جزئیات تغییر حقوق معلمان با اجرای رتبه بندی-راهبرد معاصر

جزئیات تغییر حقوق معلمان با اجرای رتبه بندی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پس از تصویب رتبه بندی معلمان جزئیات تغییر حقوق فرهنگیان و معلمان را با اجرای رتبه بندی معلمان تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 20
کد خبر: ۱۱۴۴۱۶

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پس از تصویب رتبه بندی معلمان جزئیات تغییر حقوق فرهنگیان و معلمان را با اجرای رتبه بندی معلمان تشریح کرد.

 

میزان حقوق جدید معلمان

علیرضا منادی سفیدان با بایان اینکه نحوه درصدبندی معلمان به‌عنوان مهمترین عنصر نظام آموزش کشور با دو اتفاق خوب همراه بود؛ اولین مورد اتصال معلمان به آموزش عالی بود چرا که در آموزش و پرورش می‌کاریم و در آموزش عالی برداشت می‌کنیم گفت:

۵۳۸ هزار و ۲۴۸ معلم لیسانس، فوق‌دیپلم و دیپلم با متوسط دریافتی ۶ میلیون و ۸۶۳ هزار تومان، ۱۹۰ هزار و ۹۹ نفر فوق‌لیسانس با متوسط دریافتی ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۵ هزار و ۴۰۰ معلم نیز دکترا دارند و به‌طور متوسط نیز ۸ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

منادی اظهار کرد: ۹۹ درصد معلمان لیسانس و فوق‌لیسانس هستند که با اساتید دانشگاه یکسان نیستند چرا که آن‌ها کار تحقیقاتی می‌کنند لذا جایگاه علمی آن‌ها از حیث مدرک، مربی است و طبق قانون فاصله حقوق هم‌تراز‌ها در رسته‌های مختلف نباید بیش از ۲۰ درصد دریافتی آن‌ها باشد که مدرک ما در این امر حقوق ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مربی پایه‌یک دانشگاه تهران است.

وی اضافه کرد: چنانچه حقوق و فوق‌العاده‌های هریک از معلمان از هشتاد درصد مجموع حقوق و فوق‌العاده‌های هیئت علمی مربی پایه‌یک دانشگاه تهران کمتر باشد، مابه‌التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد و افزایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، تحت عنوان «فوق‌العاده رتبه‌بندی» و «تفاوت تطبیق» همه‌ساله متناسب با تغییرات حقوق و فوق‌العاده‌های هیئت علمی مربی پایه‌یک دانشگاه تهران محاسبه و مشمول کسور بازنشستگی نیز می‌شوند.

وی گفت: افزایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، از ۳۱ شهریور ماه سال جاری در سقف ۱۲۵ هزار میلیارد ریال پرداخت می‌شود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ منوط به پیش‌بینی بار مالی در قوانین بودجه سنواتی، به‌صورت کامل اعمال خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دانشگاه‌های دیگر این ارقام فرق می‌کند لذا اساس و پایه را دانشگاه تهران در نظر گرفتیم چرا که هیئت امنای دانشگاه تهران جزو هیئت دولت هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای معلمان با رتبه آموزشیارمعلم ۱۰ درصد، مربی‌معلم ۱۵ درصد، علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیارمعلم ۱۲ درصد، علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، دانشیارمعلم ۱۰ درصد، علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی و استادمعلم پنج درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار