خبر مهم برای مشمولان کالابرگ/ کدام خانوار‌ها در اولویت افزایش اعتبار هستند؟ پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در ماه‌های آینده/ موج جدید گرانی در راه است؟ تغییر مهم در واریز یارانه نقدی/ این گروه یارانه دریافت نمی‌کنند اعلام محدودیت‌های عملیاتی فرودگاه‌های کشور همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب از 13 تا 17 تیر ابزار جدید محاسبه مستمری رونمایی شد / متناسب‌سازی بازنشستگان چقدر است؟ قیمت نفت امروز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵/ دلار در این کانال مهم قیمتی جابه‌جا شد + جدول پیش‌بینی دویچه‌بانک درباره قیمت طلا/ مسیر طلا کجاست؟ آخرین وضعیت اختلال بانکی/ چه زمانی همه خدمات به حالت عادی بازمی‌گردد؟ قیمت‌های عجیب میوه در بازار/ گیلاس، زردآلو، هلو و موز چند؟ رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها

شریعتی: خاموشی‌ها حاصل چند سال کم‌کاری وزارت نیروست

شریعتی: خاموشی‌ها حاصل چند سال کم‌کاری وزارت نیروست عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: عدم افزایش ظرفیت تولید برق اصلی‌ترین دلیل رسیدن به وضعیت موجود است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۱۴ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 05
کد خبر: ۹۴۳۱۳

به گزارش راهبرد معاصر مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد به قطعی مکرر برق در سراسر کشور که مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده است، گفت: عدم افزایش ظرفیت تولید، اصلی‌ترین دلیل رسیدن به وضعیت موجود است اما مدیریت «بار مصرف» در صنایع پرمصرف ازجمله اقداماتی است که می‌توان در کوتاه مدت برای کاهش خاموشی‌ها انجام داد.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت نیرو باید مطابق برنامه تا به امروز ۲۰ میلیون کنتور هوشمند با هدف کنترل دقیق مصرف نصب می‌کرد اما اکنون این عدد زیر یک میلیون است لذا این کم کاری، ظرفیت مدیریت هوشمند را از ما گرفته است.

 

وی اظهار داشت: میوه تلخ امروز حاصل چندین سال کم کاری در حوزه مدیریت شبکه، عدم افزایش شبکه تولید و عدم اصلاح نظام تعرفه‌ها در حوزه جرایم سنگین برای پرمصرف‌ها است.

 

شریعتی توضیح داد: اگرچه اکنون در زمان اوج مصرف نمی‌توان اقدام ضربتی برای جلوگیری از خاموشی‌ها انجام داد اما اگر ظرفیتی برای واردات وجود دارد باید فعال شود یا حداقل زمان خاموشی‌ها را به درستی به مردم اعلام کرد چراکه اطلاع‌رسانی درست حداقل وظیفه است، همچنین وزارت نیرو به زمان اعلام شده پایبند باشد.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه مسئله این است که مسئولان هشدارها را جدی نگرفتند، اظهار کرد: مطابق پیش‌بینی‌های آن‌ها استفاده از برق در پیک مصرف سال جاری از۵۷ تا ۵۸ هزار مگاوات بیشتر نخواهد شد اما اکنون خود اعلام کردند؛ ۶۵ هزار مگاوات مصرف را رد کرده‌ایم!

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان فعلی وزارت نیرو باید نسبت به تبعات قطعی‌های مکرر برق در جامعه پاسخگو باشند، گفت: به یقین نمایندگان این موضوع را حتی درصورت پایان دولت دنبال خواهد کرد و آن‌ها باید پاسخگو باشند./خانه ملت

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار