آقای وزیر ادرس غلط ندهید-راهبرد معاصر

آقای وزیر ادرس غلط ندهید

روحانی برای بار پنجم درخواست برداشت از صندوق توسعه ملی را داد. صندوقی که قرار است ذخیره‌ای برای آیندگان باشد، نه چاله‌پرکنِ دولتِ بی‌تدبیر!
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 20
کد خبر: ۹۰۴۲

به گزارش راهبرد معاصر ، روحانی برای بار پنجم درخواست برداشت از صندوق توسعه ملی را داد. صندوقی که قرار است ذخیره‌ای برای آیندگان باشد، نه چاله‌پرکنِ دولتِ بی‌تدبیر! ‏رهبری، اما با درایت کامل و پدرانه در پاسخ به درخواست مجوز رئیس جمهور برای برداشت از صندوق توسعه ملی، ضمن ارائه‌ی راهکار برای استفاده از بودجه فعلی، مانع برداشت بی‌ملاحظه‌ی دولت از صندوق شد!

 

اینکه دولت دغدغه حل مشکلات سیل‌زدگان را داشته باشد بسیار خوب است، اما صحت این دغدغه با ایجاد سریع و دقیق "پایگاه اطلاعات جامع و قابل اتکاء از کلیه‌ی عناصر حقیقی و حقوقی متاثر از سیلاب، با قابلیت برآورد دقیق خسارات و نیاز‌ها و رصد کلیه‌ی خدمات در اسرع وقت" امکان پذیر است!

 

دولتی که بااعلام قیمت ارز ۴۲۰۰تومانی، پیش‌فروش بدون توجیه سکه، آشفته کردن بازار موبایل، گوشت و...، ذخیره‌های ارزشمند ارز، طلا و دام را به حالت کما درآورد، چرا باید بدون داشتن برنامه و حساب و کتاب مدون و آمار حداقلی، از صندوق ذخیره توسعه ملی ۲ میلیارد دلار برداشت کند؟

 

چرا دولت باید صندوقی که به نحوی میراث نظام و تعهد رهبری برای نسل‌های آینده‌ی کشور می‌باشد را غیرکارشناسانه و غیرمسئولانه خالی کند؟ در حالی که پیش از این با ۴مرتبه برداشت، آمار و ارقامی از نتیجه هزینه‌کردهایش روی خروجی‌های خبری نرفته! ‏وقتی دولت بدون برداشت هم می‌تواند از پسِ جبران خسارات سیل با سربلندی بیرون بیاید، معلوم نیست چرا هرجا عرصه را به خود تنگ می‌بیند، فورا می‌خواهد سراغ برداشت از صندوق توسعه ملی برود؟! آیا این درخواست و این برداشت ارتباطی با "انتخابات پیش‌رو" دارد؟! ‏محل آزمودن دولتی که ادعای الکترونیکی شدنش توسط وزیر ارتباطات فراوان رسانه‌ای شده، اینجاست!

 

وزیری که سعی می‌کند بر دریاچه‌ها و کوه‌ها مزارع گرفته تا حساب و کتاب فیلترشکن‌ها را تسلط داشته باشد، "ایجاد پایگاه اطلاعات جامع از خسارات" کار اصلی او در این برهه می‌باشد! ‏وزارت ارتباطات حتما باید از چندوچون شفافیت خرج‌کرد دولت و نیز آمار دقیق خسارات و افراد خسارت دیده، کسب و کار‌ها و مراکز صنعتی و تجاری آسیب دیده و زیرساخت‌های معیوب، گزارش دقیق، قابل رصد و عملیاتی ارائه کرده و رسانه‌ها را در جریان قرار دهد!

 

در این صورت است که می‌شود گفت: مجموعه دولت می‌تواند بعد از این اقدامات و محاسبات گامی موثر بردارد.
وگرنه درب به همان پاشنه‌ی بی‌نظمی و پروپاگاندا و جنجال‌بازی و جنجال‌سازی و شوآف خواهد چرخید و همان که بر سر بودجه سیل ۹۵ خوزستان آمده بر این ماجرا هم خواهد رفت!

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار