به گزارش راهبرد معاصر، رضا پورحسین قائم مقام معاون سیمای صداوسیما درباره انتقادات مطرح شده نسبت به حجم حضور اسپانسرها و مشارکت آنها در ساخت برنامههای تلویزیون تأکید کرد: خود تلویزیون و اساساً سازمان صداوسیما هم از این حجم آگهی بازرگانی و مشارکت اسپانسرها در تولید برنامهها راضی نیست.
پورحسین اضافه کرد: شرایط اقتصادی سازمان اینگونه اقتضا میکند که به این شیوهها رفتار شود، ضمن اینکه شرایط اقتصادی کشور هم چندان مناسب نیست و ما هم تابع این شرایط هستیم و باید کمک کنیم تا از این شرایط عبور کنیم. بنابراین لاجرم صداوسیما به مشارکت و آگهی بازرگانی تن میدهد.
او درباره نحوه همکاری با اسپانسرها عنوان کرد: البته هرگاه سازمان با مساله قانونی و شرعی مواجه شود حتماً اقدام عاجل انجام میدهد. پورحسین در واکنش به اینکه برخی از نظر فقهی به قرعهکشیها و جوایز تلویزیون ایراد وارد کردهاند هم گفت: متخصصان و اهل فقه باید در این زمینه اظهارنظر کنند که البته باید از مبادی رسمی کشور به دست ما برسد. با این وجود البته فعلاً قرار است که از کدهای دستوری (ستاره-مربعها) استفاده نشود.
او درباره بحث مجریان ممنوعالتصویر مثل احسان کرمی هم عنوان کرد: ماجرای ممنوعالتصویریها در تلویزیون گاهی به شرایطی بستگی دارد که اگر از ناحیه حراست و مدیریت باشد به خود افراد گفته میشود و نزد خودشان حتماً دلیل مشخص است و الزاماً همه موارد دلایل خیلی حادی ندارد. درباره آقای کرمی هم در جریان نیستم.