ببینید/فرمانده کل سپاه خطاب به صهیونیست‌ها: اگر در یک لحظه ۶۰۰ موشک روی سرتان بریزیم چه کار خواهید کرد؟  معاون وزیر امور خارجه: در مذاکرات هسته‌ای، ایران فقط اقدامات اطمینان‌ساز می‌پذیرد سیاری: خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند هلندی نامدار در کادر استقلال این خوراکی مقوی کلسترول را کنترل می‌کند دورتموند، لورکوزن را چپ و راست کرد! آتش‌سوزی در مغازه تعویض روغنی اندرزگو/ آتش به نمای ساختمان مجاور هم سرایت کرد حقوق جدید دانشگاه آزاد اعلام شد/ میانگین دریافتی کارکنان به ۳۱ میلیون تومان می‌رسد ویدیو/ نخستین اخبار دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا آخرین وضعیت پرداخت کالابرگ الکترونیکی/ اعتبار دهک‌های مختلف چقدر است؟ چگونه آب گشنیز به رشد مو و بهبود کیفیت آن کمک می‌کند؟ اسطوره میلان و هلند با پیشنهاد استقلالی‌ها موافقت کرد جزئیات جدید از حادثه سقوط ۷ نفر به چاه در کوهدشت + اسامی سفر مهم عراقچی به ریاض/ پیام ایران به عربستان در آستانه مذاکرات هسته‌ای سی‌ان‌ان: تیم فنی آمریکا در مذاکرات یکشنبه عمان حضور ندارد

نحوه پیگیری مدارک گمشده

همواره اینگونه اعلام شده که اگر فردی مدرکی از دیگران پیدا کند باید حتما آن را در صندوق پستی انداخته یا به یکی از دفاتر پستی تحویل دهد اما برای فردی که مدارک خود را گم کرده پیگیری مدارک گمشده چگونه است؟
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 22
کد خبر: ۹۱۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ شرکت پست چند سالی است با طراحی سامانه‌ای به نام «پست یافته» شرایطی ایجاد کرده تا افراد بتوانند با مراجعه به سایت این شرکت به پیگیری وضعیت مدارک مفقود شده خود بپردازند.

 

براین اساس فرد با ورود به سایت شرکت پست و قسمت پست یافته با وارد کردن نام، نام خانوادگی و نام پدر خود می تواند مطلع شود آیا مدارکش به دفاتر پستی تحویل داده شده یا خیر؟

 

بنا بر امکاناتی که این سایت در اختیار کاربران قرار می دهد، برخی مدارک را از طریق این سایت می توان جست‌وجو کرد که این موارد عبارتند از: شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه، کارت های نظامی، کارت ملی، اسناد مالکیت، عقدنامه، وصیت نامه، دفترچه بیمه، مدارک بانکی، کارت‌های اعتباری بانکی، کارت دانشجویی و مدارک تحصیلی، کارت بیمه وسایط نقلیه، سند، معاینه فنی و سایر مدارک خودرو، پروانه‌ها و گواهی‌ها، لوازم خانگی، انواع چک، طلا، جواهر و اشیا قیمتی، انواع کیف، انواع کارت شناسایی، اوراق سهام و کارت هوشمند سوخت.

 

در صورتی که در میان مدارک شما مدرکی مفقود شده باشد با یک جست‌وجوی ساده در صورتی که مدرک مربوطه به دفاتر پستی تحویل داده شده باشد به شما اعلام شده و حتی تاریخ تحویل آن هم اعلام می شود.

 

بر اساس اعلام شرکت پست برای دریافت مدارک مربوطه لازم است فرد به نزدیکترین دفتر پستی محل سکونت خود مراجعه کند.

 

روابط عمومی شرکت پست در این باره اعلام کرده بود: نکته مهمی که باید در این زمینه مدنظر داشت آنکه کلیه مدارک پیدا شده تنها تا شش ماه در اداره پست باقی می مانند و پس از این مدت امحاء خواهند شد بر این اساس لازم است افراد در همین مدت برای دریافت مدارک مربوطه اقدام کنند.

 

اما پس از مراجعه به دفاتر پستی ممکن است دو حالت پیش بیاید: اول آنکه مدارک فرد به طور اتفاقی به همان دفتر تحویل داده شده باشد که دراین صورت فرد می تواند با پرداخت مبلغی مدارک خود را دریافت کند.

 

در حالت دوم، مدارک فرد در آن دفتر نیست اما فرد می تواند با پرداخت مبلغی و پر کردن یک فرم آدرس محل سکونت خود را اعلام کند تا از طریق پست مدارک مربوطه برای او ارسال شود.

 

البته در صورتی که مدارک گمشده بیش از یک مورد باشد و به عنوان مثال کیفی حاوی چند کارت پیدا شده باشد فرد ملزم است به ازای دریافت هر یک از مدارک دیگر مبلغی بیش از ۱۰۰۰ تومان نیز پرداخت کند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سکینه مقتدایی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
0
گواهینامه
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار