کاهش ۵۲ درصدی حجم آب سد زاینده‌رود آغاز ثبت نام جدید خودرو‌های وارداتی واریز عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی به پایان رسید وضعیت بحرانی سد کرج؛ فقط ۸ درصد سد پر است آغاز دور سوم پیش‌فروش سکه ۱۴۰۴ از شنبه فرزین: تمام اولویت‌های ارزی دستگاه‌های مختلف را تا پایان سال با سرعت تامین می‌کنیم ۱۶ هزار تن میوه و ۱۲۰۰ تن خرما ذخیره شد توزیع برنج در شبکه رسمی قطع می‌شود؟ ۳۳ شرکت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما تعلیق شد واکنش دیوان محاسبات به اظهارات وزیر راه مبنی بر اینکه موجودی ما صفر است: موجودی حساب‌های این وزارتخانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است حداکثر قیمت مصرف‌کننده هر کیلو برنج داخلی طارم و هاشمی ۱۳۰هزار تومان تعیین شد پرواز لوفت‌هانزا دقایقی پیش در ایران به زمین نشست فرزانه صادق: باید مجوز ایرلاین‌هایی که پاسخگو نیستند باطل شود آماده واریز سود سهام عدالت باشید / جزئیات واریز سود سهام عدالت سبد معیشت خانوار کارگری با احتساب تورم بهمن،۲۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان تعیین شد

لاوروف: بسته‌شدن کانال سوئز اهمیت مسیر تجاری روسیه ـ ایران ـ هند را افزایش داد

وزیر امور خارجه روسیه ایجاد مسیرهای تجاری مثل «کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال ـ جنوب» را در شرایط فعلی که رویدادهایی مثل بسته‌شدن کانال سوئز نیاز به مسیرهای حمل‌ونقلی زمینی قابل اطمینان را بالا برده است، کاملاً ضروری می‌داند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 14
کد خبر: ۸۳۸۹۸

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه عقیده دارد بسته شدن کانال سوئز که تهدیدی برای تجارت جهانی بود، اهمیت مسیرهای جایگزین مثل مسیری که روسیه و هند را از طریق ایران به هم متصل می‌کند افزایش داده است.

 

لاوروف گفت: این راه تجاری چندملیتی که رسماً «کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال ـ جنوب» نامیده می‌شود، از اصلی‌ترین پروژه‌های زیرساختی در منطقه است.

 

وی تأکید کرد این مسیر می‌تواند زیربنایی برای ساخت یک فضای یکپارچه حمل‌ونقلی، لجستیکی و اقتصادی بین ایران و روسیه باشد.

 

وزیر امور خارجه روسیه عقیده دارد پرداختن به چنین عملیات‌هایی در شرایط فعلی که رویدادهایی مثل بسته شدن کانال سوئز نیاز به مسیرهای حمل‌ونقلی زمینی قابل اطمینان را بالا برده است، کاملاً ضروری است.

 

گذرگاه باریک و حیاتی کانال سوئز در ماه مارس به‌مدت شش روز توسط یک کشتی باری بزرگ مسدود شد. حدود 15 درصد حمل‌ونقل دریایی جهان از این کانال صورت می‌گیرد بنابراین بسته شدن آن باعث خسارت دیدن شرکت‌های کشتیرانی شد و برخی از آنها را مجبور کرد مسیر کشتی‌های خود را تغییر دهند. این رویداد زنجیره‌های عرضه را هم که مدتهاست به‌خاطر همه‌گیری کرونا مختل شده‌اند، تحت فشار قرار داد.

 

روسیه و ایران، هر دو در پروژه‌های زیرساختی کریدور شمال ـ جنوب سرمایه‌گذاری کرده‌اند. طبق گفته لاوروف، روسیه طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به این پروژه را مخصوصاً در منطقه دریای خزر آغاز کرده است. تهران هم در حال ساخت مسیرهای دسترسی به منطقه آزاد تجاری انزلی است که با بنادر حوزه دریای خزر ارتباط دارد.

 

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد: «رقابت‌پذیری کریدور شمال ـ جنوب و جذابیت آن برای شرکت‌های کشتیرانی افزایش خواهد یافت».

 

این مسیر تجاری 7200کیلومتری قرار است روسیه، هند، ایران و آذربایجان را به هم متصل کند. انتظار می‌رود تجارت از این مسیر زمان کشتیرانی و هزینه‌های حمل‌ونقل کالا را کاهش دهد./ تسنیم

 

ارسال نظر