پیش بینی قیمت طلا فردا 18 دی-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت طلا فردا 18 دی

قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا 18 دی 99 بپردازند. کارشناسان پیش بینی کردند که قیمت طلا فردا ثابت می ماند و تغییری نخواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 06
کد خبر: ۷۳۱۷۰

به گزارش راهبرد معاصر طی روز های اخیر به مناسبت سال نو میلادی بازار جهانی طلا تعطیل اعلام شد  و این تعطیلی موجب کاهش قیمت طلا در ایران می شود. قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. پیش بینی قیمت طلا یکی از اقداماتیست که کارشناسان بازار طلا انجام میدهند . پیش بینی قیمت طلا فردا 18 دی را در ادامه این خبر بخوانید زیرا کارشناسان پیش بینی کردند که قیمت طلا فردا ثابت می ماند و تغییری نخواهد کرد.

پیش بینی قیمت طلا فردا 18 دی

پیش بینی قیمت طلا 18 دی

به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، قیمت طلا و سکه نسبت به دیروز جزئی کاهش پیدا کرد. علت کاهش قیمت طلا و سکه سه دلیل دارد:

 

۱- کاهش جزئی قیمت دلار و رسیدن به کانال ۲۵ هزار و ۸۴۰ تومان.

۲- کاهش یک دلاری انس جهانی طلا و رسیدن به کانال یک هزار و ۹۴۷ دلار.

۳- کاهش میزان تقاضا در بازار.

پیش بینی قیمت طلا فردا 18 دی

فروشندگان طلا می‌گویند حذف ارز دولتی مهمترین دلیلی بود که باعث شد دیروز تقاضا برای خرید طلاهای آب شده در بازار بالا رود و منجر به افزایش قیمت طلا شود. به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا همین رویه باشد. یعنی قیمت طلا فردا چندان گران و ارزان نمی‌شود و ثابت باقی می‌ماند.

 

سید محمود فضل آذر شربیانی معتقد است: امروز تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه دیده نمی‌شود. همین کاهش تقاضا باعث شده که قیمت طلا و سکه ارزان شود.

 

روز گذشته محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران گفته بود: « با باز شدن بازارهای جهانی نوسان قیمت انس جهانی طلا طبیعی است. همچنین بحث انتقال دولت در آمریکا مطرح است و پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه تا ۲۰ ژانویه نوسان داشته باشد.»

 

بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران درباره وضعیت بازار به تجارت‌نیوز گفت: فعلا تقاضا برای خرید مصنوعات طلا وجود ندارد. با توجه به ثبات بازار به مردم توصیه می‌کنیم مصنوعات طلا بخرند.

پیش بینی قیمت طلا فردا 18 دی
فقط ربع سکه گران شد

فضل آذر شربیانی در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته ۱۶ هزار تومان کاهش یافت و با نرخ یک میلیون و ۱۹۳ هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید هم ۷۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۱۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید.

 

همچنین امروز قیمت نیم سکه ثابت ماند و با قیمت شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه اما نسبت به آخرین معاملات با ۵۰ هزار تومان افزایش به قیمت چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته شد.

 

قیمت سکه گرمی اما نسبت به دیروز تغییری نکرد و با همان قیمت دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

 

تغییر جهت بازار ارز در پایان هفته

درحالیکه روز گذشته دلار از مرز 26هزار تومان عبور کرده بود و انتظار می‌رفت روند صعودی بازار ارز ادامه داشته باشد، اما امروز قیمت دلار در بازار آزاد با 100تومان کاهش مجددا به کانال 25هزار تومان بازگشت و اولین نرخ آن 25950تومان اعلام شد و یورو همچنان در نرخ 31700تومان ثابت مانده بود.

 

صرافی‌ملی امروز قیمت فروش دلار را بدون تغییر نسبت به روز گذشته 25900 و یورو را با افزایش 30تومانی، 31800تومان اعلام کرد، همچنین در صرافی‌ها نرخ فروش دلار با 100تومان رشد قیمت به 25650 و یورو به 31300تومان رسید.

پیش بینی قیمت طلا فردا 18 دی

اما افت قیمت‌ها در بازار ارز تا همین حد متوقف نشد به طوریکه بر اساس آخرین نرخ‌های اعلام شده، قیمت دلار در بازار آزاد به 25850 و یورو به 31500تومان کاهش یافت و صرافی‌ملی هم قیمت‌ها را 50تومان پایین آورد و به این ترتیب دلار در این بازار با نرخ 25850 و یورو 31750تومان به کار خود پایان داد و صرافی‌ها هم نرخ را در طول روز تغییر ندادند.

 

همانطور که روز گذشته گفته شد افزایش نرخ حواله درهم به بالای 7200تومان، انتشار برخی اخبار سیاسی تنش‌زا در ارتباط با انتخابات آمریکا و تلاش معامله‌گران برای فروش ارز‌هایشان با نرخ‌های بالاتر برای جبران زیان ناشی از کاهش نرخ ارز، عمده‌ترین دلایل افزایش قیمت دلار طی دو روز گذشته بود.

 

اما به گفته تحلیلگران آنچه باعث تغییر رفتار بازار و کاهش نرخ ارز در معاملات امروز شده، نبود تقاضا برای خرید و عدم موفقیت نوسان‌گیران در جوسازی‌ برای صعود دوباره قیمت دلار بوده است؛ البته لازم به ذکر است که همچنان برخی از کانال‌های تلگرامی با تکیه بر برخی اخبار سیاسی از جمله آغاز غنی‌سازی 20 درصدی ایران و توقیف یک نفتکش کره‌ای سعی در ایجاد تنش‌های سیاسی و افزایش دوباره نرخ ارز به رقم‌های دو ماه گذشته دارند.

پیش بینی قیمت طلا فردا 18 دی

این درحالیست که همچنان جو مثبت کاهش تحریم‌ها و احتمال مذاکره بین ایران و آمریکا با روی کار آمدن رییس جمهور جدید این کشور حتی با وجود برخی اخبار منفی منتشر شده در این رابطه طی روزهای اخیر، در بازار ارز احساس می‌شود و هنوز بسیاری از معامله‌گران بزرگ با پیش‌بینی چنین آینده‌ای برای روابط دو کشور ریسک ورود دوباره به بازار ارز را قبول نکرده و کماکان در نقش نظاره‌گر قرار دارند.

 

بر این اساس امروز با تغییر دوباره بازار ارز و با تکیه بر موارد گفته شده، تحلیلگران بر این باورند که بازار ارز هفته سوم دی ماه را نزولی به پایان خواهد رساند و مجددا دلار به نرخ دو روز گذشته یعنی بین 25600 تا 25700تومان که طی سه هفته در همین نرخ ثابت مانده بود بازخواهد گشت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار