چالش های یادگیری زبان ژاپنی-راهبرد معاصر

چالش های یادگیری زبان ژاپنی

زبان ژاپنی یکی از محبوب ترین زبان ها بین زبان های کشورهای شرق آسیا می باشد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 19
کد خبر: ۱۳۹۰۰۳

چالش های یادگیری زبان ژاپنی

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ این زبان و کشور ژاپن به دلایل مختلف از جمله صنعت و فیلم و سریال در بین ایرانی ها محبوب بوده و یکی از دلایل اصلی که افراد شروع به یادگیری این زبان می کنند به دلیل ویژگی هایی است که کشور ژاپن در زمینه های مختلف داشته و باعث شده تا با مردم در مکان های مختلف دنیا ارتباط برقرار نماید.

 

معمولا یادگیری زبان های آسیا شرقی مثل زبان چینی، ژاپنی، کره ای و ... به دلیل نوع خاص این زبان ها در نوشتار و گفتار با سایر زبان های دیگر کمی برای افراد سخت و دشوار به نظر می رسد که باعث شده بسیاری از افراد حتی ترس داشته باشند که یادگیری این نوع زبان ها را شروع نمایند.

 

در اینجا میخواهیم کمی در مورد زبان ژاپنی و ويژگی این زبان صحبت کنیم و به شما کمک کنیم تا اگر علاقه مند به یادگیری این زبان هستید شروع به یادگیری این زبان نمایید.

 

یادگیری زبان ژاپنی

از دیدگاه زبان شناسان یادگیری زبان ژاپنی برای مبتدی ها سخت نیست. این زبان دستورهای گرامری ساده ای دارد و آواهای آن به راحتی تلفظ می شود. اما نوشتن و خواندن زبان ژاپنی با الفبای کانجی کمی مشکل است و نیاز به تمرین و تکرار فراوان دارد.

 

از ویژگی های زبان ژاپنی این است که یک آوا با توجه به این که یک کودک ، خانم یا آقا آن را تلفظ کند، حالت های متفاوتی می گیرد. همچنین تعدادی واژه در زبان ژاپنی وجود دارد که یک شکل دارند و به یک شیوه تلفظ می شوند. اما همان واژه چندین کاربرد دارد که در جمله مشخص می شود که منظور گوینده کدام معنی آن واژه مد نظر بوده است. بنابراین دقت زیاد برای فهمیدن معنی درست نیاز است.

 

مهم ترین چیزی که می تواند موفقیت شما در یادگیری زبان ژاپنی را تضمین کند، میزان انگیزه شماست! به این معنی که هرچقدر انگیزه محکم تری برای ژاپنی صحبت کردن داشته باشید، مطمئناً زودتر هم به خواسته تان خواهید رسید. بنابراین، اگر انگیزه کافی برای یادگیری این زبان را در خود احساس می کنید، بدون هیچ ترسی می توانید شروع به یادگیری این زبان نمایید.

 

چرا باید زبان ژاپنی یاد بگیریم؟

اینکه فردی شروع به یادگیری زبان ژاپنی می کند دلایل و انگیزه های شخصی مختلفی دارد. اما یادگیری و نیاز به یادگیری این زبان در حالت کلی قابل بررسی است که چرا یادگیری زبان ژاپنی برای ما مفید بوده و چه مزایای برای افراد خواهد داشت.

 

کشور ژاپن یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه های مختلف در دنیا می باشد که در صنایع مختلف جز کشورهای مهم و اصلی در دنیا شناخته می شود. از این رو یادگیری زبان ژاپنی می تواند برای افراد فرصت های مختلف عالی شغلی و تحصیلی و نیز کسب و کار را بوجود بیاورد و باعث شود تا شما بتوانید سبک و نوع زندگی خود را متحول نمایید.

تحصیل و زندگی در کشور ژاپن که یکی از کشورهای صنعتی و پیشرفته در دنیا می باشد یکی دیگر از دلایل افراد برای یادگیری این زبان است.

 

در زمینه گردشکری به کشور ژاپن و یا خود مردم ژاپن به دیگر کشورها فرصت های زیادی برای افرادی که زبان ژاپنی را بلد می باشند وجود خواهد داشت.

 

از دیرباز تا کنون انیمه ها و فیلم ها و سریال های ژاپنی بسیار در دنیا مورد استقبال بوده که خود این موضوع نیز انگیزه خوبی برای یادگیری زبان ژاپنی برای افراد مختلف بوده تا بتوانند در این زمینه ها به فعالیت بپردازند.

جدا از این موارد، موضوعات و دلایل دیگری نیز برای یادگیری زبان ژاپنی وجود دارد که سعی کردیم به مهم ترین آن ها اشاره کنیم.

 

سیستم نوشتاری زبان ژاپنی

صرف نظر از سیستم روماجی (که در اصل، همان الفبای انگلیسی است)، سه روش مختلف برای نوشتن زبان ژاپنی وجود دارد. این سیستم ها عبارتند از: کاتاکانا، هیراجانا و کانجی.

 

سیستم های کاتاکانا و هیراجانا دو سیستم مشهور نوشتاری زبان ژاپنی هستند که یادگیری آن ها نیز اصلاً دشوار نیست. این دو سیستم، در واقع تنها دو سیستم نگارشی نیستند، بلکه دو سیستم هجایی هستند. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم که برای این که اصطلاحاً «با یک تیر، دو هدف را نشان کنید»، پس از به خاطر سپاری هر صوت در زبان ژاپنی، نحوه نوشتن آن را هم بشناسید.

 

از طرفی، دو سیستم  کاتاکانا و هیراجانا، تا حد زیادی مشابه اند و تنها کمی در نحوه نگارشی با هم تفاوت دارند. این تفاوت هم صرفاً در این است که کاتاکانا بیشتر برای نگارش کلمات خارجی یا برای تأکید بر آن چه نوشته می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سیستم کانجی، این سیستم نگارشی تا حد زیادی مشابه زبان چینی است. به همین خاطر، استفاده از این سیستم نگارشی، بیشتر برای بومیان زبان چینی یا زبان هایی با سیستم نگارشی مشابه آن مناسب است. برای این که بتوانید به راحتی یک متن نوشته شده با سیستم کانجی را بخوانید، باید حداقل بیش از هزار جزء از این سیستم را (این اجزا هم معمولاً کانجی نامیده می شود) بشناسید. همچنین جالب است بدانید که ژاپنی ها این سیستم نگارشی را در مدارس ابتدایی شان می آموزند.

 

آموزش زبان ژاپنی در موسسه زبان دهخدا

با توجه به استقبال افراد برای آموزش زبان ژاپنی موسسه زبان دهخدا به برگزاری دوره های تخصصی زبان ژاپنی با استفاده از اساتید مجرب و منابع بروز و معتبر پرداخته است.

 

این کلاس ها به صورت حضوری و آنلاین و تنها به شکل خصوصی برگزار می شوند. کلاس های آنلاین موسسه در پلتفرم اختصاصی موسسه با بهترین امکانات که یک شبیه ساز مناسب از کلاس حضوری است با پشتیبانی فنی تمام وقت در طول کلاس برگزار می شوند.

 

برای شرکت در کلاس های ژاپنی تعیین سطح و مشاوره به صورت رایگان برگزار می شود و شما بعد از آن می توانید به یادگیری این زبان بپردازید.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده