حمایت جدی این نماینده مجلس از معلمان و فرهنگیان/ تکلیف افزایش حقوق‌ها معلوم شد؟-راهبرد معاصر

حمایت جدی این نماینده مجلس از معلمان و فرهنگیان/ تکلیف افزایش حقوق‌ها معلوم شد؟

نماینده مردم مراغه در مجلس با انتقاد از تبعیض و بی عدالتی در پرداخت حقوق‌ها گفت: نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش در تامین حداقل‌های زندگی خود عاجز هستند که لازم است اقدامی درخصوص رفع این مشکل انجام شود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 17
کد خبر: ۱۵۹۶۱۱

به گزارش راهبرد معاصر، علی علیزاده در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش درخصوص نیرو‌های خدماتی این وزارتخانه گفت: قسمتی از نیروی انسانی آموزش و پرورش را نیرو‌های خدماتی تشکیل می‌دهند که متاسفانه شامل رتبه نشده و حقوق و مزایای بسیار پایین دریافت می‌کنند، بنابراین در تامین حداقل‌های زندگی خود دچار مشکل شده و اضافه کار و مزایای رفاهی دریافت نمی‌کنند. ضمن آنکه سابقه بیمه قبلی آن‌ها در آموزش و پرورش لحاظ نمی‌شود، لذا لازم است وزیر آموزش و پرورش عنایت جدی به این عزیزان داشته باشد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس با تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارکنان ساختمان‌های مسکونی شامل سرایداران و نگهبانان مشاغل جدیدی هستند که در عصر جدید به وجود آمده اند، اما متاسفانه شامل بیمه تامین اجتماعی و حمایت قانون کار نمی‌شوند، لذا وزیر کار عنایت داشته باشد که این عزیزان نیز از مزایای بیمه و قانون کار استفاده کنند.

وی با تذکر به رئیس‌جمهور درخصوص ناهماهنگی‌ها در پرداختی‌های کارکنان دولت افزود: این مسئله نوعی تبعیض و ناعدالتی به وجود آورده است و این ناعدالتی، عذاب آور شده و انگیزه کاری را از کارکنان گرفته است، چرا که امروزه حقوق‌ها از ۵ الی ۶ میلیون تومان تا ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود، لذا نهاد‌هایی مانند آموزش و پرورش، شهرداری، وزارت کشور، ثبت احوال و نیرو‌های مسلح را شاکی کرده است.

 

علیزاده ادامه داد: در حالی این نوع شیوه پرداخت بین کارکنان و سازمان‌های مختلف دولتی وجود دارد که رئیس جمهور قول ارائه لایحه نظام پرداخت هماهنگ را داده بودند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده