بلیت مترو گران می‌شود؟-راهبرد معاصر
رئیس سازمان محیط‌زیست: برای توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه نکا تصمیمی گرفته نشده حضور ۶ بازیکن جدید در تمرین استقلال لیبرمن: ایران برکناری گالانت را جشن گرفته است فیلم| اگر امنیت ما را به‌هم بزنید، هرکجا باشید سراغتان می‌آییم واکنش رهبر انصارالله به ادعای ترامپ: او دولت‌های عربی را گاو شیرده می‌بیند تاثیر پیروزی ترامپ بر بازار‌های ایران اعلام شاخص‌های حذف یارانه نقدی | اگر این شرایط را دارید، یارانه شما حذف می‌شود! ورود تاکسی برقی‌های وارداتی به پایتخت واکنش پزشکیان به انتخاب ترامپ: در توسعه روابط خود با دیگر کشور‌ها به هیچ عنوان نگاه بسته و محدودی نخواهیم داشت عملیات نوپو در خیابان سبلان l دستگیری گروگانگیر مسلح و کشف سلاح و مهمات رهبر انقلاب: شهید نصرالله به اسلام عزت داد جزییات فوت محمد جواد تمسکی در کاشان آتش‌سوزی مجتمع بزرگ مسکونی در تهران | نجات ۵۵ نفر از بام و پشت پنجره‌ها وزیر علوم: قانون ممنوعیت شرکت مجدد در آزمون‌های سراسری اشتباه بود تاج: ۶ دستگاه VAR چینی می‌خریم

بلیت مترو گران می‌شود؟

محسن هاشمی گفت: پیشنهاد معاون حمل و نقل شهردار این بود که سهم مردم در بلیط مترو توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و این امر به معنای افزایش قیمت بلیط مترو نیست.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - 2020 November 29
کد خبر: ۶۸۶۵۳

به گزارش راهبرد معاصر رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر گفت: امروز با شهردار تهران، معاونین وی و اعضای شورای شهر جلسه هم اندیشی داشتیم و طرح‌های اولویت دار را شرح دادند و قرار شد این جلسات درباره طرح‌ها ادامه یابد.

همچنین جلسه صحن علنی هم برقرار شد و ۱۳ نفر از اعضا حضور داشتند و ۵ نفر نیز به صورت مجازی شرکت کردند. ۴ دستور انجام شد و یک دستور دو فوریتی برای نام گذاری یک خیابان به نام شهید فخری زاده داده شد که با رأی همه اعضا این دو فوریت و نام گذاری آن انجام شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره خارج شدن یک لایحه از دستور کار شورا عنوان کرد: آقای نظری مبدع این لایحه بودند و درخواست حضور داشتند که خودشان هم در جلسه بررسی لایحه حضور داشته باشند چراکه ایشان مشکوک به کرونا هستند به همین دلیل درخواست تعویق آن را داشتند.

رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که ۲۰۰ میلیارد از ۱۵۰۰ میلیارد اوراق مشارکت مالی نقد شد اما شهرداری معتقد است که بانک عامل همچنان سخت‌گیری می‌کند و برای ۵۰ درصد سهم دولت هم شهرداری را مجبور به تضمین کرده‌اند، گفت: این امر صحت ندارد. در اوراق مشارکت شهرداری‌ها ۵۰ درصد از اوراق مشارکت توسط دولت تضمین بازپرداخت می‌شود و ۵۰ درصد توسط شهرداری و به نظر می‌رسد که بانک مرکزی و سیستم بانکی یک بند اضافی برای شهرداری‌ها اضافه کردند که ضمن تضمین دولت و انجام بازپرداخت آنکه تاکنون نیز انجام شده، شهرداری‌ها نیز باید تضمین کنند.

هاشمی با بیان اینکه این امر یک پروسه بیش از اندازه است، تصریح کرد: مگر اعتبار دولت تا این حد کم شده که از شهرداری‌ها هم تضمین می‌خواهند. بنده این موضوع را به آقایان شریعتمداری و همتی هم اعلام کردم چراکه این موضوع صحیح نیست و زیر سوال بردن دولت است.

ایشان افزودند: وقتی ماده ۶۲ می‌آید بانک‌ها نباید هیچ تضمینی از شهرداری دریافت کنند و این کار ظلم و خطا است و شهرداری باید از این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کند تا این بخش نامه باطل شود.

وی درباره افزایش قیمت مترو و اتوبوس گفت: معاونت حمل و نقل شهرداری با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش تعداد مسافران این موضوع را بیان کردند و با این شرایط خود به خود قیمت بلیط‌ مترو افزایش یافته و آقای مناف هاشمی این موضوع را به درستی بیان کردند. در حال حاضر در فصل بودجه هستیم و یارانه دولت باید در بودجه برای سیستم حمل و نقل عمومی دیده شود.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مترو ۱۵ هزار تومان است که براساس تصویب پیشین یک سوم از این هزینه را مردم، یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می‌داد. بر این اساس باید ۵ هزار تومان را دولت و ۵ تومان را شهرداری بدهد اما باید برای ۵ هزار تومان مردم تصمیم گیری شود. پیشنهاد ایشان این بود که سهم مردم هم توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و این امر به معنای افزایش قیمت بلیط مترو نبود.

مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار