پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز معلم-راهبرد معاصر

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز معلم

وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم اعلام کرد: معلمان در دوران کرونا نمادهای شایسته‌ای در آموزش و پرورش بر جای گذاشتند
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 02
کد خبر: ۱۳۱۹۶۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

به گزارش راهبرد معاصر وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: خلاقیت و نوآوری معلمان در مسیر تعلیم و تربیت دانش آموزان به حدی است که در دوران تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا نمادهای شایسته‌ای از آنان در آموزش و پرورش در بستر غیرحضوری و مجازی به‌جای گذاشته‌ شد که نشان از آن دارد که معلمان با وجود شرایط سخت و طاقت‌فرسا از اهداف و وظایف معلمی خود عقب ننشستند و حتی با مسئولیت پذیری بیشتر آن را به سرانجام رسانند.

 بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در متن پیام یوسف نوری آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما

پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله فرمودند: به درستی که من معلم برانگیخته شدم

معلمان عوامل اساسی و مؤثر در پیشرفت و گنجینه غنی فرهنگ و عزت در جوامع هستند. پیشرفت جامعه در گرو تربیت نیروی انسانی هوشمند، متعهد، آگاه و توانمند است و دستیابی به چنین مهمی در گرو همت و سخت‌کوشی معلمان و تمامی ذی نفعان در عرصه‌ی آموزش و پرورش کشور است. معلمان می‌توانند با خردورزی فاخر و نقش‌آفرینی هدفمند در مسیر تعلیم و تربیت نسل آینده‌ساز، خاستگاهی اثرگذار و منطقی برای تحقق آرمان‌های متعالی کشور باشند.

به فرموده معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) «معلمی شغل انبیا است» . معلمی با دانایی و توانایی، عشق، اخلاق و خلاقیت عجین شده است و بی‌گمان این حرفه شایستگی آن را دارد که بر صدر اندیشه و سرمایه‌های اجتماعی بنشیند و تمامی آحاد و ارکان کشور خود را وامدار و قدردان این مقام بدانند.

عشق، ایثار و تعهد و تحول گرایی، عناصر جدایی‌ناپذیر و ارزش‌آفرین معلمی است به‌طوری که در شرایط خاص و بحرانی در جامعه، معلمان در مقدم‌ترین خطوط اعتماد و اطمینان جلوه‌های معلمی را در قالب فرایندهای تربیت  بروز می‌دهند و در این حضور نقش‌های زیبایی از تعالی و کمال جویی را ترسیم می‌کنند.

 خلاقیت و نوآوری معلمان در مسیر تعلیم و تربیت دانش آموزان به حدی است که در دوران تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا نمادهای شایسته‌ای از آنان در آموزش و پرورش در بستر غیرحضوری و مجازی به‌جای گذاشته‌ شد که نشان از آن دارد که معلمان با وجود شرایط سخت و طاقت‌فرسا از اهداف و وظایف معلمی خود عقب ننشستند و حتی با مسئولیت پذیری بیشتر آن را به سرانجام رسانند.

دانش و مهارت معلمان و نوآوری‌های آنان در فرایند تربیت حضوری و همراهی مشفقانه و دلسوزانه آنان با دانش آموزان عزیز و والدین گرامی در بازگشایی مدارس از 14 فروردین ماه از دیگر شایستگی‌هایی است که به ظهور رسید و خوشبختانه بار دیگر دفتر خاطرات این کشور به نام فداکاری‌های معلمان ورق خورد و تصاویری از عشق و ایثار و تعهد آنان را به یادگار گذاشت.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و دو شهید گرانقدر نظام تعلیم و تربیت، شهیدان رجایی و باهنر، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش معلمان گرامی، فرا رسیدن 12 اردیبهشت ماه، روز گرامیداشت مقام شامخ معلم را به تمامی فرهنگیان گرامی تبریک و تهنیت می‌گویم و از خداوند متعال برای شما عزیزان کامیابی، تندرستی و بهروزی و عزتمندی مسألت می‌نمایم.

امید است در پرتو لطف الهی و بهره‌مندی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین، با همدلی و همفکری با روحیه جهادی حماسه‌ای دیگر بیافرینیم و شاهد شکوفایی فرزندان و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحول و پیشرفت همه‌جانبه‌ نظام تعلیم و تربیت اسلامی در آماده سازی نسل برای نقش آفرینی در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی باشیم.»/ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
0
وزیر بی بخار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
0
حقانیت معلم بس که
مجری روحانی شبکه یک دم افطار که دو هفته پیش به معلمان توهین کرده بود و همه معلمان را با یک چوب زده بود. دقیقا شب عید مصادف با روز معلم شود و معلم دعوت کند و از معلمان به صورت کاملا خجالت زده حلالیت طلب کند
حبیب اختیاری
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
0
وقتی به معلم نیاز دارند .معلم می شود تاج سر می شود رکن و اساس دولت و ملت . ولی همین که خرشان از پل گذشت ، معلم و جامعه ی معلمان می شوند اضافی و این اضافه بودن باعث می شود که حق و حقوق معلم را نتوانند به موقع پرداخت کنند.
بدبخت روزگار
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
0
سلام اقای وزیر محترم لطفا کمی عمل کنید ازترس ازدست دادن منصب هرچه دیکته بهت میشه انجام نده کمی زرنگ باش کمی مایه بذار مگه خودت نگفتی بعد تعطیلات ؟؟پس کو ولله معلم ضد نظام نیست فرزندان انقلابن بندگان خدا را چرا زندانی کرده اند؟بابا ندارن دیگه نمیرسه حقوقشون مملکت سرسام اوره تورم وگرانی انصاف بده دیگه جان بلب رسیده بابا اجرا کن اون رتبه بندی را اقا تورو خدا تورو به انصافت الان معلم مستاجر بدبخت با ۵ تومن ۶ تومن مگه میتونه نفس بکشه ؟لطفا خ
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار