شبکه‌ نمایش خانگی؛ بستر پنهان مشکلات اخلاقی و فرهنگی-راهبرد معاصر

شبکه‌ نمایش خانگی؛ بستر پنهان مشکلات اخلاقی و فرهنگی

کارشناس تعلیم و تربیت گفت: امروز شبکه نمایش خانگی با لطایف الحیل بسترساز بسیاری از مشکلات عقیدتی، سیاسی، اخلاقی و فرهنگی شده و مخاطبان زیادی را جذب کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 03
کد خبر: ۱۵۲۹۳۲

به گزارش راهبرد معاصر، غلامرضا نخعی‌پور فرهنگی بازنشسته با اشاره به آماده‌سازی فرهنگیان و دانشجویان برای مقابله با فتنه، اظهار کرد: باید آگاهی سیاسی، دشمن شناسی، تاریخ معاصر در سر فصل دروس دانشگاه فرهنگیان باشد تا به آگاهی بخشی و بصیرت افزایی دانشجومعلمان کمک کند؛ متأسفانه تصور می‌کنیم، اطلاق کلمه معلم به فرد، برای آگاهی و آگاهی بخشی و ایفای نقش الگویی و بصیرتی، کفایت می‌کند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ در بین نسل جوان، گفت: بدیهی است که باید در خانه، مدرسه، صدا و سیما، مساجد و هیأت‌ها، آموزش لازم به نوجوانان و جوانان داده شود؛ امروز شبکه نمایش خانگی با لطایف الحیل بسترساز بسیاری از مشکلات عقیدتی، سیاسی، اخلاقی و فرهنگی شده و مخاطبان زیادی را جذب کرده است و در نقطه مقابل، ده‌ها ارگان فرهنگی نه تنها اقدام فاخر و شایسته‌ای انجام نداده‌اند، بلکه پاسخگوی ترک فعل خویش نیستند.

نخعی با بیان اینکه در آموزش مسائل اجتماعی، سیاسی، بصیرتی، دشمن شناسی با ارائه فیلم، انیمیشن، مستند، میزگرد، تجزیه و تحلیل باید با قدرت عمل کرد، گفت: معلمان گرفتار حواشی معیشت و رتبه‌بندی شده‌اند و از سوی دیگر دنبال تدریس درس تخصصی خودشان هستند و باید مسؤولان آموزش و پرورش برنامه‌ریزی مناسبی برای آموزش مسائل اجتماعی و بصیرتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مربیان پرورشی باید کارآیی، آگاهی و بصیرت و انگیزه لازم داشته باشند و در این زمینه آموزش ببینند، افزود: تعداد معدودی دانشجوی پرورشی در دانشگاه فرهنگیان جذب شده‌اند اما دروس این رشته ارتباط چندانی با وظایف مربی ندارند و آگاهی تاریخی، ملی، سیاسی، بصیرتی، دشمن شناسی، روش شناسی و....به آنها نداده و در توانمند سازی مربیان نقش چندانی ندارند‌.

این فرهنگی بازنشسته با بیان اینکه از دشمن، جز دشمنی توقع و انتظاری نیست، تصریح کرد: باید کرسی‌های آزاد اندیشی را فعال کرد و ماهیت و هویت پوچ و ددمنشانه دشمن را به چالش کشیده و شگردهای آنان را آشکار کرده و پرده نفاق و فریب را از چهره کریه استکبار کنار زد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار