به گزارش راهبرد معاصر؛ ادرس سایت ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان مشخص شد و همه فرهنگیان باید با مراجعه به سایت card.medu.ir نسبت به ثبت نام خود برای دریافت کارشناسایی اقدام نمایند. آن دسته از فرهنگیانی که فاقد کارت شناسایی هستند و یا اینکه اعتبار کارت شناسایی آن ها منقضی و یا کارت شناسایی خود را گم نموده اند باید به این سایت مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند. در ادامه جزئیات سایت ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان را بخوانید.
سامانه ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان به نشانی اینترنتی: card.medu.ir به منظور یکپارچه سازی صدور کارت شناسایی فرھنگیان سراسر کشور طراحی شده است.کارت شناسایی تمامی شاغلین در آموزش وپرورش با نظارت مرکز حراست وزارت توسط شرکت طرف قرارداد صادر می شود. لازم به ذکر است، افرادی که کارت شناسایی آنها مفقود شده و یا افرادی که در دوره ضمن خدمت قرار دارند، برای دریافت کارت شناسایی خود باید به سایت کارت شناسایی فرهنگیان card.medu.ir مراجعه نمایند.
همکاران توجه داشته باشند، درخواست کارت شناسایی برای بازنشتگان، افراد حق التدریسی و سرباز معلم از طریق این سامانه امکان پذیر نمی باشد. در ادامه مقاله نحوه ورود به سامانه و درخواست کارت شناسایی فرهنگیان به صورت تصویری بیان شده است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
ورود به سایت ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان به نشانی Card.medu.ir و ارائه درخواست کارت، برای افراد بازنشسته، حق التدریس و سرباز معلم مقدور نمی باشد.
همان طور که گفته شد، هدف اصلی سامانه ثب درخواست کارت شناسایی فرهنگیان، تسهیل در صدور و تحویل این کارت به صورت یکپارچه و هماهنگ است. کارت مذکور به غیر از این که به عنوان کارت شناسایی برای همکاران آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، در مراحل بعدی قابلیت هایی مانند حذف نامه نگاری ها برای گرفتن معرفی نامه به منظور استفاده از بیمه تکمیلی و یا معرفی نامه برای اقامتگاه های آموزش و پرورش و خانه های معلم نیز به آن اضافه خواهد شد. همچنین ممکن است وام هایی جهت ارائه به فرهنگیان در نظر گرفته شود که این تسهیلات نیز از طریق این کارت قابل ارائه می باشد.
حال برای این که بتوانید به ثبت نام و دریافت کارت شناسایی فرهنگیان بپردازید، می بایست مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید.
2. در این مرحله می بایست کادرهای مربوط به “کد ملی”، “شماره شناسنامه” و “تاریخ تولد” (روز، ماه، سال) را پر کرده و سپس کلید “ثبت” را بفشارید.
3. در صفحه بعد، “شماره موبایل” خود را وارد کرده و یک “کلمه عبور” برای خود انتخاب کنید، زیرا برای ورود به سامانه به کلمه عبور نیاز دارید . دقت کنید که هنگام ورود کلمه عبور، حتما صفحه کلید شما انگلیسی باشد. همچنین وارد نمودن شماره موبایل اختیاری است و می توانید آن را وارد نکنید.
نکته: در انتخاب کلمه عبور، حتما باید حداقل 6 کارکتر و ترکیبی از اعداد و کلمات را استفاده نمایید.
4. در این مرحله باید عکس پرسنلی خود را با شرایط ذکر شده، در سایت بارگذاری نمایید و اگر از قبل عکسی در سامانه بارگذاری کرده اید، می توانید از قسمت “نشان داده شده” آن را انتخاب کنید.
5. می توانید با استفاده از گزینه “راهنمای بارگذاری عکس صحیح”، فرمت صحیح بارگذاری عکس ها را مشاهده فرمایید.
