ترامپ: مکزیک قدرتمندانه توافق جدید را اجرا خواهد کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ترامپ: مکزیک قدرتمندانه توافق جدید را اجرا خواهد کرد

رئیس جمهور آمریکا ابراز اطمینان کرد که مکزیک توافقنامه مهاجرتی جدید را قدرتمندانه اجرا خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 09
کد خبر: ۱۳۰۵۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه پیش‌بینی کرد که مکزیک قدرتمندانه توافق جدید را اجرا خواهد کرد که تحت آن امنیت در مرزهای جنوبی خود با هدف جلوگیری مهاجرانی که به دنبال ورود به آمریکا هستند را افزایش دهد.

 

این توافق که روز جمعه و پس از سه روز مذاکره در واشنگتن حاصل شد تهدید ترامپ برای اعمال تعرفه 5 درصدی بر تمامی کالاهای وارداتی از مکزیک از روز دوشنبه را متوقف کرد.

 

ترامپ روز شنبه در توئیتی نوشت: مکزیک به سختی تلاش خواهد کرد و اگر این کار را انجام دهد این توافق بسیار موفقیت آمیزی میان آمریکا و مکزیک خواهد بود.

 

ترامپ همچنین گفت که مکزیک فورا «حجم زیادی» از محصولات کشاورزی را از کشاورزان آمریکایی خواهد خرید.

 

جنگ تعرفه‌ها میان آمریکا و چین سبب شده بود تا پکن واردات محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف کند که همین موضوع ضربه سختی به کشاورزان آمریکایی وارد آورده است.

 

به گزارش فارس؛ در توافق مشترک میان آمریکا و مکزیک درباره مهاجرت اشاره‌ای به قصد مکزیک برای خرید حجم زیادی از محصولات کشاورزی آمریکا نشده است. کاخ سفید نیز به درخواست‌ها برای پاسخ دادن به این سوال جواب نداده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار