«سورپرایز روحانی» چگونه خانه‌نشین شد؟-راهبرد معاصر

«سورپرایز روحانی» چگونه خانه‌نشین شد؟

شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی از سمت خود استعفا داد.این در حالیست که شایعاتی پیرامون تداوم همکاری او با دولت با عنوان «استاندار خرسان رضوی» مطرح شده بود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 26
کد خبر: ۹۷۲

به گزارش "راهبرد معاصر"؛شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروند با انتشار متنی در کانال تلگرامی خود با عنوان «به پایان آمد این دفتر؛ حکایت همچنان باقیست» به دلیل بازنشسته بودن طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگاناستعفا و برای همیشه با دولت تدبیر و امید خداحافظی کرد.


نگاهی به متن یادداشت خداحافظی وی نشان از بی مهری در دولت دارد آنجا که مولاوردی پس از توضیح در مورد تفاسیر مختلف قانون منع بکارگیری بازنشستگان آورده است: «با منع مشارکت سیاسی که نقض بدیهی‌ترین حق انسانی محسوب می‌شود، پرونده فعالیت سیاسی بازخریدها، بویژه بدون توجه به شرایط خاص انجام آن، برای همیشه بسته می‌شود که البته در همراهی با تفسیر اخیر و تقویت آن،معاونت حقوقی رییس جمهور و امور اداری و استخدامی نیز گوی سبقت را از یکدیگر ربوده و بر این رویه غلط که پایه های آن از مجلس نهم گذاشته شد و برنامه آن مجلس برای گرفتن سرعت دولت یازدهم و مشغول کردن آن دولت بود، مهر تایید زدند.


خروج تلگرامی مولاوردی دارای وجوه مبهمی بود. وی پس از انتشار استعفانامه خود در کانال تلگرامی‌اش، اقدام به انتشار نامه موافقت حسن روحانی با استعفایش کرد.نامه‌ای که از سوی رئیس جمهور با فقدان سلام مواجه بود.



سورپرایز روحانی به جای «استانداری خراسان رضوی»به خانه رفت

هفته گذشته بود که خبری به سرعت محافل رسانه‌ای را به خود متوجه کرد «شهیندخت مولاوردی گزینه اصلی اصلاح طلبان برای استانداری خراسان رضوی است» . مطالب زیادی در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی در این باره دست به دست شد و حتی روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد، این موضوع را با عنوان «سورپرایز روحانی» تیتر یک روزنامه‌اش کرد.


مولاوردی ابتدا درباره کاندیداتوری‌اش برای استاندار خراسان رضوی گفت: رسماچنین پیشنهادی به من نشده و خودم هم کمترین تمایلی به این مسئولیت ندارم.اگر قرار بر تداوم همکاری‌ام در دولت باشد کار در حوزه های مرتبط با زنان و حقوق شهروندی در اولویت است.اماتنها چند روز پس از مصاحبه اولیهوی درمصاحبه‌ای دیگربا تغییر۱۸۰درجه ای مواضع قبلی خود عنوان کرد:درباره استاندار شدنم با من صحبت شده است.برای استاندار شدن معرفی شدم و صحبت ها و پیشنهاداتی مطرح شده تا ببینیم، چی پیش می‌آید.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده