جزئیات و زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت-راهبرد معاصر

جزئیات و زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت که قبل از سال جدید بطور کامل انجام نشد به مرحله دوم رسید و رئیس سازمان بورس جزئیات و زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 23
کد خبر: ۸۱۶۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ سود سهام عدالت سال 98 پرداخت نشد و مسئولان اعلام کردند که تا قبل از پایان سال واریز سود سهام عدالت انجام میگیرد.بدقولی شرکت ها در واریز سود سهام عدالت موجب تاخیر در واریز سود سهام عدالت شد و در نهایت نصف سود را به حساب سهامداران واریز کردند. واریز سود سهام عدالت به مرحله دوم رسید و  رئیس سازمان بورس جزئیات و زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت را تشریح کرد و گفت که در مرحله دوم سهام عدالت این سود تا قبل از ماه مبارک رمضان به حساب سهامداران واریز می شود.

واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

واریز مرحله دوم سهام عدالت مشخص شد و واریز سود سهام عدالت یکی از وعده های مسئولان برای پایان سال 99 بود. با اینکه مسئولان زمان واریز سود سهام عدالت را قبل از شروع سال جدید عنوان کردند، در نهایت اعلام شد که شرکت ها سود سهام عدالت را کامل پرداخت نکردند و امکان واریز سهام عدالت تا قبل از سال 1400 وجود ندارد و تنها نصف سود سهام عدالت برای سهامداران واریز می شود. واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از ماه مبارک رمضان انجام می شود و سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت 500 هزارتومانی، 200 هزارتومان و برای کسانی که ارزش برگه سهام عدالت آنها یک میلیون تومان است ، 400 هزارتومان معین شد. با اینکه مسئولان وعده واریز نصف سود سهام عدالت را دادند باز هم این وعده محقق نشد و واریزی های کمتر از نصف برای سهامداران موجب شد تا اعتراضاتی مطرح شود.

 

اما همین نصف سود سهام عدالت برای برخی سهامداران واریز نشد و علت واریز نشدن سود سهام عدالت برای برخی از سهامداران تکمیل نبودن مشخصات در سامانه سهام عدالت عنوان شد. گفتنی است با توجه به اینکه این سود برای سال 98 است و در آن زمان آزادسازی سهام عدالت اجرا نشده بود و کسی نمیتوانست سهام عدالت خودر را بفروشد باید تمام سهامداران سود دریافت کنند. 

 

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس با اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت گفت: تمام تلاش سازمان بورس برای تجمیع سود شرکت‌هاست، در نتیجه مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از ماه رمضان و نهایت همین ماه پرداخت خواهد شد.

مبلغ سود سهام عدالت

مبلغ سود سهام عدالت اعلام شد و دارندگان سهام عدالت به ارزش 500 هزار تومان ، 200 هزار تومان و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی ، 400 هزار تومان سود دریافت میکنند. اما مبلغ واریزی نصف سود سهام عدالت برای بسیاری از سهامداران کمتر بود و از 50 هزارتومان تا 90 هزارتومان سود واریز شد در حالی که نصف سود سهام عدالت برای سهامداران 500 هزارتومانی ، 100 هزار تومان و برای سهامداران یک میلیونی ، 200 هزارتومان می شود.

 

دلیل واریز نشدن سود سهام عدالت برخی سهامداران چه بود؟

سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده سود سهام عدالت همه مشمولان واریز شده است مگر افرادی که شماره شبای خود را اعلام نکرده‌اند.

سازمان خصوصی‌سازی دو راه برای جاماندگان سود سهام عدالت اعلام کرده است. اول مراجعه به سایت www.sahamedalat.ir و تکمیل کردن کلیه مشخصات افراد و به خصوص وارد کردن و یا اصلاح شماره شبا و دوم تماس با شماره 1569.

اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی در حالی است که برخی از افرادی که هنوز سود سهام عدالت را دریافت نکرده‌اند.

واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

البته پیگیریها نشان میدهد افرادی که ظاهرا شماره تلفن همراهی که به نام خودشان نبوده  را در سامانه مربوطه وارد کرده اند هنوز موفق به دریافت سود سهام عدالت خود نشده اند. بر این اساس این دسته از سهامداران نیز بایستی با مراجعه به سایت نسبت به اصلاح شماره تلفن همراه اقدام کنند.

گفتنی است، سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه ای اعلام کرد روز پنج شنبه 43 میلیون و 650 هزار و 618 نفر از مشمولان سهام عدالت، نیمی از سود سهام خود را دریافت کردند. 

افرادی که برگه 532 هزار تومانی سهام عدالت دارند سود 989115 ریالی به حساب آنان واریز شده است. کسانی که برگه یک میلیون تومانی دارند تقریبا دو برابر این رقم را دریافت کرده اند. 

پیش تر وزیر اقتصاد از تلاش این وزارتخانه برای واریز کل سود سهام عدالت تا پایان سال 99 خبر داده بود.

 

جاماندگان سود سهام عدالت کی سود می‌گیرند؟

کسانی که هنوز سود سهام عدالت نگرفتند تا کی باید منتظر باشند؟

چند روز پیش سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده سود سهام عدالت همه مشمولان واریز شده است مگر افرادی که شماره شبای خود را اعلام نکرده‌اند.

سازمان خصوصی‌سازی دو راه برای جاماندگان سود سهام عدالت اعلام کرده است. اول مراجعه به سایت www.sahamedalat.ir و تکمیل کردن کلیه مشخصات افراد و به خصوص وارد کردن یا اصلاح شماره شبا و دوم تماس با شماره ۱۵۶۹.

اما این سازمان هنوز اعلام نکرده که واریزی جاماندگان سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود. با این حال، طبق آخرین اعلام اگر کسی هنوز سود سهام عدالت سال ۹۸ را نگرفته باشد، تا پایان فصل بهار سال ۱۴۰۰ به حساب او سود سهام عدالت دو سال پیش واریز خواهد شد.

مدتی پیش، قبل از واریز سود سهام عدالت، مهدی سعادتی، رییس فراکسیون سهام عدالت مجلس گفته بود: قرار بود سود سهام عدالت تا پایان سال واریز شود که به علت درگیری مجلس با بودجه، مقرر کردیم تا سه ماه ابتدایی سال آینده سود به حساب سهامداران عدالت واریز کنند.

زمان واریز سود سهام عدالت

با این حال، پس از آن، سعادتی به تجارت‌نیوز خبر داد: تمام تلاش ما بر این است که حق سهامداران که واریز سود سهامشان است حتما انجام شود. اما منابع کافی نداریم که سود سهام همه‌ سهامداران را واریز کنیم، برای برخی از سهامداران قبل از پایان سال واریز می‌شود و برخی دیگر بعد از عید سودشان را دریافت می‌کنند.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد نهایتا تا پایان بهار امسال پرونده پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۸ بسته شود.

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده