ابهام در چگونگی اجرای رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ با رشد صفر درصدی اعتبار-راهبرد معاصر

ابهام در چگونگی اجرای رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ با رشد صفر درصدی اعتبار

با افزایش سالیانه حقوق معلمان و به تبع آن افزایش فوق‌العاده رتبه‌بندی، اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان به هیچ عنوان کفایت پوشش رتبه‌بندی را در همان حد سال ۱۴۰۰ نخواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 15
کد خبر: ۱۱۳۷۴۰

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الله بنیادی استاد دانشگاه فرهنگیان درباره اعتبار رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۱ اعتباری معادل ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی معلمان اختصاص داده شده که با فرض تخصیص ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ (۱۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان در نیمه دوم سال) این اعتبار در سال ۱۴۰۱ هیچ افزایشی ندارد.

وی افزود: با افزایش سالیانه حقوق معلمان و به تبع آن افزایش فوق‌العاده رتبه‌بندی، اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان به هیچ عنوان کفایت پوشش رتبه‌بندی را در همان حد سال ۱۴۰۰ نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه فرهنگیان گفت: همچنین با افزایش حقوق مربی پایه یک دانشگاه تهران میزان تفاوت تطبیق نیز افزایش خواهد یافت، علاوه بر این در سال ۱۴۰۱ جمعیت تحت پوشش افزایش می‏‌یابد و رتبه‌های معلمان مشمول نیز ارتقاء می‌یابد؛ لذا در نظر گرفتن ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت ثابت برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیشتر به یک شوخی بسیار تلخ می‌ماند که شاید در پس آن عدم اجرای رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۰ را بتوان متصور شد.

اداری‌ها مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند


امروز در جریان بررسی لایحه رتبه‌بندی در صحن علنی مجلس؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هدف ما از رتبه‌بندی این بوده که منزلت و جایگاه معلمان را در جامعه اسلامی و آموزش و پرورش ارتقاء دهیم، همچنین در بند ۲ ماده ۲ وقتی تعاریف و مفاهیم آمده حرف از معلمان زدیم و مشخص کرده معلمان چه کسانی هستند، گفت: در واقع این رتبه‌بندی فقط برای معلمان است یعنی بخش‌های اداری و خدماتی که برای ما عزیز هستند، در قانون خدمات کشوری مد نظر قرار می‌گیرند.

وی افزود: مطابق بند ۲ قانون صرفا کسانی می‌توانند شامل این قانون شوند که شغل آن‌ها معلمی باشد یعنی کسانی که سر کلاس می‌روند، در واقع یک مدیر هم باید سر کلاس برود و ۲۴ ساعت در هفته موظفی خود را داشته باشد و چنین فردی معلم می‌گوییم لذا نباید خلاف بند ۲ ماده ۲ عمل کنیم./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده