چگونه از خانه به خطوط داخلی شرکت متصل شویم؟-راهبرد معاصر
داروی جدید در آزمایش‌ها، ممکن است روند پیشرفت بیماری پارکینسون را کند کند قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است خبر جدید وزیر ارشاد درباره هنرمندان ممنوع الفعالیت سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ قصاص برای عامل جنایت در بازی خرس وسطی فیلم / گل اول مس رفسنجان به پرسپولیس در دقیقۀ ۴ پیاده‌روی روزانه می‌تواند افسردگی را کاهش دهد لحظهٔ هجوم خودرو به میان جمعیت در آلمان با دست‌کم ۱۱ کشته + فیلم وقوع زلزله ۴ ریشتری در هفتکل ایران ۱۵ - ۱۱ پرتغال/ صعود واترپلو ایران به نیمه نهایی سطح ۲ کاپ جهانی  برتری استقلال مقابل آلومینیوم در ۴۵ دقیقه اول  تساوی یک نیمه‌ای هوادار و نساجی ترکیب آلومینیوم و استقلال اعلام شد

چگونه از خانه به خطوط داخلی شرکت متصل شویم؟

با گسترش ویروس کرونا، بسیاری از ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری به دورکاری روی آوردند. در این شرایط کارمندان از منزل و به صورت از راه دور، امور کاری خود را پیگیری و انجام می‌دهند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 14
کد خبر: ۹۱۵۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛  یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این زمینه مطرح می‌شود، دسترسی به خطوط داخلی شرکت است. از آن‌جایی که ارتباطات تلفنی هم‌چنان مهم‌ترین پل ارتباطی مجموعه‌های کاری با مشتریان محسوب می‌شود، کارمندان حتما باید بتوانند از منزل نیز به خطوط تلفن شرکت دسترسی داشته و تماس‌های مشتریان را جواب دهند. برندهایی مانند تلفن گرنداستریم برای این موضوع راه حلی دارد.

 

چگونه از خانه به خطوط داخلی شرکت متصل شویم؟

در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه از خانه به خطوط داخلی شرکت متصل شویم؟ اگر شما نیز در دوران کرونا مجبور به دورکاری شده‌اید و از طرفی نمی‌خواهید مشتریان تلفنی خود را از دست دهید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

 

آیا می‌توان از خانه به خطوط داخلی شرکت متصل شد؟

پاسخ این سوال مثبت است؛ البته به شرطی که زیرساخت‌های لازم فراهم شود. همان‌طور که می‌دانید مجموعه‌های کاری اعم از ادارات، شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک، برای بهینه کردن ارتباطات تلفنی خود با مشتریان، اقدام به راه‌اندازی مرکز تلفن می‌نمایند. مهم‌ترین وظیفه این مرکز، تخصیص خطوط شهری به تمامی کارمندان است. به عبارتی دیگر، با راه‌اندازی مرکز تلفن به هر کارمند یک خط داخلی اختصاص داده می‌شود. با استفاده از این داخلی، کارمندان یا بخش‌های مختلف می‌توانند به تمامی خطوط شهری دسترسی داشته باشند.

 

مراکز تلفن در حال حاضر به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند: آنالوگ و تحت شبکه. در مرکز تلفن آنالوگ تمامی ارتباطات به صورت فیزیکی برقرار می‌شود. (از کابل مخابرات برای ارتباط داخلی‌ها با دستگاه سانترال استفاده می‌شود). این در حالیست که مراکز تلفن تحت شبکه، بر اساس تکنولوژی VoIP (انتقال صدا در بستر اینترنت) کار می‌کنند. در این مرکزها، صدا به صورت داده‌های دیجیتال و در بستر شبکه منتقل می‌شود.

 

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های مراکز تلفن تحت شبکه و سانترال‌های نرم افزاری، این است که با انجام تنظیمات لازم و نصب برنامه‌های مورد نیاز و با استفاده از کدهای تلفن سانترال پاناسونیک می‌توان از طریق موبایل یا لپ تاپ نیز می‌توان به خطوط شهری دسترسی داشت. به عبارتی دیگر، کاربران می‌توانند خط داخلی خود را روی تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصی نیز فعال کنند. در نتیجه در هر مکانی که امکان اتصال به اینترنت وجود داشته باشد، می‌توان از طریق خطوط شهری مجموعه تماس گرفت یا به تماس‌های ورودی پاسخ داد.

 

مرکز تلفن تحت شبکه

بنابراین مجموعه‌هایی که مرکز تلفن خود را به صورت تحت شبکه و بر اساس تکنولوژی VoIP راه‌اندازی کرده‌اند، محدودیتی در دسترسی به خطوط داخلی نخواهند داشت. این شرکت‌ها می‌توانند این امکان را در اختیار کاربران خود قرار دهند که حتی در منزل نیز به تمامی تماس‌های ورودی و خروجی دسترسی داشته باشند.

 

مرکز تلفن تحت شبکه چیست؟

همانطور که گفته شد، این مراکز بر اساس فناوری VoIP کار می‌کنند و در آن‌ها، خبری از اتصالات سیمی نیست. برای راه‌اندازی یک مرکز تلفن IP پیش از هرچیز به اینترنت و یک شبکه محلی نیاز دارید. بدیهی است که هرچقدر سرعت سرویس اینترنت بیشتر باشد، کیفیت مکالمات نیز بهتر می‌شود. علاوه بر این موارد، مدیران برای استفاده از خدمات مراکز تلفن تحت شبکه ویپ، نیاز به یک سرور مرکزی نیز دارند. این سرور، وظیفه دریافت خطوط شهری و تخصیص آن‌ها به داخلی‌های مختلف را بر عهده خواهد داشت. برای این‌کار، می‌توان از یکی از روش‌های زیر استفاده کرد:

  1. استفاده از دستگاه‌های سانترال تحت شبکه
  2. استفاده از سرور‌های نرم افزاری استریسک
  3. استفاده از هاست اشتراکی (Hosted PBX)

استفاده از سانترال‌های تحت شبکه بهترین راه برای استفاده از خدمات VoIP محسوب می‌شود. زیرا این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمام تجهیزات مورد نیاز (گیت وی، آداپتور ویپ و ...) را به صورت پیش فرض پشتیبانی می‌کنند.

 

سانترال تحت شبکه

در میان برندهای مختلفی که اقدام به طراحی و تولید سانترال‌های تحت شبکه نموده‌اند، پاناسونیک بیش از سایرین توانسته نظر مثبت مشتریان را جلب کند. سانترال‌های IP پاناسونیک چه به لحاظ امکانات، رابط کاربری آسان، کیفیت و چه از نظر قیمت، قابل قیاس با محصولات مشابه نیستند.

 

دستگاه‌های زیر به عنوان بهترین سانترال‌های تحت شبکه پاناسونیک شناخته می‌شوند:

  1. KX-NS500
  2. KX-NS1000
  3. KX-TDE200
  4. KX-TDE600

در ادامه، شما را با خصوصیات و ویژگی‌های مختلف هر کدام از این دستگاه‌ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 

دستگاه سانترال تحت شبکه KX-NS500

این دستگاه برای مراکز تجاری کوچک و متوسط (با حداکثر 250 کارمند) یک انتخاب فوق‌العاده محسوب می‌شود. NS500 به صورت پیش‌فرض از 2 خط شهری و 16 داخلی (2 داخلی دیجیتال و 16 داخلی آنالوگ) پشتیبانی می‌کند. در صورتی که به خطوط شهری و داخلی‌های بیشتری نیاز دارید، می‌توانید ظرفیت آن را تا 48 پورت خط شهری و 128 داخلی افزایش دهید.

لازم به ذکر است که KX-NS500 به صورت پیش فرض یک سانترال آنالوگ محسوب می‌شود؛ اما با اضافه کردن تجهیزات لازم، می‌توانید آن را به یک دستگاه تحت شبکه که از VoIP نیز پشتیبانی می‌کند، تبدیل نمایید.

 

دیگر قابلیت‌ها و امکانات این سانترال باکیفیت پاناسونیک در ادامه معرفی شده‌اند:

  1. پشتیبانی کامل از VoIP و پروتکل SIP
  2. دارای دو کانال دیزا برای راه‌اندازی اپراتور گویا
  3. امکان لینک شدن به سایر سانترال‌های تحت شبکه پاناسونیک
  4. پشتیبانی از ضبط مکالمات
  5. یکپارچه سازی با تلفن همراه

سانترال NS500 یک محصول کاملا دیجیتال است که به خوبی می‌تواند از خطوط آنالوگ، دیجیتال و هایبرید تلفن نیز پشتیبانی کند. این موضوع باعث کاهش هزینه‌های مجموعه‌های کاری خواهد شد. البته کاربرانی که قصد استفاده از خدمات ویپ و پروتکل SIP را دارند نیز هیچ مشکلی با KX-NS500 نخواهند داشت. در صورتیکه قصد خرید این مدل دستگاه سانترال را دارید می توانید از اینجا قیمت دستگاه سانترال را مشاهده نمایید.

 

دستگاه سانترال تحت شبکه KX-NS1000

این سانترال تحت شبکه را می‌توان یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین محصولات پاناسونیک دانست. NS100 می‌تواند در بالاترین ظرفیت خود از هزار خط شهری و 8 هزار خط داخلی پشتیبانی کند که برای تمامی ادارات، سازمان‌ها و مراکز تجاری بزرگ، یک ظرفیت فوق‌العاده محسوب می‌شود.

 

در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین قابلیت‌ها و امکانات سانترال همه فن حریف KX-NS1000 را بررسی نماییم:

  1. پشتیبانی کامل از VoIP و پروتکل SIP
  2. پشتیبانی از فکس سرور
  3. عبور کامل از ارتباطات دیجیتال به VOIP
  4. قابلیت گسترش بسیار بالا
  5. مناسب برای نیازهای تجاری منحصر به فرد شما

این دستگاه سانترال، پیشرفته‌ترین راه حل ارتباطات IP با ویژگی‌هایی است که کسب و کار شما را یک قدم جلوتر از رقبا حفظ می‌کند و ارتباطات یکپارچه را به یک سطح کاملا جدید ارتقا می‌دهد.

 

دستگاه سانترال تحت شبکه KX-TDE200

این دستگاه، یکی از سانترال‌های محبوب و یک‌پارچه پاناسونیک محسوب می‌شود. TDE200 علاوه بر پشتیبانی از تلفن‌های آنالوگ و دیجیتال، به صورت کامل از تکنولوژی VoIP و پروتکل SIP نیز پشتیبانی می‌کند. این سانترال برای مراکزی که بین 50 تا 100 نفر کارمند دارند، یک انتخاب عالی و بسیار بهینه به شمار می‌رود.

 

مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه سانترال تحت شبکه عبارتند از:

  1. پشتیبانی از حداکثر 120 پورت داخلی
  2. پشتیبانی از حداکثر 128 پورت خط شهری
  3. پشتیبانی از حداکثر 128 پورت داخلی VoIP
  4. دارای 11 اسلات قرارگیری کارت‌های توسعه
  5. پشتیبانی از کانال‌های دیزا برای راه‌اندازی اپراتور گویا

در مجموع می‌توان ادعا کرد که TDE200 یک انتخاب حرفه‌ای و قدرتمند، برای مجموعه‌های کاری مختلف به شمار می‌رود.

 

دستگاه سانترال تحت شبکه KX-TDE600

این سانترال نیز یک انتخاب فوق‌العاده برای مراکز تجاری، ادارت سازمان‌های بزرگ محسوب می‌شود. TDE600 در بالاترین ظرفیت خود می‌تواند از 640 پورت خط شهری، 1120 پورت داخلی و 128 پورت تحت شبکه VoIP پشتیبانی نماید. البته برای رسیدن این دستگاه به حداکثر ظرفیت، باید شلف‌های توسعه KX-TDE620 را به صورت جداگانه خریداری کرده و در کنار آن نصب نمایید.

 

مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های سانترال حرفه‌ای KX-TDE620 عبارتند از:

  1. ایده آل برای 100 تا 1000 کاربر
  2. پشتیبانی کامل از تکنولوژی VoIP و پروتکل SIP
  3. پشتیبانی از کانال دیزا برای راه‌اندازی اپراتور گویا
  4. امکان برقراری تماس بین شعبه‌های مختلف
  5. ایجاد تماس‌های کنفرانسی صوتی و تصویر

سانترال TDE600 دارای خصوصیاتی با کارایی بالا و استفاده راحت از قبیل کارکرد بیسیم، صندوق پست صوتی و  CTI است.

 

کلام پایانی

همان‌طور که بررسی شد، برای دسترسی به خطوط داخلی شرکت در منزل، باید مرکز تلفن مجموعه کاری شما به صورت تحت شبکه راه‌اندازی شده باشد. در این شرایط، می‌توانید از قابلیت‌های فراوان تکنولوژی VoIP استفاده کرده و به وسیله تلفن همراه یا رایانه‌های شخصی، به خطوط شهری و داخلی شرکت دسترسی داشته باشید.

 

در ادامه نیز با بررسی انواع سانترال‌های تحت شبکه پاناسونیک، شما را با مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه‌های محبوب آشنا کردیم. در پایان توصیه می‌کنیم برای نصب و راه‌اندازی انواع مراکز تلفن IP تنها به نمایندگی‌های معتبر و مجاز شرکت پاناسونیک اعتماد کنید.

 

ارسال نظر