قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ + جدول-راهبرد معاصر
قیمت خودرو‌های داخلی امروز ۸ فروردین ۱۴۰۰.

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ + جدول

قیمت روز خودرو ایران خودرو سایپا امروز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ مشخص شد که بر اساس آن قیمت خودرو در بازار آزاد با ثبات نسبی همراه است.
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 28
کد خبر: ۸۱۹۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت روز خودرو ایران خودرو سایپا امروز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ مشخص شد و قیمت خرید و فروش خودرو‌های ایران خودرو و سایپا تغییر چندانی در سطخ بازار نداشته است. فعالان بازار خودرو نیز امید چندانی به کاهش قیمت‌ها در سطح بازار ندارند. با توجه به اینکه بازار خودرو در سال ۹۹ سالی پر از التهاب بوده است کارشناسان به پایین آمدن قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ خوش بین نیستند. در ادامه جدول قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ را ببینید.

 

 

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ + جدول
قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ را در زیر می‌بینید. قیمت روز خودرو‌های سایپا در زیر آمده است. قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ نیز در ادامه ذکر شده است.

 

 

شرط کاهش قیمت خودرو چیست؟

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در خصوص رفع موانع تولید قطعات و شروط کاهش قیمت خودرو توضیحاتی داد.

 

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مشکلی در تامین قطعات خودرو وجود ندارد، گفت: تولیدکنندگان قطعه با توجه به اینکه ، سال گذشته سال جهش تولید بود، در تلاش بودند تا تولید را افزایش دهند و خوشبختانه تولید قطعات حدود ۶۰ درصد افزایش یافت.

 

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با تاکید بر اینکه باید قیمت مواد اولیه کاهش یابد تا قیمت خودرو کم شود، بیان کرد: قیمت خودرو بستگی به قیمت مواد اولیه دارد و اگر قیمت ها کاهش یابد شاهد ارزانی قیمت خودرو خواهیم بود. قطعه سازان این توانایی را دارند که حتی در تولید قطعات برای خودروهای جدید، فعال شوند و تولید را نیز افزایش دهند.


نجفی منش با بیان اینکه کمبود نقدینگی در خودروسازی، ناشی از ضرر و زیان ۴۳ هزار میلیارد تومانی این صنعت است، گفت: افزایش اخیر قیمت خودرو در بازار با سرعتی غیر قابل باور اتفاق افتاد و مشتریان همچنان خود را با این بازار هماهنگ نکرده‌اند. این رشد نجومی و ناگهانی قیمت، سبب شکل گیری حبابی بزرگ در بازار شد و معمولا وقتی قیمت کالایی به صورت حبابی افزایش پیدا کند، انتظارات بر ترکیدن حباب متمرکز می‌شود.

 

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در خصوص تاثیر قیمت گذاری دستوری خودرو بر افزایش واسطه پروری در اقتصاد کشور، گفت: اگر قیمت واقعی باشد، مشتری واقعی برای خرید مراجعه می‌کند و رانت موجود از میان می‌رود.

 

نجفی منش با بیان اینکه در حال حاضر رانتی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ناشی از مابه‌التفاوت نرخ کارخانه و نرخ بازار خودرو در کشور وجود دارد، گفت: مطالبات معوق قطعه‌سازان از خودروسازان به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و در صورت پرداخت نکردن این مطالبات از سوی شرکت‌های خودروسازی، کارگران واحد‌های تولیدی قطعه‌سازی، با دست خالی به خانه می‌روند.


پیش‌بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰/ بعید است قیمت خودرو کاهشی شود

بازار خودرو سال ۱۳۹۹ بازاری پر از نوسان، التهاب و چالش بود. بازار خودرو در نیمه اول سال گذشته روندی صعودی طی کرد، اما مدتی بعد فروکش کرد. شهریور ماه دوباره قیمت‌ها اوج گرفت و حدود دو ماهی هم ادامه داد، اما از آبان ماه دیگر خودرو رمقی برای افزایش نداشت، با ثبات نرخ ارز و کنترل شدن آن و همچنین عرضه کافی خودروسازان به بازار، روند بازار خودرو سال را کاهشی و با ثبات به پایان رساند.

فعالان بازار خودرو معتقدند افزایش یا کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو کاملا وابسته به نوسانات ارزی و میزان عرضه خودرو به بازار توسط خودروسازان بستگی دارد. چنانچه نوسانات ارزی وجود نداشته باشد و افزایش عرضه به بازار ایجاد شود، شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها نیز خواهیم بود و فاصله قیمتی کارخانه و بازار کمتر خواهد شد.

 

بعید است با شرایط فعلی قیمت خودرو کاهشی شود

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه نمی‌توان انتظار دارد در سال ۱۴۰۰ قیمت خودرو با توجه به وضعیتی که وجود دارد با کاهش روبرو شود، اظهار داشت: بازار خودرو نیز به مانند سایر بازار‌های سرمایه‌ای تابع وضعیت کلی اقتصاد و همچنین مسائل سیاسی و بین المللی حاکم بر کشور است، در این زمینه تا زمانی که مسئله برجام حل و فصل نشود و تحریم‌ها لغو نگردد، بازار‌های سرمایه‌ای از تب و تاب و التهابات گوناگون دست بر نخواهند داشت بنابراین در چنین شرایطی این انتظار که خودرو با کاهش همراه باشد، به نظر نمی‌رسد که عملی شود.


وی افزود: در این زمینه نرخ ارز به عنوان یک متغیر مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است و تا زمانی که نرخ ارز بالا باشد، خودرو نیز همچنان تلاطمات قیمتی را پشت سر خواهد گذاشت، از سویی به دلیل اینکه دولت با کسری بودجه زیادی روبرو هست، کاهش نرخ ارز به نفع اش نیست، بنابراین این فرضیه که با توجه به تعدیل انتظارات تورمی، قیمت دلار ممکن است به ۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کند امروز بعد از ۵ ماه رنگ باخته است.


زاوه گفت: بعد از روی کار آمدن بایدن و صحبت‌هایی که در مورد بازگشت بلافاصله به برجام توسط دولت جدید صورت گرفت، این امید را در جامعه زنده کرد که با ورود دموکرات‌ها به کاخ سفید برجام در کمترین زمان ممکن احیا خواهد شد، اما بعد از اینکه بایدن قدرت را در دست گرفت، او نیز به مانند ترامپ شروطی را در این زمینه مطرح کرده و حال به نظر می‌رسد چشم انداز روشنی برای مذاکرات حداقل در کوتاه مدت نمی‌توان متصور بود.


این کارشناس صنعت خودرو اضافه کرد: بنابراین در چنین شرایطی نمی‌توان امید داشت که قیمت خودرو با کاهش قابل توجهی روبرو باشد، زیرا در حال حاضر تورم ۳۰ درصدی در اقتصاد کشور حکمفرما بوده و از سوی دیگر تمام متغیر‌های اقتصاد کلان نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارند، همچنین به این مسائل، باید تحریم صنعت خودرو را اضافه کرد، تا زمانیکه صنعت خودرو برای تهیه مواد اولیه و قطعات و همچنین مقدار انتقالات مالی و پولی با محدودیت‌های زیادی روبرو باشد، عملاً بازار خودرو سروسامان نخواهد گرفت.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار