نتیجه کشتی امیرحسین زارع فینال جام جهانی کشتی + فیلم-راهبرد معاصر
کسب مدال طلا امیر حسین زارع

نتیجه کشتی امیرحسین زارع فینال جام جهانی کشتی + فیلم

نتیجه کشتی امیرحسین زارع در فینال جام جهانی کشتی به نفع زارع تمام شد و به مدال طلا دست یافت.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۳ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 03
کد خبر: ۱۰۴۳۶۰

به گزارش راهبرد معاصر نتیجه کشتی امیرحسین زارع در فینال جام جهانی کشتی به نفع زارع تمام شد و این کشتی گیر توانست حریف گرجستانی و قهرمان المپیک را شکست دهد و به مدال طلا جهان در وزن 125 کیلو گرم دست پیدا کند. مدال طلای او دومین مدال طلای تیم کشتی ایران در این جام بود. پیش از او حسن یزدانی در برابر تیلور آمریکایی به پیروزی دست یافت و توانست به مدال طلا برسد. 

 

 
 

نتیجه کشتی امیرحسین زارع

 

نتیجه کشتی امیرحسین زارع

در بازی فینال سنگین‌ وزنِ مسابقات جهانی کشتی آزاد (وزن 125 کیلوگرم )، امیرحسین زارع با نتیجه ۹ بر ۲ حریف گرجستانی خود را شکست داد و دومین طلای ایران را کسب کرد.

بعد از آنکه حسن یزدانی موفق شد در فینال وزن 86 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان از سد سنگین دیوید تیلور آمریکایی بگذرد، امیرحسین زارع فینال وزن 125 کیلوگرم را در حالی مقابل گنو پتریاشویلی برگزار کرد که هشت هفته پیش در توکیو مغلوب این حریف شده بود.

این بار دو کشتی‌گیر در فینال مسابقات جهانی برابر هم قرار گرفتند که زارع همانطور که پیش از مسابقات هم گفته بود، اشتباهات گذشته را تکرار نکرد و این اجازه را به پتریاشویلی قهرمان گرجستانی نداد که با زیرکی او را خسته کرده و امتیاز بگیرد.

قهرمان 21 ساله آملی که دو ماه قبل در توکیو به مدال برنز رسیده بود، در این کشتی با نتیجه 9 بر 2 بر گنو پتریاشویلی غلبه کرد تا انتقام سختی از این کشتی‌گیر بگیرد.

پیش از این هر چهار نماینده کشتی ایران در روز دوم مسابقات به فینال رسیده بودند. علیرضا سرلک در 57 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در 65 کیلوگرم، محمد نخودی در 79 کیلوگرم و کامران قاسمپور در 92 کیلوگرم فردا شب برای کسب مدال طلا مقابل حریفان روس و آمریکایی قرار خواهند گرفت.

 

 

زارع و پتریاشویلی در فینال جام جهانی کشتی

در 4 وزن اول می توان امیرحسین زارع را ستاره کشتی ایران دانست. این پسر 20 ساله آملی که دو ماه قبل برنز المپیک را از آن خود کرد، با اینکه با قرعه سختی برخورد کرده بود، حتی بدون اینکه یک امتیاز هم به حریفانش بدهد، برای اولین بار به فینال مسابقات جهانی صعود کرد.  این پدیده کشتی ایران در وزن 125 کیلوگرم ابتدا به مصاف دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس رفت و 6 بر صفر او را مغلوب کرد.

با اینکه پیش بینی می شد مبارزه دوم زارع سخت تر باشد؛ او توانست با نتیجه 10 بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو بردارد و راهی مرحله نیمه نهایی شود. شاهکار امیرحسین در این مرحله بود که برابر طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه قرار گرفت. او با همان سبک هجومی کشتی گرفت و داوران را مجبور کرد که دو بار به کشتی گیر ترکیه ای اخطار بدهند و دو امتیاز به او برسد.

حملات بی هدف طاها آکگول در لحظات پایانی هم با عکس العمل خوب زارع همراه شد تا او دو امتیاز را با خاک کردن حریفش بگیرد و 4 بر صفر برنده مبارزه شود. امیرحسین زارع در اولین تجربه جهانی خود فردا شب باید در فینال مسابقات به مصاف گنو پتریاشویلی دارنده مدال های طلای جهان و نقره المپیک از گرجستان برود. زارع دو ماه قبل در نیمه نهایی المپیک توکیو مقابل این کشتی گیر شکست خورد و حالا وقت انتقام فرا رسیده است.

 

کشتی امیرحسین زارع

 

بیوگرافی امیرحسین زارع کشتی گیر

امیرحسین زارع کشتی گیر حرفه ای و ملی پوش اهل آمل بوده و متولد ۲۷ دی ماه ۱۳۷۹ میباشد .او خیلی زود توانست مقام ها و افتخارات زیادی را در آسیا و جهان به دست آورد.

شروع فعالیت

امیرحسین زارع فعالیت ورزشی خود را در دوران کودکی آغاز کرد و علاقه بسیار زیاد به ورزش باستانی و زورخانه ای داشت زمانی که نوجوان بود در کلاسهای کشتی ثبت نام کرد و موفق شد که تکنیکهای این ورزش را به خوبی بیاموزد.در سال ۱۳۹۷ موفق شد که در مسابقات استانی به رتبه اول دست یابد و به مسابقات کشوری برود او در مسابقات کشوری هم مدال طلا به دست آورد و به تیم ملی کشتی آزاد کشورمان دعوت شده در مسابقات آسیایی تاشکند حضور یافت و مدال طلا کسب کرد.

 

امیرحسین زارع

 

خانواده

امیرحسین زارع یک خواهر از خودش بزرگتر دارد و در یک خانواده ورزشی بزرگ شده عمویش از بنیانگذاران ورزش باستانی شهر آمل میباشد پدرش نیز در ورزش زورخانه‌ای فعالیت دارد

او می گوید زمان نوجوانی و مدرسه در حالی که بسیاری از دانش آموزان علاقه زیادی به فوتبال داشتند اما او به کشتی علاقه مند بود و سعی می کرد به سراغ کشتی برود

 

افتخارات امیرحسین زارع

در سال ۱۳۹۷ تیم ملی کشتی آزاد دعوت شد و توانست در مسابقات تاشکند مدال طلا به دست آورد و سهمیه المپیک جوانان آرژانتین را نیز کسب کند.اما مهمترین مدال طلای خود در سال ۲۰۱۹ به دست آمد و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در فینال حریف روسیه را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و مدال طلا را به دست آورد و نامش به سر زبان ها افتاد که در المپیک ۲۰۲۰ توانست که مدال برنز به دست آورد.امیرحسین زارع در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در کشور نوروز برگزار شد موفق و حریفان خود را شکست دهد و به فینال راه پیدا کند

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده