عراقچی: گروسی به فشار‌های غیرموجه برخی کشور‌ها وقعی ننهد ادعای رسانه ایتالیایی: استقلال با پیشنهاد ۴ میلیون یورویی به‌دنبال استراماچونی است حزب‌الله: در زمان و مکان مناسب پاسخ اسرائیل را می‌دهیم سانحه تصادف برای نایب قهرمان کشتی المپیک جزییات دستگیری سرشبکه قاچاق سوخت در هرمزگان نتیجه برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام شد جزئیات کشف بزرگ‌ترین زمین‌خواری ایران به مساحت هزار هکتار اطلاعیه باشگاه استقلال در خصوص اظهارات اخیر موسیمانه رئیس جمهور مصر: در ظلم کوچاندن ملت فلسطین مشارکت نخواهیم کرد مجمع تشخیص با پرداخت کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولت موافقت کرد استارلینک برای آیفون فعال شد مبلغ عیدی کارمندان دولت ۱۴۰۴ مشخص شد معاون وزیر کشور: ۲ میلیون مهاجر غیرقانونی افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند تیراندازی یکی از اراذل و اوباش سابقه دار هنگام تردد با خودرو شخصی و زخمی شدن یک شهروند کفاشیان و عزیزی‌خادم در انتخابات فدراسیون فوتبال ردصلاحیت شدند

خبر بد برای متقاضیان فروش فوری و پیش فروش خودرو

نعمت بخش با اشاره به چرایی برگزار نشدن طرح های فروش فوق العاده 2 خودروساز در کشور، گفت: متاسفانه قیمت گذاری دستوری مشکلات زیادی برای خودروسازان کشور ایجاد کرد که باعث شد آنها زیان زیادی کنند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 02
کد خبر: ۹۷۴۱۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ خودروسازان اکنون تنها اجازه دارند طرح‌های پیش فروش را اجرا کنند و اجازه اجرایی شدن طرح‌های فروش فوق العاده را ندارند.

 

دبیر انجمن خودروسازان گفت: اکنون خودروسازان در حال تحویل خودروهایی هستند که در گذشته پیش فروش کرده بودند و طبق مصوبه تا زمانی که معوقاتشان را به صفر نرسانند اجازه ندارند طرح های فروش فوق العاده اجرا کنند.

 

نعمت بخش تشریح کرد: اکنون تنها اجازه دارند طرح های پیش فروش را اجرا کنند و اجازه اجرایی شدن طرح های فروش فوق العاده را ندارند. از طرفی برخی مشکلات وجود دارد که خودروسازان نمی توانند خودروهای خود را تجاری کنند و مشکلات کمبود تراشه بر آن نیز تاثیرات منفی گذاشته است.

 

با تاکید بر اینکه تا زمانی که قیمت گذاری برای خودرو دستوری است، بازار درست نمی شود، گفت: تنها راه برای تک نرخی شدن خودرو، آزادسازی قیمت هاست و راهکاری جز این نمی تواند جلوی زیان خودروسازان را بگیرد. زمانی که مواد اولیه این صنعت به طور مستمر افزایشی است خودروسازان جز اصلاح منطقی قیمت، راهکاری برای تامین هزینه ها و جلوگیری از زیان ندارند.

 

دبیر انجمن خودروسازان گفت: یکی دیگر از راه ها برای جلوگیری رکود، فعال کردن لیزینگ هاست که باعث می شود قدرت خرید خودروسازان افزایش یابد اکنون خرید متقاضیان اُفت کرده و با افزایش قیمت و آزادسازی قیمت مسلما رکود بیشتر خواهد شد.

 

نعمت بخش گفت: باید خودرو در حاشیه بازار به فروش رود، اکنون 100 میلیون اختلاف قیمت بین نرخ کارخانه و حاشیه بازار وجود دارد که این تنها به دلیل قیمت گذاری دستوری است. با برداشتن قیمت گذاری دستوری این بازار آشفته سر و سامان پیدا می کند./تحریریه

 

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار