پامپئو خطاب به انصارالله یمن: به همکاری با ایران خاتمه دهید-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پامپئو خطاب به انصارالله یمن: به همکاری با ایران خاتمه دهید

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن تکرار اتهامات خود علیه جنبش انصارالله یمن، از آن خواست به همکاری با ایران خاتمه دهد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020 October 29
کد خبر: ۶۴۸۰۲

به گزارش راهبرد معاصر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با تکرار ادعاهای همیشگی علیه جنبش «انصارالله یمن»، پاسخ‌های نظامی به حملات عربستان سعودی را محکوم کرد.

پامپئو پاسخ‌های دفاعی یمن به حملات عربستان را حمله نامید و مدعی شد: «حملات شبه‌نظامیان حوثی که با حمایت ایران صورت می‌گیرد، امنیت منطقه را مورد تهدید قرار می‌دهد».

در حالی که هزاران یمنی در نتیجه حمایت آمریکا از جنگ عربستان در یمن کشته شده‌اند، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «حملات حوثی‌ها امنیت غیرنظامیان و همچنین جان آمریکایی‌ها را به خطر انداخته است».

وی افزود: «حوثی‌ها باید به همکاری و تعامل با ایران خاتمه دهند. آن‌ها باید به تهدیدات خود علیه امنیت منطقه پایان دهند».

سخنگوی ائتلاف سعودی متجاوز به یمن چهارشنبه‌ شب مدعی شد که پدافند این ائتلاف دو  فروند موشک بالستیک را که به سمت «نجران» جنوب غربی عربستان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

این ائتلاف همچنین مدعی شده بود که شش فروند پهپادی را که از سمت یمن به سوی اراضی عربستان سعودی ارسال شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

دولت نجات ملی یمن که انصارالله بخشی از آن است، دو هفته پیش با افزایش تعداد حملات هوایی ائتلاف سعودی به خاک یمن و به‌تبع آن کشته و زخمی شدن شهروندان این کشور اعلام کرد که این حملات را به عملیات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد.

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده