت: تا پایان عمر دولت تنها نه ماه باقی مانده و کابینه حسن روحانی باید در ماه‌های پایانی، جواب حمایت‌های رهبر انقلاب را با کار و تلاش بیشتر بدهد. دولت نباید خود را وارد حاشیه کند و رئیس جمهور نیز باید با متانت و سعه صدر پاسخ منتقدان را بدهد. این نوع پاسخگویی قطعا فضای همدلی را در بین مسئولان تقویت خواهد کرد و آن‌ها را برای بهبود وضعیت همراه تر خواهد ساخت. روسای قوا باید در شرایط کنونی دست از رقابت‌های سیاسی بردارند و تنها به عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمنان بیاندیشند./تهران نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار