فروش بار کامیون‌های برگشت خورده از اوکراین در روسیه-راهبرد معاصر

فروش بار کامیون‌های برگشت خورده از اوکراین در روسیه

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: محصولات کامیون‌های برگشت خورده از اوکراین در روسیه به فروش رفت.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 04
کد خبر: ۱۲۴۶۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، کامبیز میر کریمی گفت: تعداد کامیون‌های برگشت خورده از مرز اوکراین قبل از شروع جنگ که به سفارت ایران در روسیه اعلام شده، ۹ دستگاه است.

او می‌گوید: ۹ کامیون ایرانی که قبل از شروع جنگ بین اوکراین و روسیه در مسیر حرکت به سوی اوکراین بودند، در مرز این کشور متوقف شدند، اما با کمک‌ رایزن‌های بازرگانی ایران در مسکو این ۹ کامیون توانستند بارهایشان را در روسیه به فروش برسانند.

بعد از برگشت خوردن این ۹ کامیون و شروع رسمی جنگ دیگر هیچ کامیون ایرانی اجازه تردد به مقصد اوکراین از مرز روسیه را نخواهد داشت.

در هنگام برگشت خوردن کامیون‌ها از اوکراین نشستی بین اعضای اتاق ایران و روسیه برگزار شد که در این نشست آقای قرابایی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق مشترک ایران و روسیه گفته " تجار ما هنوز از گرفتاری بازگشت خوردن بار فلفل دلمه‌ای کمر راست نکرده بودند که این بار کامیون‌های آن‌ها در مرز اوکراین زمین‌گیر شدند. اگر این کامیون‌ها برگشت داده شوند با توجه به مسافت و معطلی‌های قابل پیش‌بینی عملاً جنازه بار به ایران خواهد رسید".

کنترل کیفی محصول در مراحل کشت و داشت، کشت قراردادی محصول برای روسیه، ارائه برگه آنالیز برای بار‌های صادراتی فعلی و شناسنامه‌دار کردن محصولات در سامانه سماک از دوره بعدی کشت از جمله مواردی است که مطرح شده تا میزان بازگشت محصولات کشاورزی کاهش یابد./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده