خبر خوش برای مشتریان ایران خودرو و سایپا از زبان وزیر صمت+ جزئیات/ تعیین قیمت خودرو سازی توسط وزیر صمت-راهبرد معاصر

خبر خوش برای مشتریان ایران خودرو و سایپا از زبان وزیر صمت+ جزئیات/ تعیین قیمت خودرو سازی توسط وزیر صمت

خبر خوش وزیر صنعت معدن و تجارت برای مشتریان ایران خودرو و سایپا را در زیر بخوانید.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - 2020 October 31
کد خبر: ۶۴۹۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبردمعاصر؛ خبر خوش وزیر صنعت معدن و تجارت برای مشتریان ایران خودرو و سایپا درباره قیمت گذاری خودروهای ایران خودرو و خودروهای سایپا را در ادامه بخوانید. قرار است به زودی تعیین قیمت خودرو سازی توسط وزیر صمت صورت بپذیرد. بدین ترتیب شاید شاهد کاهش قیمت ایران خودرو و سایپا در بازار باشیم.

 

اگر چه هفته گذشته اظهار‌نظرهای پراکنده‌ای پیرامون تغییر مرجع قیمت‌گذار خودرو مطرح بود، با این حال علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت پنج‌شنبه گذشته بر رویه جاری تعیین قیمت‌ها تاکید کرد.

 

طی هفته‌های گذشته اظهارات متفاوتی از‌سوی مسوولان صنعتی و سیاست‌گذار خودرویی در مورد مرجع جدید قیمتی خودروها به گوش می‌رسید، به‌طوری‌که طبق شنیده‌ها در جلسه‌ای بر عرضه خودرو در بورس کالا تاکید شده بود و در جلسه دیگر تا نهایی شدن مصوبه مجلس در زمینه عرضه بورسی خودرو، سازمان حمایت تنها مرجع قیمت گذار خودرو معرفی شد. در آخرین تصمیم هم قیمت‌گذاری محصولات پرتیراژ به شورای رقابت واگذار شد و تعیین قیمت دیگر محصولات به هیات‌مدیره شرکت‌های خودروساز. هر چند با هر اظهارنظری در مورد تغییر مرجع قیمت‌گذار خودرو، شورای رقابت و وزارت صمت سکوت اختیار کردند با این حال همراه با اعلام افزایش زیان انباشته و همچنین ضرر تولید شایعه در مورد تغییر مرجع قیمت‌گذار قوت گرفت. آخرین تصمیم نیز در راستای همکاری مشترک شورای رقابت و خودروسازان و تقسیم محصولات میان این دو برای قیمت‌گذاری صورت گرفت. این در شرایطی است که هیچ مسوول رسمی در وزارت صمت حاضر به تایید این خبر نشد. در هر صورت علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت روز پنج‌شنبه با خط بطلان کشیدن بر تمامی شایعات و اظهارنظرهای پراکنده در این مورد، تاکید کرد که قیمت خودرو توسط شورای رقابت تعیین می‌شود و فرمول قیمت‌گذاری تغییر نخواهد کرد. وی که گفت‌وگو کرده در حین حال اظهار کرد که در حال مذاکره هستیم که مصرف‌کننده و خودروساز زیان نبینند.

 

در مورد اظهارات رزم‌حسینی برخی از کارشناسان تاکید می‌کنند که اظهارات وی نافی آخرین تصمیمات در مورد قیمت‌گذاری خودرو مبنی بر همکاری شورای رقابت و خودروسازان بر سرتعیین قیمت محصولات پرتیراژ و کم‌تیراژ نیست.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نا شتاس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
نظر من این است که ماشین ما تیبا۲ بوده و از تاریخ۶/ ۰۷/ ۱۳۹۸ فاکتور شده ولی هنوز وقتی که با این شماره یعنی096550 تماس میگیری هنوز میگن منتظر هستند که پلاک بشه ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و نیامده
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
وی که گفت‌وگو کرده در حین حال اظهار کرد که در حال مذاکره هستیم که مصرف‌کننده و خودروساز زیان نبینند.

عزیزان حمایت کنید ولی فقط از دو مونتاژکار ورشکسته قدیمی و نه از مشتری، چون خودش مجبوره که بخره و باهاش بمیره.
تحلیل های برگزیده