میزان افزایش حقوق سربازان 1401 + توضیحات سردار مهری و جدول-راهبرد معاصر

میزان افزایش حقوق سربازان 1401 + توضیحات سردار مهری و جدول

امروز میزان افزایش حقوق سربازان اعلام شد در این میان سردار مهری توضیحاتی درباره افزایش حقوق سربازان 1401 ارائه کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 21
کد خبر: ۱۳۴۶۲۶

به گزارش راهبرد معاصر سردار مهری درباره درباره افزایش حقوق سربازان 1401 گفت: حداقل حقوق سربازان مجرد در مناطق عادی دومیلیون و پانصد و بیست تومان است. حقوق سربازان متاهل تا چهارمیلیون و دویست هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. همچنین به گفته او امکان دارد یک ستوان یکم سرباز (بیشترین درجه) در منطقه عملیاتی حقوقش به بیش از ۸ میلیون تومان هم برسد.همچنین در اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی فراجا حقوق سربازان وظیفه مجرد با رشد ۱۴۰ درصدی و حداکثر به مبلغ سه میلیون و۷۸۰ هزار تومان و حداقل حقوق سربازان وظیفه با رشد ۱۴۵ درصدی به مبلغ چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

 

افزایش حقوق سربازان 1401

 

 

فیلم/ توضیحات سردار مهری درباره افزایش حقوق سربازان 1401

 

 

 

میزان افزایش حقوق سربازان

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با مساعدت مجلس شورای اسلامی و دولت، میانگین حقوق کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۱۵ درصد رشد یافت و از مبلغ یک میلیون و۴۹۰ هزار تومان در فروردین‌ماه سال گذشته به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت که بر این اساس:

۱- حقوق سربازان وظیفه مجرد که در مناطق عادی خدمت می‌کنند با رشد ۱۴۰ درصدی و حداکثر به مبلغ سه میلیون و۷۸۰ هزار تومان تعیین شد.

۲- حداقل حقوق سربازان وظیفه متأهل با افزودن هزینه عائله‌مندی با رشد ۱۴۵ درصدی به مبلغ چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت که هزینه مربوط به فرزند یا ایاب و ذهاب به این مبلغ افزوده خواهد شد.

۳- سربازان وظیفه‌ای که در مناطق عملیاتی خدمت می‌کنند، اعم از مجرد و متأهل علاوه بر حقوق ذکر شده به تناسب مدرک تحصیلی و تأهل از مبلغ حدود یک میلیون تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از فوق‌العاده عملیاتی بهره‌مند خواهند شد.

سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: امیدواریم با افزایش حقوق و مزایا در سال‌جاری دیگر هیچ هزینه‌ای بابت انجام خدمت سربازی به خانواده کارکنان وظیفه تحمیل نشود و با ادامه این روند، در راستای تأمین معیشت سربازان گام‌های بیشتری برداشته شود تا ضمن تأمین حداکثری معیشت سربازان و اجرای قوانین و مقررات مغفول مانده در سال‌های گذشته که مربوط به رفاه سربازان است، شاهد رضایتمندی هرچه بیشتر سربازان و خانواده‌های آنان باشیم.

مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www. vazifeh. police. ir یا کانال‌های سازمان در فضای مجازی به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند. اواسط بهمن‌ماه سال گذشته بود که یکی از اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس از افزایش حقوق سربازان در بودجه سال آینده خبر داد و در نهایت با تأمین منابع موردنیاز، این طرح با هدف مساعدت با مشمولان در طول خدمت به تصویب رسید، بر این اساس در بودجه سال ۱۴۰۱، حداقل حقوق سربازان مجرد سه میلیون تومان و حداکثر حقوق آن‌ها مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ذکر شده است، که این میزان بر اساس درجه و عملیاتی بودن منطقه خدمت این افراد می‌تواند افزایش یابد.

 

 

افزایش حقوق سربازان ۱۴۰۱

 

اجرای افزایش حقوق سربازان قطعی شد

افزایش حقوق کارکنان وظیفه در سال جاری مهم‌ترین دغدغه سربازان وظیفه نیروهای مسلح است؛ وعده افزایش حقوقی که نسبتا چشمگیر بوده و به عنوان یکی از مشوق های خدمت سربازی مطرح می شود.

وعده‌ای که در واریزی فروردین ماه لحاظ نشده و پیگیری در آن برهه حاکی از آن بود که باید بودجه به ستادکل نیروهای مسلح تخصیص یابد و بعد از آن با توجه به اطلاعات و سوابق فرد مشمول، وضعیت و محل خدمت، تجرد یا تأهل و مواردی از این قبیل، میزان افزایش حقوق تعیین شود.

پیگیری امروز از مسؤولان مربوطه حاکی از آن است که خوشبختانه اعتبار مربوطه به ستاد کل نیروهای مسلح اختصاص یافته و سربازان در حقوق دریافتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ افزایش حداقل دو برابری حقوق را شاهد خواهند بود.

لازم به ذکر است پرداخت افزایش حقوق سربازان از چند روز دیگر آغاز می شود اما مبلغی که واریز می شود بنابر مصوبه نمایندگان مجلس که کمترین میزان حقوق سربازان را مبلغ سه میلیون و پانصد هزار تومان پیش‌بینی کرده بودند، کمتر بوده و حداقل حقوق به میزان دو میلیون و دویست هزار تومان خواهد بود.

پیگیری در خصوص پرداخت معوقه فروردین و میزان دقیق افزایش حقوق ادامه دارد.

گفتنی است مجلس شورای اسلامی افزایش «میلیونی» را برای حقوق کارکنان وظیفه در سال ۱۴۰۱ تصویب کرده بود.

 

افزایش حقوق سربازان وظیفه

 

پایه حقوق سربازی در سال ۱۴۰۱

تقریبا اواسط بهمن ماه سال گذشته بود که یکی از اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس از افزایش حقوق سربازان در بودجه سال آینده خبر داد و در نهایت با تامین منابع مورد نیاز، این طرح با هدف مساعدت با مشمولین در طول خدمت به تصویب رسید.

بر این اساس در بودجه سال ۱۴۰۱، حداقل حقوق سربازان مجرد سه میلیون تومان و حداکثر حقوق آن ها مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ذکر شده است، که این میزان بر اساس درجه و عملیاتی بودن منطقه خدمت این افراد می تواند افزایش یابد.

افزایش حقوق سربازان متاهل در سال ۱۴۰۱

طی چند سال اخیر یکی از مهمترین دغدغه های مشمولین متاهل برای اعزام به خدمت، پایین بودن حقوق آنها و عدم کفاف این میزان برای مدت دوره خدمت سربازی عنوان شده بود.

به طوری که در سال گذشته میانگین دریافتی سربازان متاهل فقط یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود؛ بر اساس طرح مجلس این مبلغ در سال ۱۴۰۱ با افزایش قابل توجهی همراه خواهد بود و مشمولین متاهل با افزایش حدودا پنج برابری از پایه حقوق ۵ میلیون تومانی (برابر با حداقل حقوق کارمندی با احتساب کسورات) برخوردار خواهند بود.

لغو خرید سربازی، افزایش حقوق سربازان را منتفی می کند؟

یکی از سوالاتی که مشمولان سربازی در این باره می پرسند، تاثیر حذف قانون خرید خدمت سربازی بر حقوق سربازان در سال آینده است؛ چرا که شنیده می شود یکی از منابع تامین حقوق سربازان در سال جدید، درآمد حاصل از فروش سربازی در نظر گرفته شده بود.

در پاسخ به این پرسش باید اشاره کنیم، طبق گفته مسئولین امر، افزایش حقوق سربازان در سال آینده منتفی نشده و در صورت تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان، در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد؛ چراکه حقوق سربازان از محل تبصره ۷ بودجه تأمین شده و ربطی به موضوع خرید سربازی ندارد.

حقوق سربازان لیسانس در سال ۱۴۰۱

طبق آخرین اخبار و بر اساس اعلام مجلس، میانگین حقوق دریافتی سربازان مجرد بدون توجه به مدرک تحصیلی آنها سه میلیون و سیصد و ۶۰ هزار تومان مصوب شده که این میزان با در نظر گرفتن تاهل و محل خدمت این افراد می تواند تا ۵ میلیون تومان نیز افزایش داشته باشد.

لازم به ذکر است امسال هم مانند سال های قبل، برای حقوق و مزایای سربازان که شامل هزینه سفر، فوق العاده، حق مأموریت، بدی آب و هوا و… است، ردیف اختصاصی در نظر گرفته نشده و فقط یک مبلغ به عنوان بودجه ستاد کل نیروهای مسلح و حقوق کارکنان در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار