فرزین: تمام اولویت‌های ارزی دستگاه‌های مختلف را تا پایان سال با سرعت تامین می‌کنیم ۱۶ هزار تن میوه و ۱۲۰۰ تن خرما ذخیره شد توزیع برنج در شبکه رسمی قطع می‌شود؟ ۳۳ شرکت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما تعلیق شد واکنش دیوان محاسبات به اظهارات وزیر راه مبنی بر اینکه موجودی ما صفر است: موجودی حساب‌های این وزارتخانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است حداکثر قیمت مصرف‌کننده هر کیلو برنج داخلی طارم و هاشمی ۱۳۰هزار تومان تعیین شد پرواز لوفت‌هانزا دقایقی پیش در ایران به زمین نشست فرزانه صادق: باید مجوز ایرلاین‌هایی که پاسخگو نیستند باطل شود آماده واریز سود سهام عدالت باشید / جزئیات واریز سود سهام عدالت سبد معیشت خانوار کارگری با احتساب تورم بهمن،۲۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان تعیین شد تمدید مهلت واریز وجه پیش‌فروش سکه تحویل ۳۱ تیرماه ۱۴۰۴ احتمال جیره‌بندی آب در تهران قوت گرفت قیمت مصوب آش و حلیم در ماه رمضان اعلام شد عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی امروز واریز می‌شود دولت مصوبه کالابرگ ۶۰ میلیون ایرانی را ابلاغ کرد

ایران و هند‌ سومین مسیر کشتیرانی به چابهار را راه اندازی کردند

ایران و هند، یک مسیر جدید کشتیرانی میان چابهار و بنادر «ناواشوا» و «کاندلا» به منظور انتقال کالا به افغانستان و کشورهای آسیای میانه ایجاد کرده اند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 January 25
کد خبر: ۱۱۹۳۹۷

به گزارش راهبرد معاصر یک مسیر مستقیم کشتیرانی کانتینری میان بندر چابهار در جنوب شرقی ایران و دو بندر در غرب هند، بنادر «ناواشوا» و «کاندلا» ایجاد شده است.

جلیل اسلامی، معاون‌ سازمان بنادر و دریانوردی ایران (PMO) گفت نخستین محموله کانتینری از این مسیر در شانزدهم فوریه وارد بندر شهید بهشتی ایران خواهد شد.

خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL)، حمل و نقل کانتینری میان دو کشور از طریق این مسیر را میان 10 تا 15 روز انجام می دهد.

سازمان بنادر و دریانوردی ایران برای حمایت از بازرگانانی که از این خطوط استفاده می‌کنند، مشوق های تعرفه‌ای لازم و تسهیلات بر عوارض و هزینه های حمل و نقل ارائه خواهد داد.

هند قبلا خطوط کشتیرانی دیگری میان چابهار و بنادر هندی بمبئی و موندرا در سال 2017 ایجاد کرده بود. در ژانویه 2019، دومین مسیر کشتیرانی مستقیم افتتاح شد.

این مسیر از بمبئی، موندرا، کاندلا، چابهار گذر کرده و در نهایت به بندرعباس در جنوب ایران می رسد. هند از این مسیرهای کشتیرانی برای انتقال کالا به افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین کشورهای آسیای میانه استفاده می کند.

هند از طریق بندر چابهار می تواند پاکستان را دور بزند و کالا به افغانستان و آسیای میانه ارسال کند و افغانستان نیز می تواند از طریق دریا به هند متصل شود.

ایران پروژه ای برای نصب و راه اندازی تجهیزات مدرن بارگیری و تخلیه بار از جمله جرثقیل های بندری متحرک در بندر شهید بهشتی در چابهار به هند داده است.

نخستین نشست سه جانبه ایران- هند- ازبکستان در ماه گذشته برای توسعه مسیرهای ارتباطی با کشورهای آسیای میانه برگزار شد./فارس

کلمات کلیدی: ایران
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده