فهرست جدید شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد کرونایی+ فیلم-راهبرد معاصر

فهرست جدید شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد کرونایی+ فیلم

فهرست جدید شهرهای قرمز ، نارنجی و زرد کرونایی منتشر شد. اکنون 169 شهرستان در وضعیت قرار دارند، 166 شهرستان در وضعیت نارنجی و 113 شهرستان در وضعیت زرد هستند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۸ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 19
کد خبر: ۹۵۹۲۹

به گزارش راهبرد معاصر،از دیروز تا امروز ۲۸ تیر ماه، ۲۵ هزارو ۴۴۱ بیمار جدید مبتلا به کوید ۱۹ در کشور شناسی شده است و ۷۴۰ نفر از آن‌ها بستری شدند. افزایش چشمگیر تعداد مبتلا‌ها و فوتی‌های کرونا، تعداد شهر‌های در وضعیت قرمز را به ۱۶۹ شهرستان رسانده است. برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ پایتخت رکورد تازه‌ای در دوره پاندمی ویروس دلتا به ثبت رساند. افزایش شاخص‌های همه گیری در ۴۸ ساعت گذشته حکایت از این دارد در پیک پنجم فراز و فرود‌های بسیاری داریم. عمل به توصیه‌های بهداشتی به زیر ۴۸ درصد رسیده است و تعداد بیماران سرپایی رو به افزایش است.

فهرست جدید شهر های قرمز ، نارنجی و زرد کرونایی


مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۴۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و دو هزار و ۷۴۰ نفر از آن‌ها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۴۸ هزار و ۷۰۴ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۱۵۲ هزار و ۶۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.
چهار هزار و ۳۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۲۵ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۴۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
اکنون ۱۶۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
 
 

مراکز واکسیناسیون استان تهران تعطیل نخواهد بود

 

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران: مراکز بهداشتی و درمانی و واکسیناسیون استان تهران مشمول تعطیلی شش روزه در این استان نیستند.
به گزارش خبرنگار سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علیرضا زالی ظهر در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که انجام شد، مراکز بهداشتی و درمانی به ویژه مراکز مرتبط با واکسیناسیون کرونا مشمول تعطیلی نیستند، بنابراین در روز‌های آتی فرآیند واکسیناسیون افراد دچار وقفه نخواهد شد.

وی گفت: دلیل این عدم تعطیلی تیز این است، که افراد بر اساس برنامه از پیش تعیین شده و پیامک‌های ارسالی مراجعه خواهند کرد و نباید این مراکز تعطیل باشند.
 
فهرست جدید شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد کرونایی+ فیلم
 

تعطیلی  6 روزه تهران و البرز

 
ربیعی سخنگوی دولت گفت که تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه‌شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال خبرگزاری تسنیم مبنی بر اینکه "آیا درباره تعطیلی سه‌روزه تهران و کرج تصمیم گرفته شده است یا خیر؟ " اعلام کرد: بنابر پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهور تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه‌شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

وی افزود: بنابر این مصوبه، تردد از این استان‌ها ممنوع است و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیر‌ها بازگردانده خواهد شد.

ربیعی خاطرنشان کرد: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهر‌های قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها ادامه دارد و براساس وضعیت شهر‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| افزایش ۳۵درصدی موارد بستری/ ثبت رکورد‌های تازه در پایتخت

 
 
درحالی که اوایل هفته آمار‌ها شرایط بهتری نسبت به گذشته را نشان می‌دادند انتشار آمار‌های رسمی همه‌گیری در پیک پنجم روز گذشته همه را شوکه کرد به‌خصوص اینکه برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ پایتخت رکورد تازه‌ای در دوره پاندمی با ویروس دلتا ثبت کرد.

بررسی آمار‌های رسمی در زمینه همه‌گیری کرونا نشان می‌دهد روند صعودی شاخص‌های مختلف نسبت به هفته گذشته دوباره سرعت گرفته است و در همین زمینه برخی از کلان‌شهر‌ها از جمله تهران رکورد‌های تازه‌ای را همان‌طور که قبلاً کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند ثبت کرده‌اند، به‌عنوان مثال علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران روز گذشته اعلام کرد: مجموع بیماران بستری کرونایی در تهران برای اولین بار از مرز ۷۶۴۰ نفر گذشت.
 
 
فهرست جدید شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد کرونایی+ فیلم

این اظهار نظر درحالی مطرح شده است که تأیید فعالیت ویروس دلتا در سراسر ایران با قدرت سرایت و بیماری‌زایی بالا عاملی در بروز نگرانی نه‌تن‌ها میان هموطنان بلکه مسئولان مربوطه نیز بوده است و دائم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هموطنان برای مدیریت کم‌هزینه پیک پنجم هشدار داده‌اند.

نکته نگران‌کننده‌تر اینجاست که در همین دوره که اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعیین‌کننده است می‌بینیم بررسی‌های رسمی نشان می‌دهد میزان رعایت پروتکل‌ها میان هموطنان به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است و کارشناسان در این زمینه معتقدند به‌دلیل طولانی شدن پیک چهارم در واقع بیماری کرونا برای مردم عادی شده و بسیاری را نسبت به خطرات موجود بی‌تفاوت کرده است.

در این زمینه معاون وزیر بهداشت رسماً اعلام کرد: کاهش میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی در کشور در زمان حاضر در طول ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده و هم‌اکنون به ۴۸ درصد رسیده است و استان‌های گیلان، البرز، یزد، کرمان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان دارای پایین‌ترین میزان عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور هستند.

سیما لاری در ادامه تأکید کرد: امیدواریم با همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی در اعمال محدودیت‌ها و تقویت همکاری مردم کشورمان با پرسنل نظام سلامت در عمل به توصیه‌های مؤکد بهداشتی شاهد توقف روند رو به رشد بیماری در کشور باشیم.

لاری درباره شرایط همه‌گیری پیک‌پنجم نیز افزود: در هفته‌ای که گذشت تعداد بیماران سرپایی کرونا مثبت در کشور با افزایش حدود ۲۵ درصدی مواجه بوده است. همچنین در این هفته با افزایش حدود ۳۵ درصدی در تعداد بیماران بستری مثبت و افزایش ۱۸.۵ درصدی در تعداد بیماران فوت‌شده کووید ۱۹ مواجه بودیم.

وی ادامه داد: در همین دوره زمانی استان‌های ایلام، کرمان، یزد، مازندران و هرمزگان به‌ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد بستری مثبت در کشور بودند.

معاون وزیر بهداشت گفت: همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان و البرز به‌ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹ بودند.

موج پنجم نگران‌کننده‌تر از پیک قبلی

در همین زمینه کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به آغاز ثبت رکورد‌های تازه پیک پنجم با ویروس دلتا معتقدند: افزایش شاخص‌های همه‌گیری در ۴۸ ساعت گذشته حکایت از این دارند که در پیک پنجم احتمالاً فراز و فرود‌های بسیاری داریم که این امواج سینوسی می‌توانند در نهایت روند کلی را مشخص کنند؛ اما نکته اینجاست که نوع ویروس دلتا و کاهش سطح توجه مردم به پروتکل‌ها می‌تواند نهایتاً مشکلات را گسترده و مدیریت را بسیار سخت‌تر از گذشته کند.

این گروه تأکید دارند: با درنظر گرفتن اینکه در بخش واکسیناسیون ضعیف عمل شده است، به‌نظر می‌رسد خیز پنجم از نظر دامنه، سرعت، شتاب و میزان درگیری نسبت به چهار خیز قبلی به‌شدت نگران‌کننده باشد و مشکلات بسیار بیشتری به نظام بهداشت و درمان ایران تحمیل کند که برای جلوگیری از شکل‌گیری این بحران باید از همین امروز برنامه جدی داشته باشیم و هموطنان نیز مثل پیک اول همراه مسئولان باشند و از عادی‌انگاری جداً خودداری کنند.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده