حاج قاسم هم به فکر شیعه بود هم اهل تسنن-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

حاج قاسم هم به فکر شیعه بود هم اهل تسنن

مقدم فر گفت: یکی از نقش‌های حاج قاسم بحث اتحاد بود و جبهه رویاروی مسلمانان را تغییر داد. هم به فکر شیعه و هم به فکر اهل تسنن بود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 03
کد خبر: ۶۵۴۴۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست علمی «نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در وحدت و امنیت جهان اسلام» در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی با بیان اینکه نقش حاج قاسم را باید از دو زاویه یکی شخصیت ایشان در انقلاب اسلامی و دیگری شخصیت حاج قاسم در عرصه قدرت جهانی مورد بررسی قرار داد، اظهار داشت: حاج قاسم انقلاب اسلامی را باور و در انقلاب هضم شده بود. دوران دفاع مقدس به ایشان نشان داده بود که تحرک عامل پویایی است.

 

وی ادامه داد: جهاد و شهادت وقتی با بصیرت توأم می‌شود در فرد و جامعه ایجاد مقاومت می‌کند. اگر این تفکر شکل بگیرد چشم طمع دشمن کور می‌شود.

 

مقدم‌فر تاکید کرد: ایشان در جبهه اسلامی همواره به دنبال امنیت بود و همین امر را می‌توانیم به عنوان الگو و مدل انتخاب کنیم. حاج قاسم معتقد بود که اگر انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) به وجود آمد بقای آن به دست مقام معظم رهبری است و در شناخت این مهم اشتباه نکرد. تا آخر عمر نیز بر سر همین هدف خود نیز ایستاد و حجتی شد برای تشخیص حق از باطل و عماری برای رهبر انقلاب.

 

وی افزود: حاج قاسم معیاری برای تشخیص حق از باطل شد و نکته بعدی این بود که شهید سلیمانی شناخت عمیق و عقلانی از دشمن داشت. حاج قاسم قدرت بازدارندگی داشت و شکست را برای دشمن خلق کرد. دشمن هفت تریلیون برای ناامنی منطقه خرج کرد اما حاج قاسم در برابر آنها ایستاد.

 

مقدم‌فر در پایان گفت: یکی دیگر از نقش‌های حاج قاسم بحث اتحاد بود و جبهه رویاروی مسلمانان را تغییر داد. هم به فکر شیعه و هم به فکر اهل تسنن بود.

 

در این نشست علمی خالد الملا -رئیس جماعت علمای عراق- نیز به صورت وبیناری حضور یافت.

 

مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده