آخرین اخبار فرهنگیان/ تبدیل وضعیت معلمان سال ۹۱ تا ۹۹-راهبرد معاصر

آخرین اخبار فرهنگیان/ تبدیل وضعیت معلمان سال ۹۱ تا ۹۹

آخرین اخبار فرهنگیان درباره برنامه کمیسیون آموزش مجلس برای تبدیل وضعیت معلمان سال 91 تا 99 است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 15
کد خبر: ۹۱۷۲۹

به گزارش راهبرد معاصر بر اساس آخرین اخبار فرهنگیان از مجلس کمیسیون اموزش می خواهد معلمان وارد شده طی سال های 91 تا 99 را تعیین تکلیف کند. این تصمیم به این دلیل است که از سال 91 به بعد قانون استخدامی وجود نداشته است. به گفته مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش قانون برای استخدام معلمان حق التدریسی، خرید خدمات، پیش دبستانی و نهضتی تا ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۱ تعیین تکلیف کرده است. به همین دلیل برای معلمان پس از این سال با تدوین دستورالعمل، تعیین تکلیف به صورت قانونمند انجام خواهد شد. حدود ۲۵۳ نفر از معلمان از تعیین تکلیف جا مانده‌اند. در حقیقت تجمیع این تعداد از معلمان همراه با ۷۰۰ نفر معلم قرآنی، مهرآفرین، جاماندگان و... که کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجوز تعیین تکلیفشان را داد، بررسی می‌شود. اگر آموزش و پرورش چنین پیشنهادی را نپذیرد، ۲۵۳ نفر معلم یاد شده مشمول ماده ۲۸ خواهند شد.

 

آخرین اخبار فرهنگیان

 

جزئیات تبدیل وضعیت معلمان سال ۹۱ تا ۹۹

مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قانون برای استخدام معلمان حق التدریسی، خرید خدمات، پیش دبستانی و نهضتی تا ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۱ تعیین تکلیف کرده است، گفت: کمیسیون آموزش می‌خواهد معلمان وارد شده از سال ۹۱ تا ۹۹ را تعیین تکلیف کند؛ چراکه قانون استخدامی برای سال ۹۱ به بعد وجود ندارد. بر این اساس با تدوین دستورالعمل، تعیین تکلیف به صورت قانونمند انجام خواهد شد. وی ادامه داد: حدود ۲۵۳ نفر از معلمان از تعیین تکلیف جا مانده‌اند که پس از تاریخ ۲۶ مهر ماه ۹۱ تا پایان همان سال یعنی از آبان ماه به بعد وارد این حوزه آموزش و پرورش شده بودند؛ در کمیسیون آموزش و تحقیقات طرحی را آماده می‌کنیم که این تعداد هم وارد همان گروه‌های پیشین شوند و تعیین تکلیفشان صورت بگیرد. رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: قرار شده با آقای احمدی لاشکی معاون حقوقی آموزش و پرورش صحبت کنیم و بررسی شود آیا این ۲۵۳ نفر را می‌توان با معلمان قرآنی هم تاریخ کنند یا نه. در حقیقت تجمیع این تعداد از معلمان همراه با ۷۰۰ نفر معلم قرآنی، مهرآفرین، جاماندگان و... که کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجوز تعیین تکلیفشان را داد، بررسی می‌شود. اگر آموزش و پرورش چنین پیشنهادی را نپذیرد، ۲۵۳ نفر معلم یاد شده مشمول ماده ۲۸ خواهند شد. این نماینده یادآور شد: بر این اساس هر ساله و بر مبنای ردیف بودجه سازمان امور اداری و استخدامی، تعدادی از افراد وارد وزارت آموزش و پرورش می شوند که امسال، با ۲۵ هزار نفری که جذب آموزش و پرورش می‌کنند، تقریباً تعیین تکلیف معلمان تا همان تاریخ مذکور در سال ۹۱ انجام خواهد شد.

 

تبدیل وضعیت معلمان

 

جزئیات تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس

مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در فروردین 1400 اطلاعیه مربوط به تبدیل وضعیت ۳۰ هزار نفر از مشمولان قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران را اعلام کرد. در اجرای قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی وزارت آموزش‌وپرورش، مصوب ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط (الحاقات بعدی)، مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری اطلاعیه مربوط به مشمولان قانون مذکور که به استناد مجوز شماره ۳۸۹۲۶۰ به تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور برای تبدیل وضعیت ۳۰ هزار نفر از مشمولان که از سوی ادارات کل آموزش ‌و پرورش استان‌ها جهت گذراندن دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی معرفی‌شده‌اند، را اعلام کرد.

 

اخبار معلمان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار