۴ پیام راهبردی در بیانات رهبرمعظم انقلاب در حوزه سیاست خارجی-راهبرد معاصر
نامه انتخاباتی ۲۶۰۰ عالم اهل سنت به رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخابات فردا ۸ صبح به پایان می‌رسد تأکید مخبر بر مسئولیت شرعی و قانونی مسئولان درباره مشارکت بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟ تفاوت‌‌های اساسی مناظرات انتخاباتی اخیر با ادوار گذشته امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است

۴ پیام راهبردی در بیانات رهبرمعظم انقلاب در حوزه سیاست خارجی

رهبر معظم انقلاب روز گذشته در بیاناتی راهبردی و مهم به تبیین نگاه حاکم به عرصه سیاست خارجی در سطح کلان در جمهوری اسلامی ایران پرداختند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 03
کد خبر: ۸۶۳۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ رهبرمعظم انقلاب روز گذشته در بیاناتی مهم و راهبردی به تبیین نوع نگاه به سیاست خارجی در جمهوی اسلامی در سطح کلان پرداختند که منطبق با مولفه های اصلی قدرت، در چارچوب منافع ملی و امنیت ملی، فارغ از سیاسی کاری معمول دولت ها و فراجناحی است. در همین راستا، ۴ پیام راهبردی را می توان از این بیانات کلیدی بیان کرد:

 

۱- فرصت سو استفاده از سیاست خارجی را در رقابت های انتخاباتی از جریان های سیاسی سلب کرد به گونه ای که این عرصه نباید محل جدال قرار بگیرد.

 

۲- سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در سطح کلان تابعی از دولت ها نیست. تفاوتی نمی کند چه دولتی با چه گرایشی، قوه اجرایی کشور را برعهده دارد، نگاه به سیاست خارجی به مانند تمام دنیا، فرا جناحی است و در چارچوب راهبردهای کلان نظام پیگیری می شود.

 

۳- مذاکرات وین فارغ از هر نتیجه ای (توافق یا عدم توافق) تصمیم کلیت نظام در چارچوب شورای عالی امنیت ملی است که تمام ارکان نظام در آن حضور دارند.

 

۴- دو قطبی دیپلماسی و میدان مردود است. تصمیم گیری درباره اینکه در حوزه سیاست خارجی در سطح کلان چه راهبردی اتخاذ می شود تابعی از منافع ملی و امنیت ملی است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار