قیمت جدید محصولات ایران خودرو ۱۰ آبان ۹۹ + جدول-راهبرد معاصر
اطلاعیه ورزشگاه آزادی درباره آماده شدن این ورزشگاه دستِ پر تارتار و گل‌گهر در تبریز/ تراکتور باخت و حذف شد جنایت هولناک در پارک قیطریه/پیاده‌روی بامدادی رنگ خون گرفت قرعه کشی یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها/ پیش به سوی مصاف‌های جذاب کاروان پرسپولیس راهی قطر شد میزبانی تیم ملی فوتبال ایران از امارات در کشور عمان واژگونی اتوبوس در جاده زاهدان به زابل / ۲۸ نفر مصدوم شدند پزشکیان: اینکه توانستیم یک بلوچ سنی را استاندار کنیم با نظر مقام معظم رهبری بود وزیر علوم: ۱۵۰ دانشجوی تعلیقی را بی سر و صدا برگرداندیم قطعنامه ضدایرانی امشب به رأی گذاشته می‌شود؛ ۶درخواست ۳کشور اروپایی از ایران هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد تعرفه گاز برای پرمصرف‌ها افزایش یافت واکنش‌ها به حکم دادگاه لاهه برای بازداشت نتانیاهو سخنگوی سازمان هدفمندی: منایع یارانه هنوز تامین نشد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران

قیمت جدید محصولات ایران خودرو ۱۰ آبان ۹۹ + جدول

قیمت جدید محصولات ایران خودرو در کارخانه و بازار به شرح زیر است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - 2020 October 31
کد خبر: ۶۴۹۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ با توجه به افزایش قیمت سه ماه ایران خودرو، قیمت روز خودرو ایران خودرو در کارخانه و بازار به شرح ذیل است. برای اطلاع از جدیدترین قیمت ایران خودرو با ما همراه باشید.

 

قیمت جدید محصولات ایران خودرو 10 آبان 99

 

قیمت روز خودروهای ایران خودرو

قیمت بازار(ریال)

قیمت کارخانه(ریال)

وانت آریسان

۱.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۲۰۵.۶۰۰.۰۰۰

سمند LX

۱.۹۹۰.۰۰۰.۰۰۰

۹۴۸.۰۰۰.۰۰۰

سمند EF۷

۲.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۹۴۲.۰۰۰.۰۰۰

سمند سورن

۲.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۶۵.۰۰۰.۰۰۰

دنا تیپ ۱

۲.۹۷۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۲۲۵.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس تیپ ۱

۳.۶۸۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۳۸۳.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس توربو

۴.۴۱۰.۰۰۰.۰۰۰

---

پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز

۲.۱۳۰.۰۰۰.۰۰۰

۹۰۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو پارس

۲.۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۲۹.۰۰۰.۰۰۰

پژو پارس دوگانه سوز

۲.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۵۷.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ دنده ای بدون رینگ

۳.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۲۲۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۲.۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰

۹۰۶.۱۱۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۲.۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۳۴.۰۴۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ صندوق دار فول

۲.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۷۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۰۸

۱۲.۰۶۰.۰۰۰.۰۰۰

---

رانا LX

۲.۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۷۲.۰۰۰.۰۰۰

دانگ فنگ H۳۰ بدون رینگ

۴.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

---

رنو تندر پلاس اتوماتیک بدون رینگ

۵.۲۲۰.۰۰۰.۰۰۰

---

هایما S۵ توربو

۹.۶۹۰.۰۰۰.۰۰۰

---

هایما S۷ توربو

۸.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

---

 

کیفیت قیمت گذاری خوردوهای ایران خودرو و سایپا امروز 10 آبان 99

 

طی هفته‌های گذشته اظهارات متفاوتی از‌سوی مسوولان صنعتی و سیاست‌گذار خودرویی در مورد مرجع جدید قیمتی خودروها به گوش می‌رسید، به‌طوری‌که طبق شنیده‌ها در جلسه‌ای بر عرضه خودرو در بورس کالا تاکید شده بود و در جلسه دیگر تا نهایی شدن مصوبه مجلس در زمینه عرضه بورسی خودرو، سازمان حمایت تنها مرجع قیمت گذار خودرو معرفی شد.

 

در آخرین تصمیم هم قیمت‌گذاری محصولات پرتیراژ به شورای رقابت واگذار شد و تعیین قیمت دیگر محصولات به هیات‌مدیره شرکت‌های خودروساز. هر چند با هر اظهارنظری در مورد تغییر مرجع قیمت‌گذار خودرو، شورای رقابت و وزارت صمت سکوت اختیار کردند با این حال همراه با اعلام افزایش زیان انباشته و همچنین ضرر تولید شایعه در مورد تغییر مرجع قیمت‌گذار قوت گرفت. آخرین تصمیم نیز در راستای همکاری مشترک شورای رقابت و خودروسازان و تقسیم محصولات میان این دو برای قیمت‌گذاری صورت گرفت.

 

این در شرایطی است که هیچ مسوول رسمی در وزارت صمت حاضر به تایید این خبر نشد. در هر صورت علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت روز پنج‌شنبه با خط بطلان کشیدن بر تمامی شایعات و اظهارنظرهای پراکنده در این مورد، تاکید کرد که قیمت خودرو توسط شورای رقابت تعیین می‌شود و فرمول قیمت‌گذاری تغییر نخواهد کرد. وی که با باشگاه خبرنگاران گفت‌وگو کرده در حین حال اظهار کرد که در حال مذاکره هستیم که مصرف‌کننده و خودروساز زیان نبینند.

 

در مورد اظهارات رزم‌حسینی برخی از کارشناسان تاکید می‌کنند که اظهارات وی نافی آخرین تصمیمات در مورد قیمت‌گذاری خودرو مبنی بر همکاری شورای رقابت و خودروسازان بر سرتعیین قیمت محصولات پرتیراژ و کم‌تیراژ نیست.

 

در این زمینه برخی از منابع آگاه عنوان کردند که با توافق شورای رقابت و وزارت صمت قرار است که خودروهای پرتیراژ توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری شود و کم‌تیراژها نیز همچون رویه پیشین توسط خودروسازان تعیین قیمت شود. همان‌طور که عنوان شد این رویه از قبل نیز وجود داشت؛ به این معنی که محصولات پرتیراژ و زیر ۴۵ میلیون تومان را شورای رقابت قیمت‌گذاری می‌کرد. این در شرایطی است که بالای ۴۵ میلیون‌ها و محصولات جدید را خودروسازان تعیین قیمت می‌کردند.

 

از سوی دیگر چهارشنبه گذشته از سوی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز شنیده شد که کمیسیون صنایع و معادن مجلس با عرضه خودرو در بورس کالا مخالفت کرده و این بند از طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو به‌دلیل هزینه اجتماعی آن حذف شده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد که محکم‌ترین گزینه همان ماندگاری شورای رقابت در کنار خودروسازان باشد. از سوی دیگر رزم‌حسینی تاکید هم کرده که در کنار فرمول شورای رقابت درحال مذاکره هستیم که مصرف‌کننده و خودروساز زیان نبیند.

 

به این ترتیب با توجه به این اظهار نظر رزم‌حسینی مشخص است که با ماندگاری شورای رقابت و قیمت‌گذاری خودروسازان برای برخی محصولات، آن هم در حاشیه بازار به نوعی ضرر تولید‌کننده کاهش پیدا خواهد کرد. این در شرایطی است که با این رویه و پیش‌بینی افزایش تیراژ محصول بیشتری نیز به دست مصرف‌کننده خواهد رسید.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
حالم ازین مملکت داریتون بهم می خوره
دارین به این مردم ظلم می کنین