6. با کلیک روی بخش “راهنمای بارگذاری عکس صحیح”، صفحه زیر برای شما باز می شود که پس از مطالعه بخش های مشخص شده، می بایست دکمه “بستن صفحه” را بفشارید.
7. برای انتخاب عکس و انجام تنظیمات آن باید از قسمت سمت چپ صفحه تحت عنوان “ابزار برش عکس”، استفاده نمایید. بنابراین لازم است عکس مورد نظر خود را از قسمتی که با فلش نشان داده شده است، انتخاب کنید.
8. سپس قسمتی که در تصویر زیر با فلش نشان داده شده است را انتخاب کنید که در صورت نیاز می توانید سایز عکس انتخابی خود را در این بخش کوچک یا بزرگ نمایید.
9. پس از انتخاب عکس مناسب، روی قسمت “ثبت تصویر” کلیک نمایید.
10. عکس به طور خودکار در پایین صفحه ذخیره می شود که بعد از دانلود با فشردن گزینه “بازگشت به سایت اصلی” به صفحه اصلی باز گردید.
11. هم اکنون زمان آن رسیده که عکس ویرایش شده را در کادر مربوطه بارگذاری نمایید.
12. اگر شرایط عکس با قوانین ذکر شده در مرحله قبل مغایرت داشت، می توانید عکس دیگری را جایگزین کنید.
13. در این مرحله اطلاعات شخصی خود را مورد بررسی قرار دهید تا در صورت وجود هر گونه مغایرت اطلاعات، از قسمت “اصلاح اطلاعات” آن را ویرایش کنید.
14. در این صفحه، با انتخاب “اصلاح اطلاعات” صفحه ای مانند شکل زیر برای شما باز می شود که باید گزینه “تقاضای ویرایش دارم” را تیک زده و کلید “تایید” را بفشارید.
15. پس از انجام عملیات فوق، روی عبارت“درخواست صدور کارت” کلیک نمایید.
16. با انتخاب این گزینه، صفحه ای مانند شکل زیر نمایش داده می شود که پس از تیک زدن گزینه “شرایط و قوانین را خوانده ام و قبول دارم” و فشردن دکمه “بله”، عکس کارت نمایش داده می شود.
17. عکس کارت با مشخصات و اطلاعاتی که در سامانه وارد نمودید، نشان داده خواهد شد و درخواست شما در مرحله بررسی توسط منطقه قرار خواهد گرفت.
چنانچه در هر مرحله از ورورد به سامانه درخواست کارت شناسایی فرهنگیان دچار مشکل شدید می توانید با کارشناسان موسسه ایران مشاوره، تماس حاصل فرمایید.
به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، این کارت بستری مناسب برای ارائه خدمات بیشتر است و تنها هدف آن ارائه به عنوان کارت شناسایی نمی باشد. اما اگر در خواست صدور کارت شما توسط حراست منطقه رد شد، در صفحه نمایش اطلاعات، بخشی تحت عنوان “درخواست مجدد” وجود دارد که می بایست دکمه درخواست مجدد را زده و دوباره عکس خود را بارگذاری نمایید و نهایتا کلید درخواست را بفشارید تا فرآیند درخواست کارت شما دوباره آغاز شود. همچنین لازم به ذکر است که سایت ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان و ارائه درخواست کارت، برای افراد بازنشسته، حق التدریس و افرادی که جذب دوره سرباز معلم می باشند، طراحی نشده و این دسته از افراد نمی توانند از سایت مربوطه استفاده نمایند.
تمام مراحل ثبت نام و ارائه درخواست صدور کارت از طریق سایت ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان به نشانی card.medu.ir انجام می گیرد.
باید گزینه اطلاح اطلاعات را انتخاب کرده و مشخصات خود را ویرایش نمایید.
در صورت مواجه شدن با این خطا با پشتیبانی شرکت تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات موجود اصلاح و درخواست پیگیری انجام شود.