تصویب فوق‌العاده خاص برای کارکنان شهرداری‌ها در مجلس تسریع در روند رسیدگی به لایحه سازمان ملی مهاجرت وزیر اطلاعات: با مسئولان دوتابعیتی طبق قانون برخورد می‌کنیم هشدار اطلاعات سپاه به سودجویان استخراج ارز دیجیتال کمک‌هزینه ناهار، ایاب و ذهاب و مهدکودک فرزندان کارمندان دولت در سال ۱۴۰۴ ابلاغ شد پزشکیان: به دنبال اصلاح کمی و کیفی محتوا و شیوه‌های آموزش هستیم بازدید سرلشکر سلامی از پروژه‌های مهم عمرانی در مناطق مرزی شمال غرب کشور نوجوان دهه هشتادی مشاور نسل Z استاندار کرمان شد بقائی: سپاه نماد مقاومت و افتخار ملت است حکم اعدام حمید حسین‌نژاد عامل شهادت ۸ مرزبان ایرانی اجرا شد شهادت یکی از نیرو‌های امنیتی مازندران حین مأموریت ابلاغ «اصلاح آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان» آملی لاریجانی: فعلاً FATF در مجمع تشخیص قابل بررسی نیست انتصاب محسن اسماعیلی به سمت معاونت راهبردی و امور مجلس رئیس جمهور تصویب کلیات طرح اساسنامه سازمان ملی مهاجرت در کمیسیون امنیت ملی مجلس

آغاز موج تخریب علیه رئیسی و قالیباف

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم بازار شایعات و اخبار دروغ روز به روز بیشتر می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 07
کد خبر: ۸۳۰۶۷

به گزارش راهبرد معاصر بازار شایعات که این روزها داغ‌تر از همیشه است، امروز بار دیگر به سراغ رؤسای قوه قضائیه و مقننه آمد.

نخستین خبر کذبی که امروز به شکل وسیعی در فضای مجازی منتشر شد، خبر استعفای آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی از قوه قضائیه برای حضور در انتخابات و مشخص شدن جایگزین وی بود.

این خبر از سوی مدیر روابط عمومی قوه قضائیه تکذیب شد. همچنین اعلام شد که رئیس دستگاه قضا، در راستای سفرهای استانی خود فردا به استان همدان سفر خواهد کرد و مشکلات قضایی این استان را از نزدیک پیگیری خواهد کرد.

دروغ دیگری که امروز منتشر شد، خبر خلع درجه از سردار جمال الدین آبرومند از نزدیکان رئیس‌مجلس به دلیل فساد اقتصادی بود. کمی بعد مشخص شد که این خبر نیز صحت ندارد.

همزمانی دو خبر جعلی علیه دو رئیس قوه و دو کاندیدای بالقوه جریان انقلابی که اتفاقا هر دو از سرمایه انسانی بالایی برخوردارند قابل تامل است و می تواند منشا تحلیل صاحبنظران درباره احتمال راه‌اندازی اتاق تخریب کاندیداهای احتمالی جریان انقلاب باشد.

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم بازار شایعات و اخبار دروغ روز به روز بیشتر می‌شود. در این میان آنچه برای مخاطب از نظر سواد رسانه‌ای حائز اهمیت است، در مرحله اول تحت تأثیر قرار نگرفتن و جلوگیری از بازنشر این خبرهاست و در مرحله بعد، پیگیری منابع اخبار و اطمینان از صحت و سقم آن‌هاست./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار